Beantwoorden
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

 Hoi,

 

Mijn zoon heeft last van hoge ping (140ms) ingame fifa en wordt eruit gegooid. Hij speelt met een internetkabel van de modem naar een router. Ook al rechtsreeks de ps5 in de modem ingestoken en probleem blijft. Dit is sinds een aantal weken zo. Voor een professionele e sporter is dit heel vervelend  en  voor mij als moeder ook want ik moet het geroep en getier aanhoren als hij weer eens uit een potje wordt gegooid. Wij wonen in Diepenbeek maar een collega e sporter uit Brugge heeft hetzelfde probleem. Wij hebben de cv8560e modem en de collega heeft de ch8865lg modem. Voor de rest werkt hier wel alles alleen die hoge ping is om gek van te worden. 

 

Wie kan ons helpen want op de telenet klantendienst had men nog  nooit van ping gehoord en zei men van een it'er te raadplegen. 

 

Een wanhopige moeder

0 Likes
53 reacties
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

En hoe zou het komen dat hij nu ineens nat type 3 heeft terwijl hij vroeger met ps4 en erna met de ps5 altijd nat type 2 gehad heeft?

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Hoi, 

 

En als hij zijn asus router ertussen wil welke instellingen moet hij dan gebruiken? De kabel is wat kort om altijd rechtstreeks met de modem te verbinden want dan moet de ps5 altijd op de grond staan 😀, en dan kan hij zijn game pc niet met een internetkabel verbinden als hij de router niet kan gebruiken 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

Goh zo uit de losse mouw... Moeilijk te zeggen...

Heeft hij onlangs iets veranderd aan modem?

Heeft hij onlangs die router ertussen gestoken en zoja hoe is die "deftig" geconfigureerd.

Onlangs nieuwe telenet modem ofzo of iets dergelijks?

Ik las daarstrak dat je met Powerlines werkt, was dit ook al met de ps4?

Mss dat ps5 andere open poorten nodig heeft als ps4? Daarmee ik voorstelde om eens te testen met instellingen ps5 een vast ip te geven. Rechtstreeks aan modem te hangen, en op telenet modem het vast ip adres van ps5 tijdelijk in dmz te zetten om te zien of het wel of niet aan poorten ligt. Met dmz zet je de lijn volledig open voor dat bepaald ip adres. Moest het daarmee beter zijn kun je altijd dmz uitschakelen en de juiste ps5 poorten toevoegen aan modem telenet.

Als ik men ps5 had kon ik niet eens inloggen, bij herstarten modem en ps5 wel, maar kon ik amper op ps5 downloaden, en kwam ook van een ps4 pro.

Toen men ps5 vast ip gegeven (zoals een van men topics terug) ps5 ip in dmz gezet op telenet modem en haal hoge download snelheden terug.

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa


@evi03091980  schreef:

Hoi, 

 

En als hij zijn asus router ertussen wil welke instellingen moet hij dan gebruiken? De kabel is wat kort om altijd rechtstreeks met de modem te verbinden want dan moet de ps5 altijd op de grond staan 😀, en dan kan hij zijn game pc niet met een internetkabel verbinden als hij de router niet kan gebruiken 


Daarmee het is nekeer aan te passen puur voor zijn ps5 alleen om te zien is er verschil. Alles daarna kunnen we ongedaan maken.

Zoja kunnen we dat allemaal regelen in router,

Zo nee, dan moet je verder zoeken op je modem/kabelaansluiting binnen-buiten...

Het is om ff teen en tander uit te sluiten

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Hij heeft zijn ps5 al van januari 2022 en alles werkte altijd goed. Tot 6 januari, en er is niks veranderd. Als hij terug thuis is ga ik het testen. Als ik de modem instellingen verander werkt dan de linksys router in de living nog?

 

Groetjes 

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

Je neemt voor je de ip aanpassing in dmz enzo eerst screenshots of blaadje papier hoe alles nu in telenet modem staat.

Herhaal nog eens, is gewoon om uit te sluiten of het aan de poorten ligt, of aan de installatie.

Als ps5 perfect werkt met ip in dmz op telenet modem rechtstreeks verbonden met ps5 zonder routers tussen. Kunnen we is proberen stap per stap te zoeken waar dan de fout zit bv in je Linksys router of dergelijke.

Werkt het niet met ps5 in dmz mode, rechtstreeks met mekaar verbonden. Dan is het ofterwel je modem, je NUI, of aansluitpunt aan paal/paddestoel of bij telenet.

Maar ben wel confused, je hebt een e modem, in een van je eerdere berichten heeft zoon op kamer een asus router, maar beneden zeg je nu staat linksys router... Je zegt ook dat je werkt met powerlines... Dan moet het boeltje wel heel goed op een afgestemd zijn met die installatie denk ik.

Btw chapeau als moeder dat jij dit allemaal opzoekt en doet... Men vrouw evY van 1983 van de 9ste maand 😛 (als ik mag afgaan op je gebruikersnaam hier) kan er lett nog geen 1 honderste van van wat jij al allemaal kan en uitpluist en doet 👍😉

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Ben van 1980 😂

In de kelder staat een telenet modem zonder wifi. 

- Daaruit vertrekt 1 vaste kabel naar de Asus router op zolder waar mijn zoon slaapt en op die Asus hangt zijn ps5 en zijn pc alletwee met kabel.

- een 2e kabel vertrekt van de modem in de kelder naar de Linksys router in de living die we gebruiken om wifi te hebben beneden. 

- een 3e kabel vertrekt van de modem in kelder naar een powerline.  En dan staan er op mijn dochter haar kamer op zolder 1 gewone powerline waar haar digibox ophangt en 1 wifi powerline voor wifi op haar kamer en eventueel vast internet voor haar laptop. 

Op mijn zoon zijn kamer is ook een powerline voor zijn digibox. 

In de living ook een powerline voor onze digibox want de linksys router staat te ver van de digibox af. 

In de gang nog een extender van de linksys voor wifi buiten 

- een 4e kabel vertrekt van de modem naar de zonnepanelen 

 

Zo dat is onze hele installatie 😀 met 5 kids in huis is wifi belangrijk 😂😂😂😂

0 Likes
evi03091980
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Goed gevonden!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Oh ja  de linksys router,  de asus router en de powerlines hebben wel allemaal een aparte wifinaam

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa


@evi03091980  schreef:

Ben van 1980 😂

In de kelder staat een telenet modem zonder wifi. 

- Daaruit vertrekt 1 vaste kabel naar de Asus router op zolder waar mijn zoon slaapt en op die Asus hangt zijn ps5 en zijn pc alletwee met kabel.

- een 2e kabel vertrekt van de modem in de kelder naar de Linksys router in de living die we gebruiken om wifi te hebben beneden. 

- een 3e kabel vertrekt van de modem in kelder naar een powerline.  En dan staan er op mijn dochter haar kamer op zolder 1 gewone powerline waar haar digibox ophangt en 1 wifi powerline voor wifi op haar kamer en eventueel vast internet voor haar laptop. 

Op mijn zoon zijn kamer is ook een powerline voor zijn digibox. 

In de living ook een powerline voor onze digibox want de linksys router staat te ver van de digibox af. 

In de gang nog een extender van de linksys voor wifi buiten 

- een 4e kabel vertrekt van de modem naar de zonnepanelen 

 

Zo dat is onze hele installatie 😀 met 5 kids in huis is wifi belangrijk 😂😂😂😂


Ik denk dat het beter was geweest als je dit ook even vermeld had in je eerste post. 😉

300mbps download voor al die gebruikers en apparaten op een drukke moment in je woonwijk zie ik niet echt goedkomen voor goei snelheden te behalen.

Ik ga ff mensen taggen die ik (zo overal gelezen te hebben) toch wat meer inzicht hebben over zulke uitgebreide installaties.

@Arnie @StefaanH @igvfer @patrick37   ??

Kunnen jullie eens kijken of dit goede setup is om zonder problemen goede down/up te hebben met weinig ping, met een fiber200 abbo (is opgetrokken naar 300mbps dacht ik) snelheden worden behaald rond 80 a 90 mbps met upload van nog geen 20 mpbs. ??

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

Amaj, dat is een hele installatie ...

Ik heb het drie keer gelezen om er enigszins een beeld van te hebben. 😁

Vraagje, dat toestel in de kelder (zonder WIFi) is dat enkel een modem of zit daar ook een router aan (zonder WiFi dan)? Of is het een gewone HGW waarvan de WIFi is uitgezet?

Ik vraag dat omdat je op meerdere plaatsen via powerline werkt en dat zowel voor gewoon internet als voor digicorder/digibox. Als het geen HGW is moet je daar een onderscheid in maken. De digicorders/boxen mogen niet aan een eigen router hangen, zoniet hebben ze geen interactiviteit. 

Dat zal wel allemaal in orde zijn, maar omdat ik die factoren niet ken is het iets moeilijker om een correct beeld te hebben van uw complete installatie. Zo spreek je bvb niet van eventuele switchen. Allicht omdat er geen zijn  (en dan is de router in de kelder een HGW) ..

Ik stel deze vragen om een correct beeld te hebben van uw complete netwerk om mee uit te vissen waar het probleem zou kunnen door veroorzaakt worden. Moest je deze info niet zomaar publiek op een forum willen zetten, geen probleem hoor, alle begrip daarvoor. 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

Ik "denk" dat het is zoals ts lett heeft beschreven, ze heeft een cv8560e modem.

1 poort voor powerline adapter voor digibox living, kamer zoon, kamer dochter (wifi en digibox)

1 poort voor zonnepanelen.

1 poort voor linksys router in living. (Voor wifi te hebben)

1 poort voor asus router kamer zoon (ps5-pc bedraad)

 

 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@DeLLiAnO  en @evi03091980 

Zonder op mijn vorige vragen in te gaan zie ik wel meteen dat de aansluiting van de PS5 van de zoon op zolder wel over de beste verbinding van het hele huis beschikt. Als ik het juist lees is zijn PS5 (en PC) het enige toestel dat rechtstreeks, en dus niet via een powerline of WiFi, verbonden is met de router in de kelder.

Met veel of weinig belasting zal die verbinding dus steeds de beste verbinding hebben. Wanneer alle toestellen in huis actief zijn vrees ik toch dat het dan niet voldoende zal zijn om vlot met de PS5 te spelen. Om nog te zwijgen over de buren en de omgeving, want die spelen ook een rol daarin, voor zover ze Telenet (of Orange) klant zijn.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@DeLLiAnO Ja, je hebt gelijk, ik heb de eerste post nog eens goed gelezen en daar stond het in. Domme vraag van mij dus ....


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5314
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@DeLLiAnO heb een bericht terug gevonden van 2019 waar dit wordt benoemd over fibernet 200:

 

Dat hangt ervan af hoe je aan die Fiber 200 bent gekomen. Heb je destijds als nieuwe klant (dus je had nog geen internet van Telenet) Fiber 200 genomen (enkel internet, geen TV erbij) met daaraan verbonden een lagere prijs gedurende de eerst drie maanden, dan heb je geluk: je zal automatisch omgezet worden naar 300 MB/s.

Had je daarentegen vroeger al internet van Telenet en ben je gewoon van formule veranderd of heb je Fiber 200 in combinatie met TV, dan ben je eraan voor de moeite: voorlopig verandert er niets en blijf je bij uw 200 MB/s.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Help, mijn zoon heeft hoge ping van 140 in fifa

@evi03091980 

De router van de zoon op zolder, staat die gewoon aangesloten op de E-Router in de kelder (en dus dubbele NAT) of staat die in MAC Passthrough mode? Je kan in uw netwerk één van uw router in die mode zetten en dan heeft die geen last van dubbele NAT.

Moest dat nog niet het geval zijn zou ik dat toch al wel aanpassen. Dat heeft voor de anderen geen gevolgen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.