Beantwoorden
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

hoe safespot+ herinstalleren op Apple iMac OS Monterey? hoe Safespot desinstalleren als de uninstaller niet werkt? Er blijven steeds restbestanden op de Mac achter, die mogelijk de werking van andere apps verstoren

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: safespot+ herinstalleren op Apple iMac

0 Likes
29 reacties
LukvanBB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Ik heb reeds via de helpdesk hulp gevraagd voor dit probleem maar ik wacht nog op een antwoord.

Heb zelf een mini mac en macbook air de beide met een M1 chip en MacOs 12.2.

Ik heb zowat alles geprobeerd van cleaners om dit op te de-installeren maar na iedere heropstart is Safespot security app er terug.

0 Likes
Lieselot91
Ex-Moderator
Berichten: 196
De race is begonnen! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number! Lezersgoud. Respect!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Er zijn momenteel nog issues bij Apple-toestellen met een M1-chip. Dit kan hinder geven bij het installeren van de Safespot Guard-app. Telenet werkt aan een update van de app om dit te verhelpen.


Lieselot | Ex-Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Safespot+ kan in macOS verwijderd worden na het opstarten in veilige modus (bij het opstarten de shift-toets ingedrukt houden tot het aanmeldscherm verschijnt). Dan kan Safespot+ verwijderd worden met de uninstaller. Voor zover ik het zie blijven er op die manier geen rest-bestanden achter.

 

Op dit moment zal een nieuwe installatie van Safespot+ (misschien) wel lukken in macOS Monterey, alleen zal het updaten niet werken. Volgens de helpdesk wordt hier volop aan gewerkt om dit issue op te lossen.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@Lieselot91 

 

Dit is niet alleen het geval met de toestellen met een M1-chip. Ook de Mac's met Intel chip kunnen hier last van hebben.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Bedankt. Al gedaan.  Maar het lost het probleem niet echt op

 

0 Likes
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

De installatie lukt wel , sort of. Maar alle apps, inclusief de uninstaller, uit de toepassing crashen wanneer ze proberen te starten. In de crash-uitleg lijkt het er om te gaan dat die apps niet op de correcte thread geraken, 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@Lieselot91 , @Suzy 

is hier al een update over dat het opgelost is of niet ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Jammer genoeg is het probleem nog niet verholpen. 

Hopelijk hebben onze collega's snel een oplossing. 😔


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Ik krijg nu de melding dat het product (Endpoint Security for Mac) verlopen is... Heu, tja. Het is een complete chaos, waar blijkbaar niemand en oplossing voor vindt.

 

0 Likes
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Ik krijg hier ook al enkele dagen de melding dat de licentie van Safespot verlopen is. Daar waar de app tot voor enkele dagen op de MacBook Pro nog kon scannen op virussen en malware, blijkt dat ook al niet meer te kunnen.

 

Wat me hierbij nog het meest ergert, is dat er vanuit Telenet geen enkele communicatie is naar de gebruikers van Safespot dat er problemen zijn met deze app. Vermoedelijk weten een heel pak gebruikers niet eens dat Safespot op hun Mac of pc momenteel niet doet wat het zou moeten doen.

 

LukvanBB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Beste,

Ik had het zelfde probleem op mijn Mac Mini M1 en Macbook Air M1, blijkbaar is er een probleem met compatibiliteit naar de native chip van Apple. Ik heb er voor gekozen om de safespot (+) volledig te verwijderen, de  de-installatie verloop ook heel moeilijk daar de securitynetworkapp zich moeilijk laat verwijderen.

 

De uninstall heb ik gedaan met uninstaller sensei App hiermee kon ik het steeds terug kerende probleem met de Telenet SecuritynertworkApp blijvend oplossen en verwijderen.

 

Als virus bescherming en VPN kan ik de Intego VirusBarrier en Netbarrier aanbevelen daar heb ik althans goede ervaring mee.

0 Likes
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

OK, na een paar maanden relatieve rust, werkt Safespot+ alweer niet meer op iMac M1 Monterey

. Wanneer komt er 'ns een oplossing?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

@bestc 

Heb je iets gedaan of aangepast? 

Ook weer hetzelfde antwoord , ik heb de laatste update gehad , heb de Imac M1 chip en Safespot+ werkt perfect ! 

Het is net als of iedereen alles aanpast of veranderd waardoor het ineens niet meer werkt. Ik heb exact hetzelfde en het werkt perfect hier ook na de software update. Op de Macbook Pro M1 werkt het ook perfect. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Hoe Safespot+ herinstalleren op Apple iMac?

Helaas nee, ik had niets veranderd. Maar er was het bericht dat het onveilig was, en de 3 beschermingen waren uitgeschakeld. Nu opnieuw geïnstalleerd en geüpdated. De beschermingen staan aan, maar de melding blijft dat ik risico loop. Een volledige scan gedaan en geen enkele infectie gevonden. Ik laat hem nu een paar dagen en zie wat er gebeurt.
Bedankt voor je commentaar! 😉

0 Likes