Beantwoorden
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1649
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Eigen modem gebruiken.

Ongelofelijk maar waar:

Telenet heeft de deadline gerespecteerd - opgelegd door het BIPT - om de specificaties te publiceren voor de eigen modems:

Eigen modem (telenet.be)

De vele sceptici hier op Netweters, die beweerden dat dit nooit ging gebeuren bij Telenet, hebben dus ongelijk gekregen 😀 .

Dit is de informatie voor modem fabrikanten, die hiermee aan de slag moeten.

Informatie voor de klanten (hoe we onze eigen modem moeten provisioneren) volgt later.

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Vrije modemkeuze

37 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5332
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Eigen modem gebruiken.

Even melden dat mijn voorbeeld van m'n fiber aansluiting niet hetzelfde is zoals hier wordt beschreven, de Modembox die hangt er al en wordt enkel via utp een verbinding gemaakt op de router, het zou anders zijn moest ik een fiber modem aansluiten van de ONT naar die modem van mezelf, dan kan ik nog kiezen welke ik gebruik, deze van mij of deze van de provider.

maar daar dat het nog niet echt wordt aangeraden nu al een eigen modem aan te sluiten op fiber daar de nodige info nog niet voor handen was toen ik de aansluiting kreeg op fiber is dat geen punt en is het enkel via UTP en Vlan 20 dat de router een verbinding maakt (iets wat niet bij elke installateur van proximus geweten is).

maar de vraag is, wat zal het voordeel zijn van een eigen modem dan wat ik nu heb, belangrijkste is dat het internet werkt en stabiel is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2791
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Eigen modem gebruiken.

(Het kan ook zijn dat Telenet het gebruik van digicorders/digiboxen op een eigen router niet zal ondersteunen, gezien deze toestellen toch uitgefaseerd worden.)

Zou een niet slimme zet zijn nog inkomsten kwijt en tv heeft de laatste jaren veel klanten verloren door dat toestellen niet goed werkte

En we zullen dit moeten bijpassen weer

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2791
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Eigen modem gebruiken.

En wat gaan ze doen met de tv box en de ip box  ook buiten dienst zetten

We denken het niet

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2791
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Eigen modem gebruiken.

Er zal altijd een testmodem worden mee geven in geval van een probleem

Niet de bedoeling om nog meer toestellen en problemen en zeker geen splitter te gebruiken

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1649
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Eigen modem gebruiken.


@WG94  schreef:
Wat @luc55 beschreef is de manier waarop het in Nederland werkt bij Ziggo (zusterbedrijf van Telenet): Eigen modem | Ziggo  Je hebt dan effectief nog een modem van hen, bij problemen activeren ze die (inderdaad niet plug & play). Dat ze het daar zo doen, wil natuurlijk niet zeggen dat Telenet het op dezeflde manier zal aanpakken; maar het is mogelijk.

OK, op die manier. Maar dan moeten ze inderdaad de reserve modem terug activeren ...

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1649
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Eigen modem gebruiken.


@StefaanH  schreef:

@flip1953 

Dat is nu ook al het geval hoor. Ik heb een eMTA modem met eigen router. Mijn twee digicorders zijn rechtstreeks op de eMTA modem aangesloten (en krijgen enkel een 10.x.x.x adres). Via mijn eigen router zouden ze niet werken.

Tussen haakjes: die twee IP adressen voor een digicorder is dus enkel wanneer aangesloten op een HGW, zoniet dus enkel het 10.x adres


Via jouw eigen router zouden ze wel werken .... als deze router de mogelijkheid zou hebben om de 68:63:59: MAC adressen te bridgen naar de WAN poort ...

Dan zouden je digicorders ook 2 IP adressen krijgen 🙂

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2791
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Eigen modem gebruiken.

Zoals je zegt je bent blij met het internet nu en meer diensten of aanpassingen moeten niet dan laat je zo

Er zullen mensen die fiber liever met eigen modem zullen aansluiten na november zal dit kunnen fiber proximus.jpeg

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Eigen modem gebruiken.

 

De ip-box gebruikt geen coax. Dus is niet terzake. Als de andere tv-boxen nog niet afgeschreven zijn, kunnen ze met de (aangepaste) software van de tv-box ook ip-boxen worden.

Alles  wat DVB-C nodig heeft wordt dan waardeloos.