Vriendelijk dank voor uw antwoord.
Het zit zo:
Hoe komt het als ik mijn Lenovo Celeron N2840 2,16 GHz (2015)opstart die wel zonder problemen met de Wi-Fi verbinding werkt van de nieuwe modem Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN en de laptop msi intel core i-5 4200M cpu 2,5 GHz (2014)geen Wi-Fi verbinding maakt met de nieuwe modem?
En ook de 3 Samsung Galaxy tablets zonder moeite met de nieuwe modem en Wi-Fi werken?
De 2 Telenet techniekers hebben enkel op de laptop msi cr61 i-5 4200M bezig geweest, en het resultaat is dat deze geen Wi-Fi verbinding meer krijgt, ook niet na een reset, wat wel lukte met de oude modem CH6643E docsis 3.0.
De oude SSID komt nier meer in de lijst van de SSID's die wordt getoond in lijst van de netwerken.
Maar komt wel in de lijst van de SSID's op de Lenovo laptop.
En vermits de Lenovo laptop (2015) dus goed werkt met de Wi-Fi is de toegepaste veiligheid WPA 2 -personal of WPA 2 PSK geen hinderpaal voor de goede werking van de Wi-Fi van de nieuwe modem.
Dus voor de Laptop msi cr 61 moet dan hetzelfde gelden als de instellingen zoals ip-adressen en ip-subnet adressen correct zijn ingevoerd.
De DHCP is ingeschakeld en dus worden deze instellingen automatisch toegepast.
Maar ik merk in de instellingen van mijn Wi-Fi adapter dat er geen enkel ip-adres is ingevoerd en ook geen ip- subnet adres. Terwijl dit wel het geval is als ik kijk in de adapter instellingen van mijn Wi-Fi adapter in mijn Lenovo laptop.
Dit is verdacht en raar, omdat met de oude modem voordat de techniekers zijn gekomen alles wel goed werkte met de Wi-Fi verbinding.
Ik moet dus de instellingen voor de Wi-Fi adapter in de msi cr61 laptop terug invoeren met de correcte ip-adressen en ip subnet adressen. Ook de standaard gate way staat niet aangeduid. Er is ook een manier om langs de google of chrome browser in deze adapter instellingen wijzigingen aan te brengen.
Maar ik ben vergeten hoe dit in zijn werk gaat. Ik herinner me alleen de afkorting(abbreviation) "admin" en dat je het wachtwoord moet intypen om in deze instellingen te geraken.
Ook in Mijn Telenet bij Thuisnetwerk kun je de instellingen aanpassen, maar daar ben ik wat bang voor. Er staat op deze Telenet webpagina ook het woord Inactief aangeduid naast een smartphone volgens mij. Wat betekent eigenlijk het woord Inactief?
Ook staat daarnaast HERLADEN. Wat wordt precies bedoeld met HERLADEN ?
grtz,
gigi