Beantwoorden
NicolaiVdS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CV8560 is geen EMTA Modem

Heb sinds ik klant ben een EMTA Modem gehad nu met de nieuwe speedboost van 1 Gbps werd men snelheid steeds trager en trager dus even naar de klantendienst gebeld en daar zeiden ze dat ik een storing had op mijn lijn, deze rade me dan aan om de nieuwe EMTA te gaan halen bij een telenet winkel zo gezegd zo gedaan.

 

De volgende dag nog eens naar klantendienst gebeld om zeker te zijn dat de nieuwe modem wel degelijk een EMTA was (deze bevestigde me dit), na de middag op twitter een tweet gestuurd met de zelfde vraag nogmaals het zelfde antwoord

 

die avond na mijn werk naar de telenet winkel geweest mij probleem uit gelegd en nog maals gevraagt of ze 100% zeker waren of de nieuwe modem een EMTA Modem is en opnieuw kreeg ik bevestiging, dus heb het 4 maal gevraagd.

 

ik kwam thuis die avond sloot de modem aan en wat blijkt het is geen EMTA modem er zit dus nog een router + switch in de modem. Direct naar de klanten dienst gebeld maar die wist niet eens wat een EMTA Modem was en zei doodt leuk als je het niet goed vindt haal dan je oude brol terug en legde de telefoon naar.

 

Vandaag nogmaals gebeld maar die kon ook niets doen dan enkel een dosier opmaken voor de achterliggende diensten (dit duurt minimum 5 werkdagen)

 

vandaag nog eens op twitter mij beklag gedaan en nu komen ze mij zeggen dat de modem die ik nu heb eigenlijk nog in testfase zit .... WHAT ??!!

 

ik vindt het zeer spijtig dat telenet hun personeel ten eerste niet deftig informeert en opleid voor deze technische vragen die ik stelde (4 van de 5 mensen die ik sprak wisten niet eens wate een EMTA modem is of doet).

 

Ik hoop dat dit allemaal snel wordt opgelost

 

ps: de reden dat ik een EMTA modem nodig heb is omdat ik voor mijn werk verbinding moet kunnen met servers van mijn werk (met speciale certificaten op mijn eigen Router) en dat is niet mogelijk met de HGW, resultaat als er nu iets gebeurt op mijn werk met de servers als ik van dienst ben mag ik in het midden van de nacht de auto pakken en 30 min rijden ipv het op 15 min optelossen van thuis uit

 

 

link naar twitter gesprek: https://twitter.com/NicolaiVdS/status/1191983961179852803

0 Likes
5 reacties
XTbe
Professional Meerweter
Berichten: 123
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

CV8560 is geen EMTA Modem

Er is een topic over de CV8560 - Docsis 3.1 modem hier https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Nieuwe-docsis-3-1-modem-zonder-wifi/m-p/7...

 

Dit topic bevat ook info dat de modem configuratie zal aangepast worden zodat je de router functionaliteit van de CV8560 kan uitschakelen. Je zou dan een UTP van de WAN poort naar je eigen router moeten verbinden. Momenteel is deze functie er niet, ik heb ook geen info wanneer deze optie er komt.

0 Likes
NicolaiVdS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

CV8560 is geen EMTA Modem

Heb het daarjuist ook gezien wel spijtig dat ze me dit niet eerder via de officiële kanalen konden laten weten  

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

CV8560 is geen EMTA Modem

De definitie van een eMTA-modem is dat er zowel telefonie- én internetfunctionaliteit in zit.

Heel vroeger had je namelijk enkel internet-modems of telefonie-modems, daarna kwamen de eerste eMTA-modems. Later werd er in de nieuwe eMTA-modems ook een wireless router (met switch)  ingebouwd, de zogenaamde "wireless modems". En dan is er de nieuwe eMTA-modem met een ingebouwde e-router. Waarschijnlijk gaat Telenet de nieuwe modem eerder "gigabit-modem" noemen i.p.v. "eMTA-modem met ingebouwde e-router".

Een modem zonder router-functie wordt dus onterecht een eMTA-modem genoemd omwille van deze historische evolutie in het benoemen van de modems.

Wat het voor de meeste mensen zeer verwarrend maakt.

 

De fabrikant meldt trouwens op hun website ook dat het een eMTA-modem is: http://www.icbn.com.tw/portfolio-item/cv8560/

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

CV8560 is geen EMTA Modem

Klopt wat @Area57_1  zegt.

De begrippen EMTA en modem-only worden hier regelmatig verkeerdelijk door elkaar gehaald.

 

@NicolaiVdS jij wou dus een modem-only. Maar een pure modem-only zal er niet meer komen.

De CV8560E (ook wel E-router genoemd) zal het standaard toestel worden voor klanten die geen Wifi nodig hebben. Het is een homegwateway maar binnenkort zal deze ook de huidige modem-only klanten kunnen bedienen.  De WAN poort (momenteel nog niet in gebruik) zal bridging ondersteunen.  Je zal hier dus je eigen router/firewall op kunnen aansluiten.

Ik heb deze modem al een tijdje draaien, ben er tevreden over.

 

Er komt later ook nog een andere homegateway met Wifi. Deze zal, zoals de CV8560E ook de Docsis 3.1 standaard ondersteunen.

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

CV8560 is geen EMTA Modem


@NicolaiVdS  schreef:

Heb het daarjuist ook gezien wel spijtig dat ze me dit niet eerder via de officiële kanalen konden laten weten  


@NicolaiVdS mijn excuses dat je niet de juiste informatie hebt doorgekregen via de klantendienst. Ik heb daarnet de feedback doorgezet richting het Social Media team, zodat dit in de toekomst vermeden kan worden. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.