Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Nog steeds geen lawaai opgemerkt sinds ik hem heb, geluksvogel i guess

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ondanks dat ik eigenlijk nooit last had van het lawaai dat deze maken, vind ik dat de laatste veel lawaai maakt (ook in ruststand, daarmee bedoel ik dat er geen van de toestellen die eraan in gebruik zijn)

 

De 3 vorige modems (van dit model), die ik wegens problemen steeds terug bracht... Die maakten een pak minder lawaai dan de huidige 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Voor mensen die de toepassing zouden gebruiken die hier werd voorgesteld om de onderkant eruit te halen. Denk er dan aan om deze regelmatig goed stofvrij te maken met stofzuiger (liefst met flesje luchtdruk of kleine compresseur) maar altijd zien dat je de draaiende fan tegenhoud!

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:


@Bjarne Is deze update nu al doorgevoerd of niet? Ik heb nog geen enkel verschil opgemerkt bij deze modems, vandaar.


@BillyX Deze update ging geleidelijk aan gebeuren vanaf midden juli. Ik zou dus nog even afwachten. Moest je tegen eind volgende week nog steeds lawaai horen, mag je het uiteraard laten weten.


@Bjarne is die uitrol van de update nog steeds bezig? Ben ik dan echt zo'n pechvogel die in de laatste ronde zit? 😉


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Gebruikers voor wie de Docsis 3.1 HGW CH8568LG teveel licht en lawaai maakt, zou ik aanraden om deze in te ruilen voor de Docsis 3.1 E-router (CV8560E) samen met een Telenet AP (AP7465CE-TN).

De combinatie CV8560E + AP7465CE-TN geeft je hetzelfde resultaat als een HGW met WiFi, met als bijkomende voordelen:

  • maakt geen lawaai (heeft geen ventilator).
  • kan perfect ingesteld worden via "Mijn Telenet", net zoals de WiFi van de Telenet HGW.
  • je kan het Access Point eventueel op een andere plaats zetten dan waar de modem staat (waar je betere WiFi nodig hebt).
  • je hebt 4 extra LAN poorten (spaart eventueel een switch uit).
  • mogelijkheid voor de MAC bridge (indien gebruik van een eigen router).

 

 

 

 

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 59
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Euh, neen. 

 

Hier maakt deze nog steeds (tijdens geen gebruik) wat meer lawaai dan de vorige 3 zelfde modems 

0 Likes

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Sluit dit onderwerp maar af !! Er is en er komt geen update voor het lawaai van deze modem !! Ze houden ons gewoon voor de gek als je dit nog niet door hebt amai pfff dan weet ik het ook niet meer hoor

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter 

Beetje kort door de bocht vind je niet?

Je moet geluk hebben de ene heeft wel last, de andere niet. Wat verwacht je van Telenet? Dat er een technieker langs komt om de modems te tweaken? Bij de volgende serie dat uitgebracht word zal hier over nagedacht zijn vanwege het aantal % let lawaai klachten. Je hebt dit niet alleen voor met de modem van Telenet, je kan dit op allerlei producten meemaken en dan is het wachten op de nieuw serie dat uitkomt of overstap van merk. Net als een pc, de ene heeft geluk met merk a fans de andere net niet.

Als het je zo stoort, steek hem dan in tv kastje(dan is geluid volledig weg) Is dit geen oplossing, zet het ergens anders, en huur je een 1ste wifi booster set volledig gratis, of je neemt een eigen modem die je binnen wel kan verdragen en zet de andere ergens anders.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@Ex-Netweter Ik heb in het verleden ook al drie van die modems gehad, telkens weer hetzelfde probleem. 

In de tussentijd ( tot er een nieuw model op de markt komt) gebruik ik de CV8560E in combinatie met een Google Nest router. 

Zeer tevreden van. 

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@fieldoxide 

Kan je ook doen, of ze ruilen hem om voor oud model maar geen mogelijkheid voor gigaspeed.

Zet eens een luchtzuiveraar in huis, al is op stand 1, of een windwaaier op statief op 1(die van plafonds nog erger) das 10x meer lawaai en dat kan wel. 

@Suzy geeft soms info en vertelde al dat ze met software bezig zijn, en word al beticht van een antwoord apparaat te zijn, en nog geen week later al vragen heb je het al tegen collegas gezegd?', enz... er zijn hier (moeten ze moeite doen) al hulpmiddelen, oplossingen aangeboden maar niets is goed. @Suzy brengt onze verslagen over bij juiste diensten, en zodra zij meer weet over eventuele software oplossing cooler, weten wij het ook. Ondertussen is het gewoon ff wachten.

Maar heb bang dat als ie standaard al zo warm word, en coolers zachter gaat laten draaien of al je componenten even lang meegaan en/of je niet inboed op kwaliteit 

Mijne staat in tv kast, (met of zonder deur open hoor ik hem niet) als ik men oor inleg ja dan heb je wat gebrom enzo. Maar dat spel word warm, wees blij er een koeler inzit, of je kan elke week een doorgebrande gaan ruilen. Geldt niet voor alles maar hoe koeler, hoe beter voor het toestel, hoe beter de prestaties

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@DeLLiAnO Bij mij was het probleem gewoon dat de modem achteraan op onze tv kast stond. ( hier komt ook de kabel van Telenet binnen). 

Als we dan in de avond naar tv keken en de klank stond niet echt hard had je constant dat geluid van die modem op de achtergrond. 

Dit is dan ook de reden dat ik voor een andere optie ben gegaan. 

Veel mensen gaan waarschijnlijk geen last hebben van het geluid, terwijl andere dan misschien weer wel. 

Jovee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hallo,

Is hier nog verdere evolutie aangaande de te luide modem?

Vorige vrijdag hebben ze die hier geïnstalleerd en het stoort me ook wel.

Zou er niet ongeveer een nieuw model komen?

Groet

jo

0 Likes
TelHein
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Complimentendag Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

hoi Bjarne, onze modem maakt nog steeds teveel lawaai. is de update al bh iedereen doorgevoerd?

0 Likes
SteakTartaar
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Ik heb een uurtje geleden de nieuwe modem geplaatst, krijgt die zijn updates binnen in dat kwartier wakker-worden-met-groene-lichtshow of kan ik nog een update verwachten? Klinkt momenteel alsof iemand een fan met heel goedkope lagers in een holle plastieken buis gemonteerd heeft.

 

Ook jammer voor de installateur zes jaar geleden, die mens had alles mooi strak gemonteerd met afgemeten kabels dus er pastte niks meer😶

0 Likes
Dume
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Voor de oudere generatie onder ons die de koffiemolen nog gekend hebben, wel daar vergelijk ik dat onding mee, zelfde vorm en bijna even lawaaierig.

Heb dat na 1 dag terug binnen gedaan.

0 Likes