24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
Hallo, ik heb net een nieuwe asus router aangeschaft ( RT-AX88U) en ik probeer deze nu in te stellen voor het gebruik van ddns. Ik heb er echter niet zoveel kennis van en ik zoek wat hulp om alles in orde te krijgen. Het probleem is dat de asus router via ethernet verbonden is met het internet door de telenet router. Ik krijg nu de melding op de asus 'The wireless router currently uses a private WAN IP address.
This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment.
Ik denk dus dat er op de telenet router een instelling moet gebeuren zodat de asus vrij toegang heeft tot het internet. Via enig opzoekwerk zie ik dat dit via port forwarding of dmz moet gebeuren maar ik ken er niet genoeg van. Is er iemand die mij een handje wil helpen? Alvast bedankt
Titel gewijzigd door Steven-E (Krak) | Vorige titel: port forwarding instellen
Opgelost! Ga naar oplossing.
@yorickpeeren schreef:De modem verschijnt wel in mijn telenet, maar ik krijg niet de mogelijkheid om modem instellingen aan te passen.
@yorickpeeren neen, zoals de screenshot duidelijk aangeeft: je nieuwe modem is NIET geprovisioned. Je ziet nog het vorige type modem staan (24x8 Docsis 3.0).
woeps, sorry, 'k ben nog aan het bijleren. 🙄 Ik neem wacht nog even tot morgen en anders neem ik contact op met de klantendienst.
Spijtig dat dit provisioning probleem keer op keer optreedt. Hier is echt noodzaak aan een betere instructies aan de centra vantui Telenet. Misschien een pop-up schermpje met een opmerking dat er speciale instructies zijn voor de CV8560E.
In plaats van naar de winkel terug te gaan kun je het ook via de whatsapp support proberen. Je kunt ze via whatsapp dan de foto met de 3 MAC adressen doorsturen. Ik heb goede ervaringen gehad met deze manier van support.
Ja, ik zou doen wat @Arnie zegt.
En niet wachten tot morgen, zoiets moet onmiddellijk in orde zijn, vanaf dat de persoon in het Telenet center je modem geactiveerd had. Dus wachten tot morgen is enkel maar tijdverlies 😉
't is in orde gekomen. Ik zie nu dat mijn asus een publiek ip heeft gekregen.😀 Bedankt voor de hulp.🤗
@Arnie schreef:
Spijtig dat dit provisioning probleem keer op keer optreedt. Hier is echt noodzaak aan een betere instructies aan de centra vantui Telenet. Misschien een pop-up schermpje met een opmerking dat er speciale instructies zijn voor de CV8560E.
In plaats van naar de winkel terug te gaan kun je het ook via de whatsapp support proberen. Je kunt ze via whatsapp dan de foto met de 3 MAC adressen doorsturen. Ik heb goede ervaringen gehad met deze manier van support.
@Arnie ik kan je hierin bijtreden. We blijven deze "provisioning" problemen toch regelmatig zien op De Netweters bij klanten die naar een CV8560E overschakelen. Heb het daarom vandaag eens doorgestuurd intern, zodat we de flow die hier vandaag voor opgezet is in de Telenet shops kunnen bekijken en eventueel verbeteren.
Bedankt alvast aan de Kraks om zo oplettend te zijn en de Netweters die dit voor hebben de juiste instructies te geven! 👊