24751
netweters
|
152325
antwoorden
|
20691
vragen
|
Hello,
Ik heb dus een een bericht gekregen van Telenet dat mijn modem Docsis CH6643E moet worden vervangen wegens de ouderdom.(2010_2012).
Ik heb vandaag gebeld naar Telenet en de nieuwe modem Eurodocsis F@ST3896LG-TN besteld.
Er werd me gezegd langs de telefoon dat de installatiekost door een technieker 85 euro bedroeg. Ik zei dat ik daarmee akkoord was.
Vrijdag 17 november 2023 tussen 10h en 14h30 komt de technieker de nieuwe modem plaatsen.
Maar.... na de telefoon bestelling bij Telenet keek ik op mijn laptop in de postbus. Daarin is een e-mailbericht van Telenet toegekomen met een afrekening van €135.
Zie bijlage. Hoe is dit te verklaren? Is dit gerechtvaardigd?
Er staat duidelijk in het eerste bericht van Telenet dat ik kreeg dat mijn huidige modem Docsis 3.0 CH6643E gratis kan worden vervangen door een nieuwe Telenet modem.
Waarom moet ik nu 50 euro betalen voor het vervangen van mijn modem?
Graag uw advies hierover?
Dank bij voorbaat.
Mvg,
gigi
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: De Telenet modem is niet gratis!!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Steven-E
Ik denk dat dit eerder bezigheidstherapie is 😂 en het blijft maar duren.
@gigi schreef:
Bedoel je dat ik niet in de Telenet modem router configuratie pagina's kan bekijken en opties en instellingen wijzigen? Met de vorige Telenet modem had ik daar nooit problemen mee. Ik heb vorig jaar een Tp-Link repeator aangesloten op de pc in de slaapkamer en dan moest ik ook instellingen toepassen in de configuratie van de Telenet router. Dit ging altijd zonder problemen.
Ik geloof helemaal niet wat daar staat. Hiermee beweer ik niet dat je geen instellingen veranderd hebt, als jij dat schrijft neem ik aan dat dit waar is. Ik bedoel enkel dat je voor om het even welke repeator, dus ook voor een TP-Link repeator, ook maar ergens iets moet wijzigen.
Je kan enkel goede communicatie hebben als je het juiste type toestel vermeldt. Vermoedelijk gaat het om een router.
Deze topic is een volledige chaos geworden, en groot tijdverlies voor iedereen die die wil doorlezen 🤔.
De topic starter moet gewoon iemand aanspreken met kennis van zaken die bij hem thuis zijn laptop instelt en/of het probleem oplost. Ik denk niet dat wij de TS nog kunnen helpen door hier verder aan te modderen.
Misschien beter de topic volledig afsluiten?
In ieder geval, ik heb afgehaakt 🙄.
Aan alle antwoorders op mijn vragen vriendelijk bedankt. De Telenet technicus is geweest en heeft een goede oplossing gevonden.
grtz,
gigi