Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ik leg me er bij neer niemand reageerd hier nog zal blijkbaar niet opgelost worden nja so watt pffff

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter 

En wat wil je dat wij er mee doen ? Wij zijn geen Telenet hé wij zijn ook gewoon klant als iedereen hier. In je vorige berichtje had je Suzy moeten mentionen en dan had ze je berichtje gelezen nu ziet ze dat niet. Maar zal Suzy hier bij zetten dan kan je nog eens zien wat ze er over zegt. 

 

@Suzy heb je misschien enig nieuws hier over ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Sorry kan er niks aan doen heb niet veel geduld en zie het niet zitten om terug een duur abonnement op norton te nemen dus werk ik nu gewoon met Windows defender van Windows 11.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Mag ik je vragen wat dit te maken heeft met het topic? 

Ik dacht dat het hier over de CH8568LG ging en niet over Norton en of Windows defender. 

Ex-Netweter
 

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

sorry was gemist verkeerde topic 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Suzy  schreef:

... Heb daarom daarnet de vraag eens opnieuw gesteld om te weten wat er met de software versie die in test zat eind augustus is gebeurd. 


Het heeft weeral even geduurd, maar ondertussen ben ik te weten gekomen dat men hoopt in januari van start te gaan met de trial van de nieuwe software. Tot dan is er helaas geen wijziging in de situatie. Ik hou vinger aan de pols uiteraard.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Dirk21
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Beste Suzy,

 

Graag ook updates en een oplossing voor het zoemgeluid van CH8568LG

Heb net modem moeten veranderen wegens One up ( van Wigo). Stoort me echt, zou toch niet mogen gebeuren als je verplicht wordt nieuwe modem te nemen. Hopelijk oplossing

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Dirk21 

Zoals je kan lezen zal @Suzy ook een update geven maar voor nu is er nog geen update. Ze zijn ook bezig met een Trial die deze maand van start gegaan is. Dus kom eens regelmatig hier lezen dan ben en blijf je op de hoogte zonder dat we elke keer moeten vragen of er een oplossing is. Dat zal dan hier worden meegedeeld als die oplossing is er is.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TelHein
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

beste, we zijn inmiddels weer paar weken verder na het laatste antwoord en ik benieuwd hoe de test met de modem is geweest deze maand. ik zou ook echt van die lawaaierige modem afwillen

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Dirk21  schreef:

Graag ook updates en een oplossing voor het zoemgeluid van CH8568LG

Heb net modem moeten veranderen wegens One up ( van Wigo). Stoort me echt, zou toch niet mogen gebeuren als je verplicht wordt nieuwe modem te nemen. Hopelijk oplossing


Er komt (niet snel) een oplossing ...

Als jet je echt stoort, ruil dan de modem in voor een CV8560E (e-router) + een Telenet access point (is gratis voor de éérste set).

Samen heb je dan hetzelfde resultaat: modem, router en WiFi - maar zonder lawaai 😊.

TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

goed dat ze dat voor sommige mensen willen fixen, zolang ze maar van mijne modem af blijven met updaten hij werkt goed, overhit niet hij hangt dus geen storend geluid, hoop dus dat ze dat alleen naar mensen sturen die het willen, ik wil niet dat mijne moden overhit, als kennis te hebben van pc technieken weet ik dat koeling belangerijk is groeten 😉

0 Likes

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

ik denk dat jou koeling van jou pc toch alleen maar volle bak draait als je aan het gamen bent op je pc? en als je niet aan het gamen dan ga je koeling ook niet volle bak draaien maar minder dus zou het ook op die manieren moeten zijn bij deze modem en niet heel de tijd volle bak draaien ook al zit er niemand op internet enz

0 Likes

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

is er ondertussen al meer nieuws over  die update?

0 Likes
TheRealDakota
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! Star Wars Day On a roll... Tien op tien!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

dat is het em juist die modem koeling die draait niet volle bak alleen als hij herstart of opstart, goede flow, misschien zijn er modems op maandag gemaakt ? slechte (kwaliteit) koeler en dat er een aantal met andere soort koeler gebouwd zijn, een goede koeler  hoor je niet of bijna niet draaien, dat kan het misschien ook zijn 😉 
groeten netweters 

0 Likes
TelHein
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Suzy, inmiddels de modem geruild voor een nieuwe (zelfde model) maar ook deze is niet geruisloos (zoals de telenet verkoper dat zei over zijn zelfde type modem die dat wel is…

0 Likes