24751
netweters
|
152348
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb sinds enige tijd een nieuwe modem CV8560E die in Bridge modus staat.
Sinds de nieuwe modem heb ik dagelijks internet haperingen. Websites enige tijd niet bereikbaar. Netflix die stopt met afspelen en na enige tijd hervat met afspelen.
Ook valt na enkele dagen mijn telefoonlijn uit.
Als ik de modem herstart, komt de telefoonlijn terug op, maar valt na paar dagen weer weg.
De internet haperingen met modem herstart worden niet opgelost.
Ik heb een Wigo All-Internet 300 abonnement.
Heb met Telenet helpdesk contact opgenomen en zij zien geen problemen op mijn modem.
Ik heb de modem wel mogen gaan ruilen voor een nieuw exemplaar, maar dit helpt niet.
Problemen blijven.
Heeft iemand ook dit probleem of weet iemand wat te doen?
Wat ik wel raar vond als ik de nieuwe modem installeerde, is dat al de Bridging settings (bridging aangevinkt en mac adres van mijn eigen router nog ingevuld) nog aanwezig waren in “mijn telenet” en de “nieuwe” modem direct in bridging modus werkte.
Wel, ik meen hetzelfde te hebben ervaren met de CV8560E modem, althans toen ik nog geen Giga Speedboost had.
Kleine hick ups naar internet toe (makkelijk te testen met ping, geen echte packet loss maar wel af en toe een trage reply). Niet zo erg dat de applicaties er last van hebben.
Maar ik had wel dezelfde symptomen naar vaste telefonie toe. Na een paar dagen geen kiestoon meer en mensen hoorden een bezettoon als ze probeerden te bellen. Modem herstart was nodig.
Nu 2 weken giga speedboost, en tot dusver geen issues meer.
Dus ik vermoed dat er nog iets scheelt met het 300Mbps profiel voor deze modem.
@Suzy , zou jij eens intern kunnen checken of er bij de klantendienst gelijkaardige meldingen zijn binnen gekomen?
Ik heb de eerste maand dat ik deze modem had ook de Giga Speedboost optie. (was een verplichting om deze modem te kunnen krijgen). Maar toen had ik ook al deze problemen.
Moet toch iets mis zijn met deze modem als er nog klanten zijn met dezelfde problemen.
@mblockx Ik heb de klantendienst gebeld nu het issue opnieuw aanwezig was. Ze zagen een fout op de interne bekabeling, wat niet correct is. Nooit problemen gehad met vorige modems en de Interne telefoonkabel is nieuw sinds 2 jaar.
Het herstarten van de modem hrlpt trouwens.
Morgen komt een technicus langs, ik vermoed om de modem te vervangen. Ik ga hetzelfde type modem vragen.
Telenet had nog geen gelijkaardige meldingen ontvangen. @mblockx Zou jij, als het probleem zich nog eens voor doet, ook de klantendienst kunnen bellen?
Het heeft geen zin om te bellen als alles werkt, want dan zien ze niks.
Thanks
Hoi Hoi,
Heb hier dezelfde setup.
maar ik heb dit hier nog niet ervaren.
jullie heb toch geen eigen switch achter de bridgable modem / router staan he ? Want een bridge + een switch = broadcast storm en gaan je mac tables flippen tussen telenet en switch.
cheers
Neen geen switch tussen bridge en eigen router.
Als ik nog eens problemen ondervindt ga ik direct klantendienst bellen of ze problemen zien op de modem. Goed idee.
Heb je de bridge instellingen opnieuw moeten invoeren in "mijn telenet", of stonden deze nog ingevuld?
@mblockx schreef:Heb je de bridge instellingen opnieuw moeten invoeren in "mijn telenet", of stonden deze nog ingevuld?
Alles is mooi blijven staan. Niets opnieuw moeten invullen op Mijn Telenet.
Mijn firewall heeft ook hetzelfde officiële IP gekregen als vóór de vervanging van de modem.
Vandaag terug internet problemen. Klantendienst gebeld en ze zagen slechte signalen op mijn modem. Technieker gaat maandag langs komen om na te kijken.
@Suzy Heeft u al achterliggend meer info kunnen opvragen i.v.m. deze problemen.
@mblockx ik heb hierover specifiek nog geen andere meldingen gezien en er staat ook geen algemeen ticket op bij Telenet hiervoor. Als er meerdere meldingen over exact hetzelfde gaan (zelfde problemen), kan ik dit doorgeven. Maar dat is nu niet het geval, waardoor je dit best individueel met Telenet oppikt.
Laat ons zeker weten wat de technicus maandag zegt!
Vandaag vaste telefoon terug uitgevallen. Ik ga de modem niet herstarten zodat de technieker die nu maandag langs komt, het probleem kan vaststellen.