Beantwoorden
factorx
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:

° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken

° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.

 

Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn

 

Dirk

Tags (2)
419 reacties
jackferreri
Experienced Beetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Netjes! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bedankt voor je antwoord, heb je dit type verbinding getest? Werkt het goed? Is de verbinding tussen de modem en het toegangspunt automatisch? Dankjewel

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:

Hey iedereen

 

We hebben van onze collega's de informatie ontvangen dat iedereen tegen midden juli de nieuwe update van de modem (CH8568LG) zal hebben.
Deze update zal het hinderlijk lawaai verbeteren. Ook voor mensen die gebruik maken van Telenet Safespot.

 

@TelHein , @Ex-Netweter , @Kensiee , @Jamingo , @willde specifiek voor jullie interessant om te weten. 

 

 


@Bjarne Wat is er nu ondertussen gebeurd met deze update? Vele maanden later heb ik nog nergens bij zo’n modem een verbetering gezien. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Volgens mij bedoelden ze juli 2023 😞

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dat hinderlijk geluid (koeling)krijgen ze nooit  weg met een update naar jou thuis😄.

 

 

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras 

Ze kunnen wel de snelheid van de roterende koeling verminderen zodat die minder lawaai maakt.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

 

Modems die ze nog leveren,zou dat kunnen.Maar niet op afstand

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@robatoras  schreef:

 

Modems die ze nog leveren,zou dat kunnen.Maar niet op afstand


Waarom niet? Ik ken de hardware van de CH8568LG niet, maar kan mij goed voorstellen dat de ventilator via software aangestuurd wordt (zoals in een PC), Het is zeer waarschijnlijk geen hardware vaste instellingen om de snelheid van de fan te bepalen.

Indien het inderdaad een softwarematige aansturing is, kan die door middel van een software (firmware of setting) verandering aangepast worden, juist op afstand.

Ik denk niet dat er iemand in het magazijn van Telenet de voorraad zal gaan uitpakken, om ze dan eerst te upgraden. Het is makkelijker dit te doen wanneer ze online komen.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Waarom is het dan na meer dan 'n jaar nog steeds niet opgelost dat storend geluid van de koeling.

Laat me niet lachen dat ze vanop afstand de koeling sneller of stiller kunnen regelen.

Ruil gewoon in 'n Telenet center de CH8568QE gratis om naar de CV8560E wat er al velen gedaan hebben.Probleem opgelost.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@BillyX Onze collega's hebben bevestigd dat de update effectief in juli uitgevoerd is. Indien jouw modem toch nog steeds lawaai maakt, kan je hem best gaan omruilen in een Telenet-winkel bij jou in de buurt.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:

@BillyX Onze collega's hebben bevestigd dat de update effectief in juli uitgevoerd is. Indien jouw modem toch nog steeds lawaai maakt, kan je hem best gaan omruilen in een Telenet-winkel bij jou in de buurt.

Ok bedankt. Ik zal hem dan eens gaan omruilen. 

Ik moet echter bekennen dat ik bij kennissen en familie ook helemaal geen enkele verbetering heb opgemerkt. 


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Hey all

Na het lezen van jullie reacties hebben we daarnet toch nog eens contact opgenomen met onze modem-collega's. En helaas zijn we iets te voorbarig geweest in het vorige antwoord. Blijkbaar is de software update in de zomer (juli) niet doorgegaan, omwille van een issue. Ze lieten ons wel weten dat er deze maand al een nieuwe software zal worden toegepast op een deel modems. Maar de verdere uitrol zal pas voor begin 2023 zijn. Dus wanneer sommigen van jullie aangeven op dit moment nog hinder te hebben van een lawaaierige modem, kan dit dus effectief wel kloppen.

Onze excuses voor de verwarring!


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Waar zijn die handjes? Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai


@Bjarne  schreef:

Blijkbaar is de software update in de zomer (juli) niet doorgegaan, omwille van een issue. Ze lieten ons wel weten dat er deze maand al een nieuwe software zal worden toegepast op een deel modems. Maar de verdere uitrol zal pas voor begin 2023 zijn. Dus wanneer sommigen van jullie aangeven op dit moment nog hinder te hebben van een lawaaierige modem, kan dit dus effectief wel kloppen.


Bedankt @Bjarne dat schept meteen duidelijkheid waarom ik nog nergens in mijn omgeving een verbetering hierin heb gemerkt. We wachten geduldig verder af.


Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.



Hamilton
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Bedankt voor de duidelijke communicatie Bjarne, voorlopig afwachten dus..

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

Dat beestje zal blijven lawaai maken,Telenet weet dit al meer dan 2 jaar ,best een nieuwe Docisis3.1 HGW op de markt brengen die geen geluid voortbrengt.

https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar

Of ruilen op de (CV8560E)

 

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

CH8568LG modem maakt hinderlijk veel licht en lawaai

@robatoras Correct antwoord. 

Ik heb zelfs twee van die lawaaierigere HGW's in huis gehaald. 

Na verloop van tijd deze omgewisseld met een CV8560E en apart nog een Google Nest aangekocht. 

Zeer tevreden van deze combinatie en wat vooral in mijn geval belangrijk is, totaal geen lawaai. 

Ik hoop dat men bij Telent al volop aan het werken is aan de opvolger van die lawaaierige HGW.