24757
netweters
|
152456
antwoorden
|
20708
vragen
|
Einde april heeft men een nieuwe modem (ik vermoed type ch8568lg) geïnstalleerd, waarvoor dank. Er zijn echter 2 minpunten:
° er staat een permanente witte balk (soms licht die op in een andere kleur), dit geeft zeer veel licht, wat ik zeer storend vind (bij vorige modems was het slechts een klein lichtje, dat veel aangenamer was). Is er een mogelijkheid om de lichtsterkte van de band wat af te zwakken
° de modem maakt vrij veel storend lawaai (lijkt mij dat het op de voorbije maand zelfs is gestegen in volume-sterkte), ook als de PC of andere toestellen met telenet-verbindingen niet actief zijn. Is dit lawaai normaal of is er een mogelijkheid om dit lawaai te verminderen.
Voor de rest ben ik zeer tevreden, en als er aan beide minpunten wat zou kunnen verholpen worden, dan zou ik zeer blij zijn
Dirk
Bedankt voor je antwoord, heb je dit type verbinding getest? Werkt het goed? Is de verbinding tussen de modem en het toegangspunt automatisch? Dankjewel
@Bjarne schreef:Hey iedereen
We hebben van onze collega's de informatie ontvangen dat iedereen tegen midden juli de nieuwe update van de modem (CH8568LG) zal hebben.
Deze update zal het hinderlijk lawaai verbeteren. Ook voor mensen die gebruik maken van Telenet Safespot.
@TelHein , @Ex-Netweter , @Kensiee , @Jamingo , @willde specifiek voor jullie interessant om te weten.
@Bjarne Wat is er nu ondertussen gebeurd met deze update? Vele maanden later heb ik nog nergens bij zo’n modem een verbetering gezien.
Volgens mij bedoelden ze juli 2023 😞
Dat hinderlijk geluid (koeling)krijgen ze nooit weg met een update naar jou thuis😄.
Ze kunnen wel de snelheid van de roterende koeling verminderen zodat die minder lawaai maakt.
Modems die ze nog leveren,zou dat kunnen.Maar niet op afstand
@robatoras schreef:
Modems die ze nog leveren,zou dat kunnen.Maar niet op afstand
Waarom niet? Ik ken de hardware van de CH8568LG niet, maar kan mij goed voorstellen dat de ventilator via software aangestuurd wordt (zoals in een PC), Het is zeer waarschijnlijk geen hardware vaste instellingen om de snelheid van de fan te bepalen.
Indien het inderdaad een softwarematige aansturing is, kan die door middel van een software (firmware of setting) verandering aangepast worden, juist op afstand.
Ik denk niet dat er iemand in het magazijn van Telenet de voorraad zal gaan uitpakken, om ze dan eerst te upgraden. Het is makkelijker dit te doen wanneer ze online komen.
Waarom is het dan na meer dan 'n jaar nog steeds niet opgelost dat storend geluid van de koeling.
Laat me niet lachen dat ze vanop afstand de koeling sneller of stiller kunnen regelen.
Ruil gewoon in 'n Telenet center de CH8568QE gratis om naar de CV8560E wat er al velen gedaan hebben.Probleem opgelost.
@Bjarne schreef:@BillyX Onze collega's hebben bevestigd dat de update effectief in juli uitgevoerd is. Indien jouw modem toch nog steeds lawaai maakt, kan je hem best gaan omruilen in een Telenet-winkel bij jou in de buurt.
Ok bedankt. Ik zal hem dan eens gaan omruilen.
Ik moet echter bekennen dat ik bij kennissen en familie ook helemaal geen enkele verbetering heb opgemerkt.
Hey all
Na het lezen van jullie reacties hebben we daarnet toch nog eens contact opgenomen met onze modem-collega's. En helaas zijn we iets te voorbarig geweest in het vorige antwoord. Blijkbaar is de software update in de zomer (juli) niet doorgegaan, omwille van een issue. Ze lieten ons wel weten dat er deze maand al een nieuwe software zal worden toegepast op een deel modems. Maar de verdere uitrol zal pas voor begin 2023 zijn. Dus wanneer sommigen van jullie aangeven op dit moment nog hinder te hebben van een lawaaierige modem, kan dit dus effectief wel kloppen.
Onze excuses voor de verwarring!
@Bjarne schreef:Blijkbaar is de software update in de zomer (juli) niet doorgegaan, omwille van een issue. Ze lieten ons wel weten dat er deze maand al een nieuwe software zal worden toegepast op een deel modems. Maar de verdere uitrol zal pas voor begin 2023 zijn. Dus wanneer sommigen van jullie aangeven op dit moment nog hinder te hebben van een lawaaierige modem, kan dit dus effectief wel kloppen.
Bedankt @Bjarne dat schept meteen duidelijkheid waarom ik nog nergens in mijn omgeving een verbetering hierin heb gemerkt. We wachten geduldig verder af.
Bedankt voor de duidelijke communicatie Bjarne, voorlopig afwachten dus..
Dat beestje zal blijven lawaai maken,Telenet weet dit al meer dan 2 jaar ,best een nieuwe Docisis3.1 HGW op de markt brengen die geen geluid voortbrengt.
https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar
Of ruilen op de (CV8560E)
@robatoras Correct antwoord.
Ik heb zelfs twee van die lawaaierigere HGW's in huis gehaald.
Na verloop van tijd deze omgewisseld met een CV8560E en apart nog een Google Nest aangekocht.
Zeer tevreden van deze combinatie en wat vooral in mijn geval belangrijk is, totaal geen lawaai.
Ik hoop dat men bij Telent al volop aan het werken is aan de opvolger van die lawaaierige HGW.