Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Bietsie 

Zou mij sterk verbazen dat ze je niet naar de oude HGW's terug omzetten. Ok als je OneUp hebt dan haal je de snelheden niet maar in principe zouden deze HGW's nog wel gewoon uitgegeven mogen en kunnen worden. Heb er ook niks van gezien in een communicatie dat ze deze niet meer aanbieden of uitgeven.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jackferreri
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bonjour . Hier 10/5/2022 j’ai reçu le nouveau modem Docsis 3.1 de chez Telenet , encore bruit du ventilateur . Vous savez si le problème a été réglé et moi j’ai reçu un modèle ancien . Le service technique de Telenet me dit que ce type de modem ne font pas de bruit . Merci Jack 

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hey iedereen

 

We hebben van onze collega's de informatie ontvangen dat iedereen tegen midden juli de nieuwe update van de modem (CH8568LG) zal hebben.
Deze update zal het hinderlijk lawaai verbeteren. Ook voor mensen die gebruik maken van Telenet Safespot.

 

@TelHein , @Ex-Netweter , @Kensiee , @Jamingo , @willde specifiek voor jullie interessant om te weten. 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Rat13
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Fijn om te lezen dat er eindelijk een oplossing is voorzien voor de brommende motor.

Vraagje: zijn die lawaaiproblemen er vooral als je Telenet Safespot hebt geactiveerd?

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Rat13  schreef:

Fijn om te lezen dat er eindelijk een oplossing is voorzien voor de brommende motor.

Vraagje: zijn die lawaaiproblemen er vooral als je Telenet Safespot hebt geactiveerd?


@Rat13 De lawaaiproblemen staan los van Telenet Safespot. Sommige mensen konden hun modem al vroeger updaten als test, maar klanten met Safespot konden deze update nog niet doen. Met de nieuwe update die gepland staat, kunnen ook klanten met Telenet Safespot deze uitvoeren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:

@Rat13 De lawaaiproblemen staan los van Telenet Safespot. Sommige mensen konden hun modem al vroeger updaten als test, maar klanten met Safespot konden deze update nog niet doen. Met de nieuwe update die gepland staat, kunnen ook klanten met Telenet Safespot deze uitvoeren. 


Heeft de klant hier een keuze? Is het niet zo dat Telenet gewoon de update uitrolt naar alle CH8568LG HGW's?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Arnie  schreef:


Heeft de klant hier een keuze? Is het niet zo dat Telenet gewoon de update uitrolt naar alle CH8568LG HGW's?


Telenet doet deze updates automatisch op alle CH8568LG HGW's. Je kan er dus niet voor kiezen om de update niet te krijgen.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Gary1976
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb de tip gevolgd om de base plate eraf te vijzen en de modem zo op de steun te zetten .

Vastgezet met colsonbandje zodat deze niet kan vallen !

Werkt perfect en is super stil nu !!!20220714_190110.jpg

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Gary1976  Knap gedaan, ik ga toch nog even het nieuwe model afwachten. 

Ondertussen werk ik met een CV8560E in combinatie met een Google Nest wi-fi en dit werkt perfect. 

In het verleden drie van die CH8568LG all in ones geprobeerd maar telkens weer terug mee naar de Telenet shop gegaan. 

Het probleem was dat deze all in one achteraan mijn tv stond, als het geluid van de tv in de late avond stil stond hoorde ik de ventilator blazen wat ik als zeer hinderlijk ondervond. 

0 Likes
Gary1976
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Handje vol! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hieronder nog een foto van de hoe de onderkant eruit ziet als je de base plate verwijdert en de modem op de hangsteun zet .

De torx vijsjes zitten onder de rubbers van de base plate .

De ventilator draait maar je hoort niets meer van lawaai en ik bedoel echt niets !

Wel de modem vastzetten met een colsonbandje want doordat je de base plate verwijdert hebt zit deze ook niet meer vastgeklikt in de steun -> zie vorige foto 

Hopelijk kan ik hier veel mensen mee helpen want wij werden ook zot van het lawaai 😬

Onderkant verwijdert en op steun gezet .Onderkant verwijdert en op steun gezet .

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:

Hey iedereen

 

We hebben van onze collega's de informatie ontvangen dat iedereen tegen midden juli de nieuwe update van de modem (CH8568LG) zal hebben.
Deze update zal het hinderlijk lawaai verbeteren. Ook voor mensen die gebruik maken van Telenet Safespot.


@Bjarne Is deze update nu al doorgevoerd of niet? Ik heb nog geen enkel verschil opgemerkt bij deze modems, vandaar.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai



@Bjarne Is deze update nu al doorgevoerd of niet? Ik heb nog geen enkel verschil opgemerkt bij deze modems, vandaar.


@BillyX Deze update ging geleidelijk aan gebeuren vanaf midden juli. Ik zou dus nog even afwachten. Moest je tegen eind volgende week nog steeds lawaai horen, mag je het uiteraard laten weten.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ronniebex
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
Primeur! De kop is eraf!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

HELD !!!!!!!

 

supper goede oplossing ! 

Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Nog geen verschil te merken hier, heeft de update vertraging opgelopen??

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Hamilton  schreef:

Nog geen verschil te merken hier, heeft de update vertraging opgelopen??


Klopt...ik heb hier ook nog steeds geen verandering in opgemerkt.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes