Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras  Ik gebruik speedtesten als indicatie en daarom kijk ik dan meestal naar een 5-tal verschillende servers. Liggen die in dezelfde lijn dan kan je het redelijk betrouwbaar noemen.

Downloaden is ook een manier om te zien hoe snel het gaat maar daar loop je ook tegen de beperkingen van de server aan. Je merkt het al op bijvoorbeeld nieuwssites, 's morgens tussen 7u30 - 8u en 9 - 10u loopt de bereikbaarheid ook meestal goed achteruit.

Het is zoals @Steven-E zegt, de betrouwbaarheid is veel belangrijker en daar mag ik zeker niet over klagen. Al wil ik natuurlijk niet merken dat ik betaal voor Gigaspeed en bijvoorbeeld amper 300 Mbps down en 20 Mbps up zou krijgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste netweters en andere lezers..

Ik haalde reeds eerder aan dat ik een groot deel van het ventilator probleem heb opgelost door de modem router op "deur stopblokken-rubber- te plaatsen zodat er een "onder" verluchting ontstaat en het "lwaai" minder is - als toestel in dichte gesloten omgeving is opgesteld is logisch dat de vent harder moet draaien

"mijn" netwerk  combinatie met de DEVOLO Magic 2 Wifi next power line adapters ( MESH acces point steering)  is gewoon fenomenaal (constante full speed- geen onderbrekingen) Dit is en was nooit het geval met de Telenet powerline combo PG9082 -9083 ...het is Comtrend trouwens zelf die bevestigd dat deze configuratie GEEN MESH technlogie aan boord heeft . Hoeveel tijd ik niet heb verloren met dit steeds aan de Telenet tech desk te melden met een steeds wederkerend antwoord van " we zullen een technieker moeten sturen- zitten uw kabels nog goed- of is logisch gezien uw afstand tussen modem router en 1ste verdieping...etc..) Met DEVOLO gewoon geen gepruts en opgelost -dekking gegarandeerd tot binnen 120 m² 

Wie wat uitkijkt kan de Magic 2 wifi next set  - met 2 gigabit ethernet connecties aan een fatsoenlijke prijs op de kop tikken ( < 150 EUR) 

0 Likes
Bart69
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Star Wars Day Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hey,

 

Ter bevestiging:

Ik ben vandaag mijn modem gaan inruilen voor een CV8560E.

 

IMG_0579.png

 

Installatie is plug&play en ... deze is geruisloos, heerlijk! (En ik heb door de extra accesspoint wat meer manoeuvreerruimte voor de wifi + een paar extra ethernet poorten.)

Dit is voor mij dé oplossing.

 

Dat wou ik gewoon even melden voor zij die dit ook aan't uitzoeken zijn.

 

Groetjes,

Bart

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Het mooist vanal,bij Business speedboost naar 1Mbps spreken ze niet eens over 

Compal CH8568LG HGW 3.1  of  een Compal CV8560E HGW 3.1

 

Speedboost 1G Business is een optie die enkel kan afgenomen worden bij Business Fibernet (als standalone dienst of als onderdeel van KLIK buro of KLIK) en vereist dat de klant over een modem Mercury HGW CH7465LG of eMTA CV7160E beschikt. De optie wordt onmiddellijk na intekening geactiveerd (op voorwaarde dat Business Fibernet reeds geactiveerd werd). Telenet biedt fiber tot de node aan; lokaal distributienetwerk in kabel.

 

Hier kunnen deze 2 modems wel mee,en bij particulieren niet.Of zit er de schrik in dat de Compal CH8568LG HGW 3.1 teveel van zijn oren maakt.😅

0 Likes
Rat13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb ook sinds deze week OneUP en de nieuwe Docsismodem 3.1 met ventilator, en het klopt dat die een storend geluid heeft. Staat in onze living te zoemen. Naar aanleiding van je tip ben ik vandaag naar een telenetwinkel gegaan met de bedoeling om die zoemende modem om te wisselen voor de CV8560E, maar in de Telenetwinkel beweerden dat ik die modem niet kon verbinden met het Acces Point van telenet en dat ik hiermee dus geen Wifi kon hebben. Ik dus terug naar huis met die zoemende modem.

Ben niet technisch aangelegd, maar kan iemand mij advies geven wat ik best doe: ik wil dus een stille modem en snel internet, met UTP-kabel zijn reeds 2 Macs aangesloten. Maar hoe kan ik Wifi hebben op al mijn andere toestellen (smartphone, tablet,...)

0 Likes
Ostberg
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Rat13  schreef:

Ik heb ook sinds deze week OneUP en de nieuwe Docsismodem 3.1 met ventilator, en het klopt dat die een storend geluid heeft. Staat in onze living te zoemen. Naar aanleiding van je tip ben ik vandaag naar een telenetwinkel gegaan met de bedoeling om die zoemende modem om te wisselen voor de CV8560E, maar in de Telenetwinkel beweerden dat ik die modem niet kon verbinden met het Acces Point van telenet en dat ik hiermee dus geen Wifi kon hebben. Ik dus terug naar huis met die zoemende modem.

Ben niet technisch aangelegd, maar kan iemand mij advies geven wat ik best doe: ik wil dus een stille modem en snel internet, met UTP-kabel zijn reeds 2 Macs aangesloten. Maar hoe kan ik Wifi hebben op al mijn andere toestellen (smartphone, tablet,...)


Dan zult ge een access point moeten aankopen. Ofwel via Telenet zelf, ofwel via een andere winkel. Want de e-router (modem) CV8560E heeft geen ingebouwde wifi aan boord.

Hier zie je alle modems die telenet heeft: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/

 

Makkelijkste oplossing is een access point van een bekend merk aanschaffen zoals TP-Link, Google, enzovoort...

Die merken staan erom bekend omwille van plug and play toestellen en software.

 

En je hebt gelijk, die "bloempot" modem zoemt verschrikkelijk. Heb deze ook vervangen door bovengenoemde en kan weer geruisloos internetten:-)

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Rat13  De medewerkers die jou advies hebben gegeven moeten dringend een cursus volgen zodat ze geen domme dingen meer zeggen. Ik heb zo'n modem zonder Wifi en ik had nog zo'n set Wifi Powerlines en ik gebruik die ene Wifi Powerline om Wifi te hebben. Die zit nu op 1 meter van mijn modem in een stopcontact en is gewoon via een UTP kabel verbonden met de modem.

Bij mijn dochter idem dito maar daar is die gewoon aangesloten op een UTP kabel van 20 meter naar de bovenverdieping. Ik zg niet dat je zo'n powerline moet aanschaffen, je kan net zo goed een AP aanschaffen. Het is gewoon gebruikt omdat ze er waren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Benjamin_51
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Handje vol! Twee handen vol! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste 

 

in mijn vorige reply's heb ik het storend geluid drastisch kunnen verminderen, door onder de modem enkele rubberen deurstoppers te plaatsen; zo breng je de modem ventilator uit een gesloten en of dichte omgeving en meer lucht er onder maakt minder geluid

Ik heb de laatste editie van de power lines van telenet verwijderd en vervangen door de laatste Devolo Magic 2 wifi powerlines

De docsis modem 3.1 heeft mesh technologie aan boord en past perfect met de devolo's

De powerlines hebben dit niet ;ik heb hier maanden mee gesukkeld en iedere keer kreeg ik een ander antwoord van de desk ..

Wat een snelheid en constante  hoge  netwerkconnectiviteit voor in mijn netwerkje ( wifi??tot de volle giga..overal tot buiten toe; ook naar verdieping 1 met behoorlijke afstand van modem/router ( varieert tussen 400 en 750MbS) waar zich jaren lang wifi een probleem had..,alles herkend en snel..laptop, desktop, ipad,  pro printer .scanner . alles werkt gewoon zoals het hoort)

2021-07-20.png2021-07-20.png

 

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Rat13 

 

Ik ga  @igvfer  hier bijtreden. Die mensen hebben u blaasjes wijsgemaakt. Met de E-Router kun je probleemloos gelijk welk AP (dus ook dat van Telenet) aansturen.

 

Gewoon teruggaan en de E-router vragen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Rat13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dank je voor de tip.

1) Het valt me op dat de modem veel meer geluid maakt wanneer ik hem in de bijgeleverde muurbeugel ophang. Wanneer ik de modem zonder beugel gewoon op een tafeltje zet, is het geluid minder hevig.

2) De WIFI is met deze modem wel een pak beter. Modem staat op 1ste verdiep, en zowel op gelijkvloers als op 2de verdiep zeer variërend tussen 150 en 450 mbps. En op de Macs - die verbonden zijn met netwerkkabel - is de snelheid top.

Schermafbeelding 2021-07-21 om 01.43.01.png

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bart69  schreef:

Ik ben vandaag mijn modem gaan inruilen voor een CV8560E.

 

Installatie is plug&play en ... deze is geruisloos, heerlijk! (En ik heb door de extra accesspoint wat meer manoeuvreerruimte voor de wifi + een paar extra ethernet poorten.)

Dit is voor mij dé oplossing.


Blij te zien dat je mijn advies gevolgd hebt 😀 (https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CH8568LG-modem-maakt-hinderlijk-veel-lich...😞 

Dat is inderdaad de beste oplossing (voor hen die de CH8568LG te lawaaierig vinden).

Met het bijkomend voordeel dat je het access point kan verplaatsen naar waar je WiFi nodig hebt (+ 4 extra LAN poorten).

 


@Rat13  schreef:

Naar aanleiding van je tip ben ik vandaag naar een telenetwinkel gegaan met de bedoeling om die zoemende modem om te wisselen voor de CV8560E, maar in de Telenetwinkel beweerden dat ik die modem niet kon verbinden met het Acces Point van telenet en dat ik hiermee dus geen Wifi kon hebben.


Wat een schande dat je met zo'n slecht advies werd afgewimpeld.

Dat je de CV8560E niet zou kunnen verbinden met het Acces Point van Telenet is een grote onwaarheid.

Het is juist omgekeerd. De CV8560E is er namelijk voor gemaakt om met het Acces Point van Telenet te werken.

Hoewel deze modem geen WiFi "aan boord" heeft, heeft deze (via "Mijn Telenet") wel alle WiFi instellingen zoals een normale HGW met WiFi.

Deze worden dan overgenomen door het Telenet Acces Point!

 


@Ostberg  schreef:
Dan zult ge een access point moeten aankopen. Ofwel via Telenet zelf, ofwel via een andere winkel. Want de e-router (modem) CV8560E heeft geen ingebouwde wifi aan boord.

 

Makkelijkste oplossing is een access point van een bekend merk aanschaffen zoals TP-Link, Google, enzovoort...


Niet mee eens ...

De makkelijkste oplossing is het Telenet Access Point, dat je trouwens gratis kan krijgen.

En dat is werkelijk Plug and Play, want het neemt de instellingen over die je hebt ingegeven bij de E-router (via "Mijn Telenet").

Waarom zou je een AP kopen, als je er een kan krijgen bij Telenet?

 

 

 

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Denk dat ik toch eens telenet moet gaan contacteren.

 

Want de nieuwe modem en de Giga speedboost optie is niet veel waard.

 

2.4ghz wifi heeft een zeer lage snelheid tegenover de vorige modem.  Soms maar 24 mbps. 

 

De 5ghz versie meestal 430mbps.

 

De wifi gaat ook een heel pak minder ver nu.

Op 3 meter de helft maar meer tegenover de vorige modem.

 

Kanalen zelf kiezen of op auto... Geen verbetering.

 

En de snelheid wired.  Ook een ramp.

 

Ik betaal voor 1 gigabyte...  Als ik geluk heb, haal ik 490 mbps 😫

 

Tijdens het streamen (met kabel) heb ik soms momenten dat het 4k beeld naar gewoon 720 HD gaat omdat de snelheid ineens lager gaat 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dragon_Racing  

Houd er wel rekening mee dat je met wifi nooit de volledige snelheid zal gaan halen. Bekabeld zal je al een test moeten doen om te zien of je de volledige snelheid haalt. Als dat zo is dat je bekabeld aan de modem 930 Mbps haalt dan is er voor Telenet niet veel aan de hand. Waarschijnlijk heb je met wifi ook nog vele andere apparaten die verbonden zijn en die vragen veel van de snelheden. Je kan altijd proberen om eens te bellen en het na te vragen maar ik vrees er al voor dat je het antwoord krijgt : 

probeer eens een ander kanaal , verzet dit eens of dat eens. Dus de standaard dingen die je eigenlijk al gedaan hebt. Je kan wel altijd je kanalen eens opsplitsen in de 2,4 en de 5 Ghz om te zien of het een verbetering kan geven. Daarnaast moeten je toestellen ook hogere snelheden aankunnen want een gsm toestel uit het jaar 2000 zal minder snel gaan als een toestel die je dit jaar zou kopen. Eigenlijk dus een hoop factoren die er mee inspelen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Gsm toestel is van 2020, dus kan hoge snelheden aan. 

Laptop is van 2020 met high speed internaat card voor snelheden tot 2ghz. 

 

Geen andere toestellen aangesloten, geen programma's die snelheden naar beneden kunnen brengen (zoals bv. Virusscanner) en toch wired lage snelheden die zelden boven de 500mbps gaan.

 

Kanalen (2.4 & 5ghz) staan gesplitst.

 

GSM en laptop en nog een toestel zijn getest bij een vriend die ook 1ghz heeft en daar halen ze mooi hun snelheden tot zelfs 970 mbps wired.

 

En zijn gebouw is ouder dan hier met een pak meer appartementen 🤷‍♂️

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dragon_Racing  

Bekabeld haal ik hier ook 930 Mbps geen enkel probleem maar met wifi haal ik veel minder hoor. Heb dan een Mesh wifi systeem in huis dus ik kan niet rechtstreeks aan de modem testen hoeveel ik draadloos haal. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes