Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Klagen zal hier niet helpen,ze hadden hun handen moeten afhouden van 24*8 CV7160E EMTA 3.0 en andere 3.0 types. 24*8

Die kunnen vlot 1Gbps en meer aan.Ook 120Mbps up.Maar de snelheid stiekkem cappen op 400Mbps dat je gedoemt bent om de Compal CH8568LG HGW 3.1 te nemen.incl het helicopter geluid

Verwacht maar geen opvolger de eerste maanden voor de Compal CH8568LG HGW 3.1.

En het geluid wegcijferen kunnen ze niet.

 

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

dat je gedoemt bent om de Compal CH8568LG HGW 3.1 te nemen.incl het helicopter geluid

Verwacht maar geen opvolger de eerste maanden voor de Compal CH8568LG HGW 3.1.

En het geluid wegcijferen kunnen ze niet.

 


@robatoras, die van jou is toch “zo stil als een muis”?

 

https://www.netweters.be/t5/WiFi/Snelheid-ONEup-Waarom-geen-1-Gbps/td-p/124272/page/3#M12584


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Steven-E  schreef

die van jou is toch “zo stil als een muis”?

 

@robatoras Weet je dat nu pas🙄

Anders was ie er al lang uitgevlogen.

Er is nog de Compal CV8560E HGW 3.1 die Ziggo gebruikt,met eigen router keuze, plaats of geen plaats.

Het is het een of het ander.Niet blijven zeuren.


 

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Ex-Netweter  schreef:

Ik heb ook de nieuwe CH8568LG geïnstalleerd voor One up. Absoluut niet tevreden over het geluid, de modem is niet geschikt om in een rustige (woon)kamer te staan. Ik ben ook niet te spreken over het gebrek aan informatie vooraf of eventuele keuzes voor alternatieven.

 

De modem staat in de woonkamer. De kabel komt daar binnen sinds we naar telenet zijn overgeschakeld (ongeveer 10 jaar geleden). Telenet raadt zelf nog steeds aan om de modem in de buurt van de gebruiker te zetten; "Je verbinding is het best als je je modem kan zien vanaf de plaats waar je surft.". De modem hoort hier dus ook geschikt voor te zijn!

 

Op voorhand had ik proberen uitzoeken of onze vorige modem nog voldoende was. De enige informatie die ik vond was op deze pagina, waar incorrect staat dat CH6643E niet vervangen moet worden. Ik veronderstel dat de pagina wat verouderd is en geen rekening houd met de 1Gbps abonnementen.

 

Achteraf vond ik nog deze pagina met wat info over de modems, maar deze is deel van de Business website van telenet, waar ik uiteraard niet heb gekeken. De enige reden dat ik de website vond is omdat ik het modelnummer CH8568LG googelde.

 

Ik hoop dat er aandacht wordt besteed aan deze aanmerkingen van klanten. Er hoort een deftig alternatief aangeboden worden door telenet. Zelf een extra access point moeten kopen is, naar mijn mening, GEEN acceptabele oplossing. Ik was ook wat teleurgesteld in het grote verschil tussen one en one up, 1Gbps is compleet overkill. Het vorige contract dat we hier hadden was fiber200, wat al zeker 5 jaar oud was, maar toch nog sneller dan one.


heb jij dan One of One Up??? wand ik haal hier 900 Mbps hoor

met One Up, de One is geen 1 Gbps maar 150 Mbps 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@TheRealDakota Ik hoop dat er aandacht wordt besteed aan deze aanmerkingen van klanten. Er hoort een deftig alternatief aangeboden worden door telenet

 

Telenet weet er van.

En dat alternatief is de Compal CV8560E HGW 3.1 volgens Telenet.

Bij ziggo NL is er geen andere.

 

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

@TheRealDakota Ik hoop dat er aandacht wordt besteed aan deze aanmerkingen van klanten. Er hoort een deftig alternatief aangeboden worden door telenet

 

Telenet weet er van.

En dat alternatief is de Compal CV8560E HGW 3.1 volgens Telenet.

Bij ziggo NL is er geen andere.

 


@robatoras 

om eerlijk te zijn ik heb met die modem totaal geen problemen, de ch8568lg hgw 3.1 alles werkt er goed aan, wij zijn een gezin van 8 pers, wij zitten hier met 5 laptops binnenkort 6 chromebook van mijn dochter voor school en even opnoemen, mac mini 2009, mac pro 2010, macbook pro 2012, nas server, 4x game pc's, 4 windows 10 laptops, ipad, 2 iphone's , 5 android phone's + smart home google, home mini, smart light's smart stekkers via wifi 2.5 en smart video deurbel, smart lg koelkast combi,wifi spot buiten met sensor functie en dat werkt allemaal zonder broblemen a ja quest 2 vr werkt via wifi 5.0 of usb C en 16 kanaals switch en 4 kanaals en kabel utp 6 buiten het lawaai van de modem maar mijne airco maakt meer lawaai en ventilator, ik hoor amper de ventilator van de modem hangt in living halve meter van tv heeft goede flow voelt de warmte er goed uit komen en anders is er bij jullie slecht kwaliteit van koeler ingestoken kan allemaal he, je weet nooit wat ze in de fabriek doen om de kost te verlagen, ik denk dat ik geluk heb dat ik geen problemen heb, er zitten misschien maandag modems bij. zo dan hebben jullie een gedacht hoe mijn netwerk er uit ziet 😉 en zoals @robatoras zegt hopelijk word het opgelost, maar uit ervaring weet ik dat elke provider of het nu telenet is of orange, proximus, scarlet, ze kijken uiteindelijk maar naar hunne portomonee 😂 er is ook niet echt concurrentie in belgie zou anders zijn als de buurlanden konden mee doen maar dat zal nog wel komen denk. 😃 groetjes iedereen en hou jullie gezond 😉

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

@Steven-E  schreef

die van jou is toch “zo stil als een muis”?

 

@robatoras Weet je dat nu pas🙄

Anders was ie er al lang uitgevlogen.

Er is nog de Compal CV8560E HGW 3.1 die Ziggo gebruikt,met eigen router keuze, plaats of geen plaats.

Het is het een of het ander.Niet blijven zeuren.


 


@robatoras, zou ik je nog eens beleefd, maar met aandrang, mogen vragen om correct te "citeren"?

Het is de bedoeling dat het lijntje links enkel de tekst aangeeft van de vorige poster.

Wat je zelf antwoordt moet daaronder staan, en daar mag dan geen verticale lijn naast staan.

Anders heeft dit niet veel zin, en blijft het even verwarrend, zelfs al zet je je naam er nog eens bij.

 

Nog eens de uitleg van @Suzy destijds: 
https://www.netweters.be/t5/Aankondigingen/Hoe-quote-of-citeer-je-iemand-op-De-Netweters/td-p/78958

 

Open desnoods eens een topic in de lounge en oefen daar maar wat. 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Misschien dat Telenet een wedstrijd op touw zet: Pimp je CH8568LG op!

 

D'r zijn er hier die dat met lof zouden klaarspelen, me dunkt. RGB, water cooling, overclocking ... laat je maar eens goed gaan!

 

Ben echt benieuwd naar 't allesbehalve neppe, maar coole resultaat.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter 

 

Jij hebt wel een levendige fantasie hé 😁

 

Mag best wel eens, zo een vrolijke noot ertussen 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Ex-Netweter  schreef:

Misschien dat Telenet een wedstrijd op touw zet: Pimp je CH8568LG op!


Hier zie je mijn opgepimpte modem/router. Toegegeven het is een beetje een opvallend design zeker met zijn kleurtjes 😉. Maar vooral belangrijk dit is een ventilatorloze uitvoering. Voor degene die het design wat te opvallend vinden die kan ik verwijzen naar dit type.

 

En nu weet ik wel dat ik commentaar ga krijgen op het feit dat deze toestellen niet werken op het Telenet netwerk. Dat is nu net de reden waarom we een vrije modemkeuze moeten hebben. Iedereen heeft hierbij te winnen. Want als jij dit niet belangrijk vindt dan is er geen probleem. Gebruik gewoon de modem/router die Telenet die je aanbiedt. Heb je problemen dan kan je hen raad vragen.

 

Maar iedereen die meer controle wenst over de modem. Die koopt zelf een modem. Uiteraard moet deze voldoen aan de specificaties die Telenet zal opleggen, zoals de standaard Docsis 3.1. Ondersteuning hoef je van Telenet niet te verwachten. Maar als echte tweaker is dat geen probleem en zal je het allemaal zelf wel uitzoeken.

 

In Duitsland koop je bv. je eigen kabelmodem en geef je het MAC adres door aan de klantendienst. Bij sommige modems werkt dit proces zelfs automatisch. De nodige profielen worden daarna door de Docsis standaard gepusht naar je modem. Zo simpel kan het zijn. Als Telenet nu ook nog zou willen...

 

En zoals eerder gezegd...hoe meer keuze in modems hoe beter het zal zijn voor iedereen. Beter voor degene die zijn netwerk volledig onder controle wenst te hebben en beter voor de gewone klant die waarschijnlijk ook een (kleine) keuze krijgt bij Telenet met de nodige ondersteuning.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Met een modem kun je NIKS.

Die zet alleen signalen om,daar valt niets aan te regelen.

Daarvoor heb je een router nodig om iets te regelen.

 

24*8 CV7160E EMTA 3.0   is voor mij een modem, daar valt niets aan te regelen.

Compal CH8568LG HGW 3.1 is een HGW

Compal CV8560E HGW 3.1 is een HGW

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras 

 

Een "HGW" is ook maar een naam die door Telenet uitgevonden is. Staat voor HomeGateWay.

 

Maar eigenlijk is een HGW een combo toestel dat in zich volgende toestellen verenigt:

  1. Een modem
  2. Een router
  3. Een WiFi basisstation
  4. Een switch

De E-Router, die dus niet tot de groep HGW behoort, is net hetzelfde opgebouwd, met uitzondering van nummer 3.

 

De oude EMTA (verkeerdelijk modem-only genoemde) toestellen, dat zijn eigenlijk niet echt modem-only's: ze hebben inderdaad geen router gedeelte, geen WiFi gedeelte en slechts één uitgaande UTP poort maar ze hebben wel een telefoon fiche. Vandaar de EMTA.

 

EDIT: e-MTA (zo wordt het juist geschreven) staat voor embedded - Multimedia Terminal Adapter


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@StefaanH Ik weet best wat al die modem-routers betekenen.

Heb er al genoeg gehad.

Ik blijf er bij met een modem kun je niets regelen.Dus vrije modemkeuze stelt niets voor.

Een vrije routerkeuze heb je altijd al gehad bij Telenet.

98% van de Telenet klanten is tevreden met een Telenet HGW,die zitten of hoeven niet te prutsen aan de instellingen. Voor hun staan die goed.De overige 2% liggen ze niet van wakker.

 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras 

Dat heb ik ook niet tegengesproken. Het ging mij om het gebruik van de juiste benamingen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Een modem doet veel meer dan je denkt. Of vond je het in het verleden leuk dat sommige modems van Telenet waren uitgerust met een Puma chipset?

 

Maar goed...vrije modemkeuze. Jij jouw modem van Telenet en wij ééntje die we kiezen. Zo hangt niet iedereen graag zijn muur vol met dergelijke netwerkapparatuur zoals een losse modem, een losse WiFi router,...

 

Neen ik zou met een vrije modemkeuze kunnen kiezen voor 1 toestel zonder ventilator. Een modem/router toestel met ingebouwde WiFi 6 ondersteuning.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.