Beantwoorden
FrankyTomaat
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Star Wars Day Handje vol! Primeur! Gelezen en goedgekeurd!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hallowkes,

Onlangs heb ik me een beetje verdiept in de nieuwe Telenet Web Interface. Strak en clean. Maar er is mij één ding dat mij hard irriteert.

Je kan in de modem > geavanceerde instellingen > port forwarden.  Niet meer opslagen en zelfs geen regen verwijderen.

 

Ik begrijp dat jullie het willen aanpassen voor 'klaar te zijn voor de toekomst' maar zorg er dan voor dat het werkt.

 

Grts-

Franky Tomaat

54 reacties
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Moderator @Suzy 

Aangezien er de laatste tijd nogal wat is gewijzigd in de "Mijn Telenet" settings had ik gehoopt dat het verwijderen van de port-forward rules zou zijn opgelost, maar helaas. Ik zie nog steeds het zelfde probleem. Ik kan beide port-forward adressen verwijderen en op "wijzigen" klikken. Als ik echter een refresh doe of ik ga later terug in de instellingen, zijn deze niet weg. De enigste oplossing nu is dus nog steeds te werken met het aanpassen zoals ik hierboven heb beschreven. Het probleem kan dus nog niet worden afgesloten.

 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@HoogstoelK bedankt voor de update, dit klopt. We volgen dit issue voor jullie op, maar we hebben nog geen info gekregen over een datum voor een potentiële oplossing. Via dit onderwerp kan je alle gekende issues en verbeterpunten voor de 'geavanceerde instellingen'-pagina mee opvolgen, inclusief de status. Item 3 is het issue waar jij naar verwijst. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen


@HoogstoelK  schreef:

@Suzy 

...Wat ik misschien wel kan meegeven is dat je het MAC-adres moet ingeven in hoofdletters. 0d:4f:0a... bvb zal niet worden aanvaard en de gebruiker weet misschien niet waarom. 0D:4F:0A... wordt wel aanvaard.

...


@HoogstoelK goed nieuws! We hebben daarnet de bevestiging gekregen dat deze verbetering gisteren al werd geïmplementeerd. Zowel kleine letters als hoofdletters worden vanaf nu aanvaard bij het invullen van een MAC-adres. Nogmaals bedankt voor je melding hierover! Kan je even verifiëren en ons je feedback bezorgen?

@MichaelVD  schreef:

...

Heb ondertussen wel gemerkt dat het eigenlijk ligt aan hoe ik de Externe poort ingeef , dus zoals screenshot hierboven 123-123
lijkt ok te zijn want ik krijg geen foutmelding dat ik het op een verkeerde manier heb ingegeven.
Maar het systeem pakt het in dit formaat zonder spaties niet aan.

Als ik nu echter ingeef 123"spatie"-"spatie"123 zoals in de screenshot hieronder dan kan ik het wel zonder problemen opslagen.

Dus programmeurs moeten dus ofwel opvangen dat het ook zonder spatie kan ingegeven worden , ofwel een foutmelding geven bij het invullen van de externe poort met de melding dat je spaties tussen de getallen en het streepje moet ingeven.


@MichaelVD Ook voor dit item is er goed nieuws, we hebben daarnet bevestiging gekregen dat ook dit werd verbeterd gisteren. Vanaf nu kan je de poort ranges invullen als "123-123" of "123 - 123", de spaties maken dus geen verschil meer uit. Bedankt om mee te denken! Kan je dit even uitproberen en ons laten weten dat jij dit ook zo ervaart? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Creasu
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Jij bent af! Netjes! Primeur! Pageturner!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Dag,

Ik heb eerder vandaag port-forwarding uitgetest voor een simpel dashboard vanop afstand te bereiken, dit is gelukt.
Nu heb ik het echter niet meer nodig en zou het willen verwijderen, ik klik op het vuilbakje naast de instelling en dan op wijzigen hierbij vertelt het dat de instellingen succesvol zijn verandert maar als ik de pagina echter herlaad blijft het er gewoon staan. Ik ondervond ook na deze instelling regelmatig dat mijn internet zomaar wegviel op willekeurige momenten. Ik heb ook al een reset met de bedrijfsinstellingen geprobeerd maar de instelling bleef gewoon staan. Waarom werkt die verwijder knop niet zoals het moet? ik zou denken dat alles toch getest wordt voor men dit toegankelijk maakt bij de klanten want dit lijkt mij een zeer gemakkelijk te vinden fout. Als je iets kan aanmaken moet je het toch ook heel gemakkelijk terug kunnen verwijderen maar dat lukt dus niet. kunnen we ergens bugs reporten?


Met vriendelijke groeten,

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Dat is een gekend probleem: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen'


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@HoogstoelK @MichaelVD hebben jullie dit toevallig al eens kunnen uitproberen? We willen natuurlijk zeker zijn dat deze verbeteringen ook effectief werken bij jullie. Feedback is erg welkom. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
MichaelVD
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Suzy nu werkt het bij mij  inderdaad met en zonder spatie 👍

Suzy
Community Manager
Berichten: 7390
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Creasu zoals @WG94 benoemde een probleem waar er nog aan gewerkt wordt. Heb jouw onderwerp daarom samengevoegd met een reeds bestaande thread waarin dit probleem ook al besproken werd. De status ervan kan je zien in het overzicht dat met je gedeeld werd. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

Hallo @Creasu ,

Dit probleem is bekend (hier kan je een overzicht zien van de problemen: Overzicht van problemen met 'Geavanceerde instellingen' - De Netweters). Ik heb hier ook een probleem mee gehad en heb het (tijdelijk) kunnen oplossen door een adres te wijzigen en 1 te verwijderen, wat dan wel lukt. Verwijderen lukt (nog) niet...

 

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Geavanceerde Instelingen niet kunnen opslagen

@Suzy 

Ik reageer even op het puntje ivm MAC-adres en capital letters:

<<

MAC-adres bij bridging
MAC-adres bij bridging werkt alleen als je hoofdletters gebruikt. Gebruik je kleine letters, dan werkt het niet (je kan niet opslaan). Je krijgt een generieke foutmelding te zien, maar die zegt niets over wat er fout is. Ofwel moeten beide schrijfwijzen aanvaard worden, ofwel moet er een info-boodschap toegevoegd worden.
Onderwerp: Geavanceerde instellingen niet kunnen opslagen (reactie HoogstoelK)
Status: opgelost op 22/05 > check bij leden bezig

>>

Het werkt perfect. Invullen met hoofdletters of kleine letters maakt geen verschil uit. Bedankt!!