Beantwoorden
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Beste mensen, 

vorige week kreeg ik een brief in mijn bus en ook via mijn Telenet dat er werken in onze straat zouden plaatsvinden. 

Dit gaat blijkbaar over de grote netwerf, ik vind dit vreemd aangezien ik dacht dat de werken van de grote netwerf al lang achter de rug waren. 

Zou dit misschien met de toekomstige fiber upgrade te maken hebben? 

In onze straat hangt hier alles wel nog aan de gevel en volgens mij is dit netwerk nooit vernieuwd geweest, hier in regio Leuven is dit het oudere radio public netwerk. (UPC). 

Al die netwerkkastjes hangen zonder enige bescherming zeer slordig aan de buitengevels. ( onder de daken), hier zie ik dan verschillende aftakkingen met kabels naar de mensen hun huizen. Deze kabels gaan dan rechtstreeks binnen bij de mensen. ,Dit is volgens mij de coax kabel. 

Mijn excuses als ik dit nieuwe onderwerp in een verkeerd topic heb geplaatst aangezien ik niet zeker wist welk te selecteren. 

Schermafbeelding 2022-05-23 om 09.03.56.png

Schermafbeelding 2022-05-23 om 09.03.56.png

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: De grote netwerf

Tags (1)
0 Likes
22 reacties
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Hi @fieldoxide

 

Om dit persoonlijk voor je na te kijken, kan je best even contact opnemen met de klantendienst op Twitter of Facebook.

Daar kunnen ze dit meteen voor je nakijken en je de nodige informatie bezorgen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

@DaanJordens Net even Telenet gecontacteerd via messenger en daar wisten ze van niets. 

Deze werken stonden nergens aangekondigd. 

Ik vroeg die persoon waarom ik dan een brief had gekregen met die aangekondigde werken en dit zichtbaar was in mijn Telenet en ik kreeg de boodschap: 

Ik vermoed dat dit bij ons verkeerd geregistreerd wordt als een onverwachte onderbreking dan, Gunther. We verzinnen geen werken.

Mooi antwoord als je het mij vraagt. 

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Dat antwoord slaat echt nergens op.

0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Hi! 

Dat is inderdaad niet zo'n mooi antwoord.  Ik heb de vraag intern uitgezet en het ging  in dit geval over werken aan de coaxkabel. Er moest een aanpassing gebeuren op de connectoren en de versterkers. Hierdoor had je tijdelijk geen internet. Dit was inderdaad in lijn met de Grote Netwerf. 

 

Hopelijk kan je hiermee verder? 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

@DaanJordens Om eerlijk te zijn heb ik niemand van Telenet die week in mijn straat of omliggende straten gezien. 

Als ik de verdeelkasten bekijk hier bij ons in de straat is er niets vernieuwd en hangt alles nog even slordig als ervoor tegen de gevels van de huizen. 

0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Even voor mijn beeldvorming. Hangen de verdeelkasten in België tegen de gevels van huizen?

In Nederland staan verdeelkasten bijna altijd op een trottoir en gaat de rest ondergronds de huizen in. 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De grote netwerf / Fiberaansluiting


@wewanl  schreef:

Even voor mijn beeldvorming. Hangen de verdeelkasten in België tegen de gevels van huizen?

In Nederland staan verdeelkasten bijna altijd op een trottoir en gaat de rest ondergronds de huizen in. 


Nee hoor, ze kunnen ook aan de rand van het voetpad staan of bovenaan een straatpaal hangen. Maar dus inderdaad ook aan de gevel.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De grote netwerf / Fiberaansluiting

@wewanl 

Om het duidelijk te stellen je hebt : 

* gevel net : dat zijn de TAPS aan de muur

* grond net : dat zijn de paddestoelen op de grond

* lucht net : dat zijn dus de palen die langs de weg staan waar de kabels door en over lopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De grote netwerf / Fiberaansluiting

@wewanl 

Om het duidelijk te stellen je hebt : 

* gevel net : dat zijn de TAPS aan de muur

* grond net : dat zijn de paddestoelen op de grond ( de kleine grijze voetpad kastjes ) 

* lucht net : dat zijn dus de palen die langs de weg staan waar de kabels door en over lopen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Hier enkele foto's hoe het er hier in Heverlee ( regio Leuven) aan toegaat. 

Als ik het goed begrijp zijn dit dus TAPS? 

En dit lijkt me toch wel niet echt professioneel geplaatst, zeker aangezien dit in de open lucht staat. 

Toch nog even een kanttekening bijmaken, in sommige omliggende straten zijn al deze taps wel beschermd door een soort witte kast. 

78618DA6-2AE7-46E1-9239-B11486F22A22_1_201_a.jpeg

0 Likes
MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 210
De magic number! Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

In Leuven is er een combinatie van een gevel/grond net door historische redenen (overname van UPC)

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De grote netwerf / Fiberaansluiting

@fieldoxide 

Dat is inderdaad de TAP waar je op aangesloten bent. Dat ze scheef hangen tja daar kan je iets van zeggen maar  ja. 

Ik heb deze ook aan mijn gevel en idd vroeger zaten daar doosjes rondom heen om ze te beschermen. Ze zijn er na de grote netwerf vanaf gehaald of gebleven dat weet ik niet. Sommige hier hangen ook zo in de straat aan de gevel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
wewanl
Professional Beetjesweter
Berichten: 19
Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

De grote netwerf / Fiberaansluiting

Is zo’n bengelend gevaarte aan je gevel dan ook gelijk je abonnee overname punt of is een soort van onbeschermde wijkverdeelkast? 

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

De grote netwerf / Fiberaansluiting


@wewanl  schreef:

Is zo’n bengelend gevaarte aan je gevel dan ook gelijk je abonnee overname punt of is een soort van onbeschermde wijkverdeelkast? 


Dat "bengelend gevaarte" is inderdaad uw toegangspunt van Telenet. Ttz, één van de drie mogelijkheden.

Vanaf dat aansluitpunt op straat loopt een coax naar binnen in de woning. Daarop wordt door een technieker de HGW van Telenet aangesloten. En daar stopt de installatie door Telenet. Van daaraf is het de bewoner die zijn binnenhuis installatie moet afwerken naar zijn/haar goesting of noden.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes