24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Als ik mijn thuisnetwerk aanklik dan verschijnt onderstaande error 2x:
"Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw."
Als ik verder graaf dan zie ik dat deze api call een internal server error veroorzaakt:
https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/network-topology/[modem MAC verwijderd]?withClients=true
De error:
{
"code" : "OCAPI-ERR-OCGE500",
"cause" : "Unexpected Service Error",
"correlationId" : "<id>",
"errorDetails" : [ {
"errorDetailCode" : "500 Internal Server Error",
"message" : "NullPointerException"
} ]
}
Is er een workaround zodat ik toch mijn instellingen kan aanpassen? Het enige wat ik wil doen is de modem bridging activeren zodat ik mijn unifi router kan gebruiken voor verdere configuratie van mijn netwerk.
De GET https://api.prd.telenet.be/ocapi/public/api/resource-service/v1/modems/[modem MAC verwijderd]/advance-settings api call werkt wel. Dus via de api zou ik deze instelling kunnen activeren als iemand mij de JSON kan tonen van het PATCH bericht. De telenet modem die ik heb zou deze setting moeten hebben (CV8560E)
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: Modem MAC verwijderd
Welke modem/router van Telenet heb je? Als het de juiste is kan je daar dan toch gewoon via "Mijn Telenet" de bridge inschakelen en krijgt je eigen router een publiek IPadres. Ik vrees dat je het moeilijker maakt dan het is. Zoniet gewoon de modem/router gaan inruilen in een center.
denk dat hij/zij bedoelt niet tot aan die setting te geraken via de Mijn thuisnetwerk.
Misschien eens via andere browser, baadt het niet dan schaadt het niet?
Je neemt best contact op met de klantendienst om de foutmelding te melden, daarnaast kan je normaal wel in dit soort gevallen de klantendienst zo ver krijgen om de aanpassing te doen voor jou (makkelijkste via FB Messenger): Technische vraag
Het ziet er inderdaad naar uit dat jouw modem (E-router) niet correct geprovisioneerd is.
Klantendienst bellen (zorg dat je de MAC adressen bij de hand hebt die afgedrukt staan op het label).
Anders modem gaan omruilen in een Telenet Center.
@vvimJe geeft aan dat de API-call functioneert, maar betreft dit daadwerkelijk jouw router?
Heb je al gecontroleerd of het MAC-adres van jou is? Het zou anders wel kunnen dat de interface op mijn Telenet niet juist gekoppeld is met de database erachter.
Hier kan jij zelf niets aan doen dus moet je dit vragen aan de Telenet helpdesk
Ja het MAC adres is correct. Ik heb vorige vrijdag (6/09) gebeld naar de helpdesk en blijkbaar was dit probleem gekoppeld aan een algemeen alarm en waren ze bezig aan een oplossing. Een tijdsframe geven kon de helpdesk niet.
Ik weet niet wat algemeen alarm betekent in telenet lingo maar zo algemeen klinkt dit niet aangezien niet veel mensen gelijkaardig probleem hebben.
Het probleem is alleszins nog niet opgelost dus ik zal nog eens de helpdesk contacteren.
Ik heb exact hetzelfde aan de hand. Deze morgen de CV8560E laten installeren maar telkens de "Oeps, er ging iets mis. Probeer later opnieuw." melding wanneer ik de "Je thuisnetwerk" pagina (https://www2.telenet.be/residential/nl/mijn-telenet/je-thuisnetwerk) probeer te bezoeken.
Contact gehad met de klantenservice via telefoon maar daar kreeg ik iemand aan de lijn die het in Keulen hoorde donderen. Hij geloofde niet dat ik via MyTelenet mijn MAC adres zou moeten invullen voor bridging. Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad met de persoon aan de andere kant van de lijn. Straks misschien nog eens bellen (hopelijk dan met iemand anders).
Via Messenger en WhatsApp heb ik gevraagd of ze kunnen checken of mijn modem correct geprovisioneerd is (MAC adres van modem meegegeven), hopelijk kunnen zij daar iets mee.
Ook heb ik al contact gehad met Telenet Center hier in de buurt zelf, die vragen nog een uurtje te wachten, als het dan nog niet in orde is helpen ze verder.
De CV8560E modem zelf heeft wel een internetverbinding want wanneer ik bv mijn laptop rechtstreeks aansluit kan ik surfen. Maar heb geen zin om tijdelijk alle kabels uit mijn switch te trekken en deze in de modem te steken.
Keep you posted....
Is dat sinds de overschakeling naar hun nieuw systeem? Ik meen dat ik in het verleden meteen na activatie in deze bridging instellingen kon.
Telenet Center wist mij daarnet nog aan telefoon te zeggen dat er op dit moment een probleem zou zijn met activaties. Laat ons hopen dat het snel in orde is.
@vvim is bij jou het probleem al in orde?
@tjg Nee dit is nog steeds niet opgelost. Via messenger telenet helpdesk kreeg ik te horen dat dit een delicaat issue was waar meer onderzoek voor nodig is. En dat ze zo snel mogelijk een oplossing zoeken.
Zo snel mogelijk is vrij lachwekkend want ik had dit probleem al op 31/08 gemeld. En het was zogezegd al een gekend probleem.
Ik hoop eigenlijk dat er snel een workaround voor is. Want bridge modus is het enige wat ik nodig heb. Zodat ik op een deftig toestel de portforwarding regels kan instellen
hier tzelfde probleem steeds melding oeps er ging iets mis
al geprobeerd via app website verschillende browsers niks werkt
Het probleem is gekend of er nog iets mee gaat gebeuren dat weten we niet
@luc55 Ik ben nog maar net klant bij telenet dus weet nog niet hoe goed de service is. Maar waarom zou er niets aan gebeuren? Gebeurt dit vaker dat problemen niet opgelost worden?
Er zijn de afgelopen jaren verschillende problemen geweest met MyTelenet, vooral de geavanceerde modem instellingen zijn al een tijdje een pijnpunt.
Verschillende problemen zijn al opgelost, anderen slepen helaas al een tijd aan.