Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Geachte,

Dag Gilbert,
Je modem is verouderd en moet vervangen worden. Wees gerust, je kan meteen gratis een nieuwe aanvragen. Zo blijf je ook in de toekomst zorgeloos verbonden!

Ik heb een bericht ontvangen dat mijn Telenet modem Wireless Modem 3.0(docsis)

Technologie : Internet( eurodocsis 3.0  

MAC-id : xx:xx:xx:xx:xx:xx 

verouderd is en moet worden vernieuwd.

Er wordt vermeld dat het toestel gratis wordt geleverd MAAR dat je zelf de installatie moet doen die volgens hen in één twee drie is gedaan.

Daar twijfel ik sterk aan. 

Ook vraag ik met af of mijn laptops en computer nog goed zullen werken met deze nieuwe modem. Is de draadloze Wi-Fi kaart in de laptop en de computer geschikt voor deze nieuwe modem?

En als ik de installatie van de nieuwe modem niet zelf kan doen, wat gebeurt er dan?

Graag uw advies hierover.

Dank bij voorbaat.

Mvg,

Gilbert Van Rumst

 

Inhoud gewijzigd door DeMMi (mod) | Reden: We raden aan om geen MAC-id's openbaar te posten, ik heb deze verborgen 

 

0 Likes
75 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Bericht van Telenet nieuwe modem

Als het nu werkt met één toestel, zal het nu ook werken met elk ander toestel. De gemakkelijkste manier voor een leek is dat je elke toestel dat nu nog geen verbinding maakt met het netwerk eerst volledig uitschakelt, na een minuut zet je het toestel terug aan. Als je sinds de vorige modem niets veranderd hebt op uw toestel, zal de wifi verbinding wel tot stand komen.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Bericht van Telenet nieuwe modem

Ik kan mij niet inbeelden dat je (recentere) msi cr61 laptops geen WPA3 ondersteunen.

Misschien is het wel omgekeerd:

Gezien de beide laptops wel werkten op de oude modem, en het SSID en paswoord niet gewijzigd is (maar wel de versleuteling nu wellicht WPA3 is), proberen de laptops nog altijd via WPA2 te verbinden (want de oude modem gegevens staan nog in hun lijst met "bekende netwerken").

Ik zou een proberen door in de WiFi instellingen van jouw laptop, deze SSID te verwijderen of te "vergeten".

Daarna zal je deze SSID terug vinden in de lijst van naburige WiFi netwerken, en probeer nu terug te verbinden. Je zal dan gevraagd worden naar het WiFi paswoord.

FVDM
Experienced Veelweter
Berichten: 258
WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Bericht van Telenet nieuwe modem

@gigi 

Even terzijde hoe hebt ge uw nieuwe modem bekomen , laten opsturen of bij een Telenet center gehaald, misschien staat dit hier ergens in de thread en heb ik er naast gekeken ?
En indien laten opsturen hebt ge dan specifiek naar de F@ST3896LG-TN gevraagd ?

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1150
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Bericht van Telenet nieuwe modem


@flip1953  schreef:

Ik kan mij niet inbeelden dat je (recentere) msi cr61 laptops geen WPA3 ondersteunen.


Als ik MSI CR61 opzoek zie ik toch enkel oude modellen. Het gaat hier effectief wel over een Wi-Fi adaoter (model uit 2011) met enkel ondersteuning voor 802.11 b/g/n (Wi-Fi 4), zelfs geen ondersteuning voor 5GHz.  Realtek Semiconductor RTL8723AE 802.11b/g/n RTL8723AE Combo miniCard User Manual  

Het blijft in ieder geval een goed idee om het netwerk te vergeten, @gigi  ik geef je nogmaals een link met info over hoe je dit kan doen; met "ken ik niet" ga je niet ver geraken. Wifi-netwerk vergeten | SeniorWeb 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Vriendelijk dank voor uw antwoord.

Het zit zo: 

Hoe komt het als ik mijn Lenovo Celeron N2840 2,16 GHz (2015)opstart die wel zonder problemen met de Wi-Fi verbinding werkt van de nieuwe modem Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN en de laptop msi  intel core i-5 4200M cpu 2,5 GHz (2014)geen Wi-Fi verbinding maakt met de nieuwe modem?

En ook de 3 Samsung Galaxy tablets zonder moeite met de nieuwe modem en Wi-Fi werken?

De 2 Telenet techniekers hebben enkel op de laptop msi cr61 i-5 4200M bezig geweest, en het resultaat is dat deze geen Wi-Fi verbinding meer krijgt, ook niet na een reset, wat wel lukte met de oude modem CH6643E docsis 3.0.

De oude SSID komt nier meer in de lijst van de SSID's die wordt getoond in  lijst van de netwerken.

Maar komt wel in de lijst van de SSID's op de Lenovo laptop.

En vermits de Lenovo laptop (2015) dus goed werkt met de Wi-Fi is de toegepaste veiligheid WPA 2 -personal  of WPA 2 PSK geen hinderpaal voor de goede werking van de Wi-Fi van de nieuwe modem.

Dus voor de Laptop msi cr 61 moet dan hetzelfde gelden als de instellingen zoals ip-adressen en ip-subnet adressen correct zijn ingevoerd.

De DHCP is ingeschakeld en dus worden deze instellingen automatisch toegepast.

Maar ik merk in de instellingen van mijn Wi-Fi adapter dat er geen enkel ip-adres is ingevoerd en ook geen ip- subnet adres. Terwijl dit wel het geval is als ik kijk in de adapter instellingen van mijn Wi-Fi adapter in mijn Lenovo laptop.

Dit is verdacht en raar, omdat met de oude modem voordat de techniekers zijn gekomen alles wel goed werkte met de Wi-Fi verbinding.

Ik moet dus de instellingen voor de Wi-Fi adapter in de msi cr61 laptop terug invoeren met de correcte ip-adressen en ip subnet adressen. Ook de standaard gate way staat niet aangeduid. Er is ook een manier om langs de google of chrome browser in deze adapter instellingen wijzigingen aan te brengen. 

Maar ik ben vergeten hoe dit in zijn werk gaat. Ik herinner me alleen de afkorting(abbreviation) "admin" en dat je het wachtwoord moet intypen om in deze instellingen te geraken.

Ook in Mijn Telenet bij Thuisnetwerk kun je de instellingen aanpassen, maar daar ben ik wat bang voor. Er staat op deze Telenet webpagina ook het woord Inactief aangeduid naast een smartphone volgens mij. Wat betekent eigenlijk het woord Inactief?

Ook staat daarnaast HERLADEN. Wat wordt precies bedoeld met HERLADEN ?

grtz,

gigi

 

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Was het maar zo eenvoudig?

Ik heb de nieuwe Telenet modem nadat de techniekers waren vertrokken, gereset zonder een positief resultaat.

De SSID verscheen niet in de SSID's lijst van de binnenkomende netwerken in de buurt.

grtz,

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Neen dit kan niet omdat met een utp kabel verbinding op de rj45 ingang de naam van de SSID niet in de netwerk lijst wordt getoond. 

Raar maar ik zie mijn SSID niet in de lijst van de netwerken staan.

grtz,

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

De Telenet techniekers hebben deze modem meegebracht en geïnstalleerd.

grtz,

 

gigi

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Ik zou een proberen door in de WiFi instellingen van jouw laptop, deze SSID te verwijderen of te "vergeten".

Daarna zal je deze SSID terug vinden in de lijst van naburige WiFi netwerken, en probeer nu terug te verbinden. Je zal dan gevraagd worden naar het WiFi paswoord.

Ja als ik op mijn Lenovo laptop naar Instellingen -Netwerk en Internet ga ne klik op Wi-Fi zie ik mijn SSID staan.

Er staat ook dat je een nieuw SSID kunt toevoegen. Verwijderen of vergeten zie ik niet staan.

Maar wat bedoel je precies?

Op de msi cr61 laptop kan ik nu enkel met een kabelverbinding werken. Dit wel zeggen dat ik geen Wi-Fi verbinding zie staan maar een ethernet verbinding. Dus geen Wi-Fi waarop ik kan klikken.

Of bedoel je dat ik op mijn Lenovo laptop waarop een Wi-Fi verbinding is in Instellingen -Netwerk en internet-Wi-

Fi  en daarop klikken en dan netwerken beheren en de SSID die verschijnt verwijderen of vergeten. Dan heb ik ook geen Wi-Fi verbinding meer op de Lenovo Laptop.

En dan maar hopen dat de Wi-Fi op alle toestellen zal werken!

grtz,

gigigil antwoord aan de netweters 19 nov 2023.png

 

 

 

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1150
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Bericht van Telenet nieuwe modem


@gigi  schreef:

De DHCP is ingeschakeld en dus worden deze instellingen automatisch toegepast.

Maar ik merk in de instellingen van mijn Wi-Fi adapter dat er geen enkel ip-adres is ingevoerd en ook geen ip- subnet adres. Terwijl dit wel het geval is als ik kijk in de adapter instellingen van mijn Wi-Fi adapter in mijn Lenovo laptop.

Dit is verdacht en raar, omdat met de oude modem voordat de techniekers zijn gekomen alles wel goed werkte met de Wi-Fi verbinding.

 Deze instellingen worden automatisch toegepast NA het verbinding maken met het netwerk. Aangezien je problemen hebt met het verbinden is het logisch dat deze nu nog leeg zijn; ze kunnen immers niet opgevraagd worden bij een netwerk waar je geen verbinding mee hebt.

ik vind het raar dat je hier voor de zoveelste keer antwoord dat je niet weet hoe je een netwerk kan vergeten, terwijl ik je nu al 2x een link heb gegeven met de stappen om dat te doen.

Volg die stappen eens en laat ons weten of het gelukt is. Indien niet, zeg ons op welke stap je vast liep. Je doet dit uiteraard op de MSI laptop die problemen heeft, niet op de Lenovo waar op het werkt.

Link naar info:Wifi-netwerk vergeten | SeniorWeb 

 

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Bericht van Telenet nieuwe modem

Vriendelijk dank voor uw antwoord.

Ik begrijp uw reactie, maar ik denk dat er een misverstand heerst.

Op mijn Lenovo laptop die dus wel een geode Wi-Fi verbinding heeft met de nieuwe Telenet modem docsis 3.1 F@ST3896LG-TN zie ik in Netwerk en Internet Wi-Fi in de linker kolom staan. Daar kan ik dus op klikken en zo naar Andere Netwerken beheren gaan.

Ik heb ook een printscreen opgestuurd waarop te zien is dat met een kabelverbinding niet de SSID is te zien boven aan in de Netwerk lijst, maar dat er alleen staat dat het toestel veilig is verbonden. 

Terwijl bij een Wi-Fi verbinding die goed werkt de SSID duidelijk staat aangeduid bovenaan de Netwerklijst met de verschillende SSID's.

Dus met een kabelverbinding is er ook een verschil in het Netwerkcentrum om de kabelverbinding en de Wi-Fi verbinding aan de duiden.

En nog iets,

Ik ben geen Kamikaze piloot die een opdracht uitvoert die meer op mislukking uitdraait dan dat het positief werkt. Voor degene die wil weten of deze methode van verwijderen of doen verdwijnen van de SSID goed of slecht uitdraait of werkt is het een pluspunt! Dan is hij er zeker van of het wel werkt of niet. Maar sorry, niet me mij.

In het verleden waren er ook medewerkers van fora die een oplossing aanboden voor een MBR probleem met mijn computer, zodat ze er achter kwamen of dit wel werkte of niet. En wie was het slachtoffer en moest zijn pc weer volledig opnieuw installeren met verlies van belangrijke bestanden. Je mag drie keer raden.

Vandaag ben ik naar mijn dochter bezocht die in Sint-Niklaas woont(17 km verder) en die een abonnement van Proximus heeft.

Ik heb mijn laptop msi cr61 intel core i-5 4200M cpu 2,5 Ghz in haar woning opgestart, geklikt op haar SSID in de netwerklijst en het wachtwoord dat ze heeft bij Proximus ingetypt.

Mijn msi cr61 laptop had onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding met de Provider Proximus.

Moet er nog zand zijn? Dat zeggen ze bij ons in het dialect wanner er rare dingen gebeuren.

Dus met de ip-adressen en ip-subnet adressen is er niets mis op mijn laptop met de Wi-Fi adapter.

Maar niet getreurd.

Ik heb gil laatste antwoord aan de netweter 19 nov  2023.pngvandaag een bericht van Telenet ontvangen in mijn postbus dat ze volgende week zaterdag 25 november willen komen om een bespreking te voeren over de juiste betaling en mijn Wi-Fi problemen.  

Ik heb wel terug geschreven dat hun bezoek gratis moet gebeuren, want dat ze anders niet welkom zijn. Een ezel stoot geen tweemaal op dezelfde steen.

grtz,

gigi

 

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Bericht van Telenet nieuwe modem


@gigi  schreef:

Dat ze volgende week zaterdag 25 november willen komen om een bespreking te voeren over de juiste betaling en mijn Wi-Fi problemen.  

Ik heb wel terug geschreven dat hun bezoek gratis moet gebeuren, want dat ze anders niet welkom zijn. Een ezel stoot geen tweemaal op dezelfde steen.

grtz,

gigi


Techniekers zijn onderaannemers en hebben geen enkele autoriteit om te onderhandelen over betalingen aan Telenet 🙄 Snap ook niet waarom ze dat zouden doen. Het gaat hier duidelijk om een probleem met jouw laptop en niet met de Telenet infrastructuur, dus ik ga ervan uit dat dat een betalend bezoek gaat zijn.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Bericht van Telenet nieuwe modem


@gigi  schreef:

Vandaag ben ik naar mijn dochter bezocht die in Sint-Niklaas woont(17 km verder) en die een abonnement van Proximus heeft.

Ik heb mijn laptop msi cr61 intel core i-5 4200M cpu 2,5 Ghz in haar woning opgestart, geklikt op haar SSID in de netwerklijst en het wachtwoord dat ze heeft bij Proximus ingetypt.

Mijn msi cr61 laptop had onmiddellijk een goede Wi-Fi verbinding met de Provider Proximus.

Allez, je hebt de oplossing voor je probleem al gevonden. 😅

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1150
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Bericht van Telenet nieuwe modem

Er bestaat vooral verwarring over wat je van De Netweters verwacht.

Je komt met een probleem; er zijn hier enorm veel mensen die u proberen helpen. En het enige wat jij doet is verwarrende antwoorden geven en al onze tips negeren omdat je er niets van af kent. Je vraagt toch net om hulp, maar wil ze niet aanvaarden. Waarom spenderen wij dan onze tijd aan u?

Nog even iets anders, aanpassingen aan uw MBR zijn geavanceerd; dat doe je inderdaad best niet zelf. Een netwerk vergeten is iets wat proper ingebakken zit in Windows (en elk ander OS) daar is niets geavanceerd aan. Het zorgt er gewoon voor dat Windows het bestaande wachtwoord uit z'n geheugen wist; zodat je dat de volgende keer opnieuw moet ingeven.

Maar het is dus duidelijk dat je onze hulp niet wil, dus ga er verder ook geen energie aan verspillen.

Veel succes ermee.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2267
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Bericht van Telenet nieuwe modem

@gigi Kijk eens in mijn telenet welke WPA versie ingesteld is uw WiFi.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes