Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Antwoord net binnengekregen van Telenet

 

Hey ......., dat is helaas een gekend phenomeen. In dit geval is dit toestel zo geproduceerd, hieraan kunnen we helaas momenteel niets doen. Mogelijk zal er in de toekomst een wijziging bij de productie van dit toestel komen, maar hier heb ik helaas nog geen zicht op.MvG...........

 

Ps.Waarom ze nog verdelen dan,is mij een raadsel.

Waarom de docsis3.0 die vlot 1Gbps aan kan niet wat langer gehouden.

Gelukkig is mijn Compal CH8568LG HGW 3.1 'n stille modem HGW.

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

access point maakt geen lawaai want er zit geen ventilator in ik kan het het weten heb er hier 2 staan in huis 🙂 

0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

"mijn "modem router geeft veel licht indien een update of herstart aan de gang is; nadien ..een zwak lampje dat niet als hinderlijk kan aanzien; geluid van de ventilator kan je "verminderen" door de blok op enkele rubbertjes te plaatsen (zodat er een spleet ontstaat en het geluid van de ventilator "verspreid" wordt 

Mijn recente  openbaring met deze modem router mèt mesh technologie heeft me tot de aankoop van de Devolo Magic 2 wifi gebracht (slave en ontvanger) -mèt multi user Mimo/Mesh technologie Deze   snelheid ( > 500 Mbps) NOOIT met de powerlines van telenet bereikt ( die hebben ook nog  geen mesh techlogie aan boord!!) -afstand en bouwmateriaal  tussen modem router en  desktop -1ste verdieping  bleef een constant snelheidsprobleem  die de telenet techniekers NIET konden  aanpassen .Eens Devolo in netwerk geplaatst  -onoverwinnelijk...

Uiteraard steeds de logische opmerking dat een UTP kabel naar verdiep brengen dè oplossing is ;dat klopt - Ik ben met 149 EUR ( AMAZON) verlost van mijn probleem .Zonder breekkost !Een aanrader 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Benjamin_51 

Met welke powerline modellen van Telenet vergelijk je?  

0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

PG9082LG-TN enPG-9083LG-TN

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Benjamin_51 

Dat verwondert me, de technische kenmerken zijn niet zo verschillend (ik bekijk hiervoor de PG-9082 op de site van Comtrend, hier).

0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb die gegevens ook reeds gezien..

Cijfers en beschrijvingen ...

Ik stel dit alleen maar vast in "mijn" netwerk systeem 

Ook de technieker van Telenet kon het niet verbeteren

Mijn huidige bekomen snelheid  is de  vergelijking F1 Mercedes/RedBull tov Williams  

 

 

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik zou jullie het antwoord van Telenet nog laten weten:

 

"

Beste meneer Leblans,

We verwijzen naar uw vraag aan Isabelle Geeraerts in verband met de Telenet modem.

Het lawaai van de ventilator is een gekend issue. Er werd echter reeds sofware geïmplementeerd om de snelheid te reduceren en zo het geluid te verminderen. We kunnen het geluid helaas niet meer verder doen verminderen.

Indien u het geluid nog storend vindt, kan u de modem inderdaad inruilen naar een modem zonder wifi (type CV8560E) en een Access Point hierop aansluiten. Dit type modem ondersteunt tevens uw huidige internetabonnement.

Let op: Door de wereldwijde impact van het coronavirus zijn er enorme vertragingen bij onze leveranciers. Die zorgen voor langdurige problemen met onze voorraad Wifi-boosters (te bestellen via de Telenet app). We raden u aan om eerst te wachten tot er terug voorraad is, vooraleer u de modem gaat omruilen.

Wij hopen u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet, ..."

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dat ziet er mij een heel deftig antwoord uit 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@BillyX  schreef:

 ...geluid ervaart iedereen anders. Als je dat al eens zou aanvaarden dan zijn we al heel ver. Wat jij totaal niet storend vindt is dit misschien voor een ander wel. Wie weet is je gehoorbereik in die bepaalde frequentie niet zo scherp?

 

In ieder geval er zijn al tal van meldingen gemaakt dat de ventilator in deze modem storend is. En ja...er zijn genoeg mensen die zich hier niets van aantrekken.


Ik ben het hiermee roerend eens.

Of @robatoras wel of geen geluid hoort is niemand in geïnteresseerd en deze discussie is dan ook zinloos. Een klein beetje empathie zou hem niet misstaan 🤔.

 

Feit is dat veel mensen er wèl hinder van ondervinden, en als mensen klachten hebben, dan hoor je dat serieus te nemen i.p.v in het belachelijke te trekken.

 

Laat ons dus samen naar oplossingen zoeken, want volgens het antwoord van Telenet is hier op korte termijn niet veel aan te doen. Oplossingen zijn dus:

  1. CH8568LG vervangen door de CV8560E (zonder WiFi)
    1. voor mensen die een eigen router gebruiken en/of WiFi netwerk is dat de meest voor de hand liggende oplossingen: zij hebben de WiFi van de Telenet HGW niet nodig
    2. anders kan je een WiFi AP of Powerline set van Telenet huren (eerste set gratis)
  2. CH8568LG vervangen door de CH7465LG-TN (met WiFi)
    • beste oplossing voor klanten zonder Speedboost of One klanten: snelheid wordt mogelijks beperkt tot 400 mbps
  3. CH8568LG verplaatsen (kelder, zolder, berging, garage, in een kast), waar je van het klank- en lichtspel geen hinder hebt 😊.
  4. ervoor zorgen dat de CH8568LG minder lawaai maakt, m.a.w. de ventilator trager draait
    • op een koele plaats monteren?
    • verwijderen van bodemplaten of andere mechanische kunstgrepen zoals al uitgelegd hierboven.
    • open vijzen en ventilator loskoppelen (op eigen risico) 😋.

Nog andere suggesties of oplossingen?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Nog andere suggesties of oplossingen?

 

Antwoord @robatoras

Niet blijven herhalen hier op de topic  over te veel licht 'kun je afplakken smal lintje mag) of te veel geluid (handen af van de modem in bruikleen open te draaien).

@Ex-NetweterJij spoort ze nog aan dit te doen,nog meer herrie veroorzaken,man man.😡

Telenet weet er van.Persoonlijk bericht gekregen.Een oplossing is nog niet voor morgen.

Er is maar 1 oplossing als je kiest voor ONE of ONEup.

Ruil hem gratis om op een Compal CV8560E HGW 3.1 meer keus heb je niet.

En wat het verschil is tussen een Compal CV8560E HGW 3.1 en een Compal CH8568LG HGW 3.1

weten we ondertussen al lang.Niet blijven herhalen.Kan ik ook zeggen.Onder elke modem staan specificaties.Daar lees jij het ook maar vanaf.

 

@Ex-Netweter Of @robatoras wel of geen geluid hoort is niemand in geïnteresseerd 

Jij mischien niet wel anderen zoals ,fieldoxide  post beter lezen,of zie je niet goed.

Zelf heb je niet eens Telenet internet.Laat staan ONE of ONEup.

Wel 

Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).😒

 

 

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Over de modem moet ik zeggen is momenteel de beste modem van telenet zelf dat er is ook kwa wifi werkt supper, kwa light ik hou van lightjes mij hinderd dat niet, kwa geluid niet ergens op zetten is er niet echt voor gemaakt, mijne hangt en je hoord de koeler amper door goede circulatie, zal zeggen waarom er is een hangbeugel bij die in het midden open is, dat is niet voor niks daar, die circulatie is nodig om de modem koel te houden, hoe werkt een koeler ?

wel hoe meer je de luchtoevoer gaat afsluiten hoe meer je koeler gaat huilen logisch toch, ja voor mij wel als je kennis hebt van pc technieken en netwerken, aan de software zou ik afblijven iets dat goed werkt houden zo en ze kunnen de koeler stiller laten draaien door een firmware update, maar dan gaat de modem warmer worden dat niet altijd goed is, iets dat warmer word presteerd minder goed, de oplossing is dat telenet een voet er bij geeft met voldoende sirculatie dat de koeler minder gaat huilen,en door dat hij minder dan gaat huilen gaat hij ook minder hindergeven op de kast waar hij opstaat. 

Dat is de oplossing een goed ventilerende voetstuk 😉.

En er zijn er nu eenmaal mensen die scherper horen dan andere mijn moeder had dat ook.

sledge
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
Say what?! Star Wars Day On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dat zoemend geluid heb ik hier ook.  Ik heb er een matje onder gelegd, maar dat helpt niet.  En deze aan de muur bevestigen gaat niet gezien de houder enkel tegen een linkermuur kan gehangen worden en zo alle kabels bij mij in het oog hangen.  Aan de rechtermuur hadden deze uit het zicht gehangen.  

 

Bij de start en installatie hoorde je de ventilator harder gaan, nu is hij stiller, maar eerder een zoemend geluid.  Ik ga nu gaatjes boren aan de zijkant van de staander (hanger) want er is geen verluchting voorzien als je hem gewoon neerzet (??????), hoe kan die dan lucht aanzuigen om te verkoelen ?

0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste

ik heb er 4 deurstoppers onder geplaats en zo maak je de "lucht en geluidsverplaatsing van de ventilator "draaglijk" in geluid

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Benjamin_51 Kan je even een foto posten van je opstelling? 

0 Likes