Beantwoorden
yorickpeeren
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

Hallo, ik heb net een nieuwe asus router aangeschaft ( RT-AX88U) en ik probeer deze nu in te stellen voor het gebruik van ddns. Ik heb er echter niet zoveel kennis van en ik zoek wat hulp om alles in orde te krijgen. Het probleem is dat de asus router via ethernet verbonden is met het internet door de telenet router. Ik krijg nu de melding op de asus 'The wireless router currently uses a private WAN IP address.

This router may be in the multiple-NAT environment and DDNS service cannot work in this environment.

Ik denk dus dat er op de telenet router een instelling moet gebeuren zodat de asus vrij toegang heeft tot het internet. Via enig opzoekwerk zie ik dat dit via port forwarding of dmz moet gebeuren maar ik ken er niet genoeg van. Is er iemand die mij een handje wil helpen? Alvast bedankt

 

Titel gewijzigd door Steven-E (Krak) | Vorige titel: port forwarding instellen 

0 Likes
21 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW


@yorickpeeren  schreef:

De modem verschijnt wel in mijn telenet, maar ik krijg niet de mogelijkheid om modem instellingen aan te passen.Schermafbeelding 2021-08-16 163207.jpg


 

@yorickpeeren neen, zoals de screenshot duidelijk aangeeft: je nieuwe modem is NIET geprovisioned.  Je ziet nog het vorige type modem staan (24x8 Docsis 3.0).


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
yorickpeeren
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

woeps, sorry, 'k ben nog aan het bijleren. 🙄 Ik neem wacht nog even tot morgen en anders neem ik contact op met de klantendienst.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

Spijtig dat dit provisioning probleem keer op keer optreedt. Hier is echt noodzaak aan een betere instructies aan de centra vantui Telenet. Misschien een pop-up schermpje met een opmerking dat er speciale instructies zijn voor de CV8560E.

 

In plaats van naar de winkel terug te gaan kun je het ook via de whatsapp support proberen. Je kunt ze via whatsapp dan de foto met de 3 MAC adressen doorsturen. Ik heb goede ervaringen gehad met deze manier van support.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

Ja, ik zou doen wat @Arnie zegt.

En niet wachten tot morgen, zoiets moet onmiddellijk in orde zijn, vanaf dat de persoon in het Telenet center je modem geactiveerd had. Dus wachten tot morgen is enkel maar tijdverlies 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
yorickpeeren
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Handje vol! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

't is in orde gekomen. Ik zie nu dat mijn asus een publiek ip heeft gekregen.😀 Bedankt voor de hulp.🤗

Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW

Goed nieuws! 👍


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

DDNS client op ASUS router achter Telenet HGW


@Arnie  schreef:

Spijtig dat dit provisioning probleem keer op keer optreedt. Hier is echt noodzaak aan een betere instructies aan de centra vantui Telenet. Misschien een pop-up schermpje met een opmerking dat er speciale instructies zijn voor de CV8560E.

 

In plaats van naar de winkel terug te gaan kun je het ook via de whatsapp support proberen. Je kunt ze via whatsapp dan de foto met de 3 MAC adressen doorsturen. Ik heb goede ervaringen gehad met deze manier van support.


@Arnie ik kan je hierin bijtreden. We blijven deze "provisioning" problemen toch regelmatig zien op De Netweters bij klanten die naar een CV8560E overschakelen. Heb het daarom vandaag eens doorgestuurd intern, zodat we de flow die hier vandaag voor opgezet is in de Telenet shops kunnen bekijken en eventueel verbeteren.

 

Bedankt alvast aan de Kraks om zo oplettend te zijn en de Netweters die dit voor hebben de juiste instructies te geven! 👊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.