24757
netweters
|
152465
antwoorden
|
20710
vragen
|
Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:
° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken
° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn
Dirk
Bij deze dus het eerste verhaal waarin een nieuwe router geweigerd werd.
Ik begrijp dat de term 'modem-only' voor eventuele verwarring zou hebben kunnen gezorgd, waarvoor excuses. Doch was mijn verwoording in mijn bericht aan de helpdesk relatief duidelijk, letterlijk:
" Ik heb onlangs een nieuwe modem van jullie ontvangen, CH8568LG. Deze maakt echter een constant geluid die ik als hinderlijk ervaar. Blijkbaar is dit een gekend probleem (zie https //www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/CH8568LG-modem-maakt-hinderlijk-veel-licht-en-law...). Er zou volgens dit forumtopic een mogelijkheid bestaan om deze router om te wisselen voor een stiller exemplaar, zonder wifi De Compal CV8560E."
Veel duidelijker als dit kan ik het denk ik niet verwoorden... 😁 De medewerker van dienst stelde daarop telefonisch zéér expliciet dat het omruilen onmogelijk is en alleen in zeer uitzonderlijke (technische) gevallen mogelijk. Zelfs mijn vermelding dat ik een eigen router en thuisserver heb, kon hem niet overtuigen. Er werd zelfs vermeld dat ik omruilkosten zou moeten betalen indien het Telenetcenter dit toch zou willen doen.
Ik twijfel zeker niet aan uw stelling dat er 2 modems in omloop zijn, deze voldoende in voorraad zijn, en correct worden verdeeld. Mijn punt is echter dat Telenet hierover op een betere manier kan informeren. Dit kan zelfs via de FAQ op de website. Dan zou ik, in mijn geval, tenminste iets achter de hand hebben om te kunnen naar verwijzen indien ik op een niet correcte medewerker bots... Ervaring leert mij (niet enkel bij Telenet) dat dit wel regelmatig het geval is.
Ik contacteer Telenet de laatste tijd via Whatsapp. Valt goed mee. Ik heb via deze weg een nieuwe modem aangevraagd. Die werd mij opgestuurd. Wel 5€ moeten betalen aan verzending. Geen verzendkosten voor de lawaaierige modem terug te zenden.
Wanneer je contact opneemt via WA zul je niet in contact komen met de telefoon helpdesk medewerker, dat zijn andere teams. Bovendien hebben die mensen de tijd om even met collega's te overleggen alvorens te antwoorden.
ik ga niet beweren dat WA altijd snel en correct is, maar toch veel beter en correcter dan de telefonische helpdesk. Waar ik wel onmiddellijk wil aan toevoegen dat er ook wel degelijk heel competente en vriendelijke telefoon medewerkers zijn. Je moet enkel het geluk hebben net zo eentje aan de lijn te krijgen.
Als magere troost: het is bij de andere providers niet beter hoor ...
@Suzy schreef:Momenteel wordt er terug software getest die het probleem zou kunnen verhelpen. Ook is er monitoring opgezet om eventuele verbeteringen in kaart te brengen. Er is dus zeker vooruitgang in dit onderzoek, maar het is nog niet opgelost.
@Suzy Is hier al wat meer duidelijkheid over? Kan het probleem effectief worden opgelost en zo ja wanneer komt de stilte dan terug? 😉
Ik heb zoals eerder vermeld de lawaaimodem vervangen door een stille. Nu krijg ik plots 90€ extra aangesmeerd op mijn rekening. Restwaarde modem : 90€ Daar is echter niets van vermeld toen ik de stille modem bestelde. Ik huur toch de modem en koop hem niet ? Ik van compleet uit de lucht en kan er echt niet mee lachen. Heb net Wattsapp gestuurd met mijn klacht.
Een omruiling van de modem is iets heel anders hé dat is gratis en niet betalend.
Ik vermoed dat ze iets hebben ingegeven van een accespoint of een Powerline die je aankoopt of omruilt en dat er daar iets verkeerd gegaan is.
Je huurt de modem ook niet hé die zit er gewoon bij anders heb je geen internet en tv. En een modem kan je niet kopen.
Zou de reactie afwachten op whatsapp wat ze zeggen.
Antwoord Telenet :
Ik heb het even nagekeken Etienne. Dat is inderdaad een vergissing. Mijn excuses. Ik heb de restwaarde van de modem dan ook gecrediteerd. De €90 ga je op je volgende aanrekening in mindering zien staan. Neem even een kijkje op volgende link: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-mijn-open-saldo-en-hoe-kan-ik-betalen/ Anke
Enige progressie in het verminderen van het hinderlijk geluid dat dit toestel maakt? Ik dacht gelezen te hebben dat ze dit via een software update zouden kunnen oplossen...
@Ex-Netweter ik heb hier niet op gewacht en een stille modem aangeschaft. De lawaaierige staat al even terug bij Telenet 😉
Ik heb hetzelfde gedaan. Maar dan kan je wel geen One Plus nemen want de geluidsloze modem werd door Telenet beperkt in snelheid.
@Ex-Netweter schreef:Ik heb hetzelfde gedaan. Maar dan kan je wel geen One Plus nemen want de geluidsloze modem werd door Telenet beperkt in snelheid.
Of opteer voor de geluidsloze CV8560E (E-router). Die is ook volledig Docsis 3.1 ready en biedt de volle snelheden die Telenet aanbiedt.
Deze heeft geen wifi aan boord. Je kan dan ofwel je eigen WIFI apparatuur voorzien, maar elke klant heeft ook recht op 1 gratis "wifi booster", bijvoorbeeld de Telenet Access-point.
https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-access-point
Belangrijk voordeel: die kan je op een punt plaatsen waar je echt WIFI nodig hebt.
Je modem in de garage staat meestal niet ideaal opgesteld wat WIFI dekking in huis betreft.
@Ex-Netweter Klopt maar ik heb genoeg met mijn huidige snelheid 😉
ik heb het ook gelezen maar we zijn ondertussen al een maand of 2 verder en nog steeds geen nieuws over die update om het geluid te verminderen denk dat Suzy dit gewoon gezegt heeft om dat de mensen hier zouden stopen met zagen over het lawaai van deze modem dat denk ik.
@Ex-Netweter Suzy is dat een automatisch antwoordapparaat? Ik heb die al veel weten beloven waar niets van in huis is gekomen 😉