Beantwoorden
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Hallo,

 

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen met het volgende.

Vorige week ben ik overgestapt naar One Up, daar heb ik nu ook een safespot-abonnement bij. Nu heb ik deze bescherming kunnen installeren op smartphone en tablet. Blijkbaar zou dit ook mogelijk moeten zijn op pc (rechtstreeks bekabeld met modem). Ik heb 64 bit-versie van Windows 10 geïnstalleerd met laatste updates (Windows 10- 64 bit (21H1-19043.1288). Helemaal op het einde van de installatie van Safespot Guard krijg ik volgende melding in scherm 3/3 : "installation failed - telenet safespot cannot be installed succesfully". Er zijn geen antivirus programma's of firewals meer geïnstalleerd. Koppeling van Safespot Guard via mijn smartphone is ook actief. Ik heb contact opgenomen met technische dienst van Telenet. Daar zei me mij in eerste instantie dat ik Safespot Guard niet moet installeren op mijn pc omdat beveiliging reeds op modem zit. Klopt dit en/of kunnen jullie me verder helpen ? Alvast bedankt bij voorbaat. mvg Laurent 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Safespot installeren op pc

Tags (1)
0 Likes
26 reacties
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

nee

0 Likes
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Heeft het zin om pc volledig opnieuw te installeren (formateren harde schijf en Windows 10 installeren) en dan direct safespot te installeren of zal probleem zich wss opnieuw voordoen omdat laatste versie van Windows 10 geïnstalleerd zal worden ? 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

@lorre2020  

Weet dus niet of het met de laatste versie te maken heeft laat dat duidelijk zijn. 

Ik heb Safespot al geruime tijd al sinds de uitbreng hiervan. 

 

je kan het proberen en zien of dit helpt je voorgestelde oplossing. Zou wel eventuele backups maken van je programma's en dergelijke voor je aan zoiets begint. Dus je kan het proberen of het de oplossing is weet ik niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Patrick,

 

Ik heb modem nog eens bekijken en het is toch die nieuwe Docsis 3.1, hoe kan ik zien of deze "in bridging' staat (ben geen expert) - heb gewoon alle kabels terug aangesloten en alle toestellen werkten.

0 Likes
Johert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Docsis 3.1 is mijn modem.

0 Likes
pascalds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Ik heb identiek hetzelfde probleem.

 

WIndows versie is 

 

Edition Windows 10 Pro
Version 21H1
Installed on ‎27-‎Jul-‎20
OS build 19043.1288
Experience Windows Feature Experience Pack 120.2212.3920.0

 

Een case geopend bij Telenet, maar daar vallen ze uit de lucht en ze begrijpen geen sikkepit van het probleem. Heel spijtig ....

0 Likes
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Zelfde probleem voorgehad met techinsche dienst van Telenet : beweerden zelfs eerst dat Safespot Guard niet geïnstalleerd moest worden... Uiteindelijk heb ik mijn harde schijf terug geformatteerd en Windows 10 er terug opgezet. Daarna Safespot Guard en zo lukt het wel. Wel een tijdrovende bezigheid...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Ik vermoed dat er naar de aanloop van Windows 11 iets verkeerd gaat en dan met name de updates die binnen komen. Denk dat Safespot hier nog geen volledige ondersteuning heeft softwarematig en dat Safespot of Telenet hier nog een aanpassing voor gaat doen. 

 

Maar hier ben ik niet zeker van maar aangezien al een paar keer dezelfde problemen opduiken heb ik wel een vermoeden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
bert_
Expert Moderator
Berichten: 203
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Hallo, 

Momenteel is het inderdaad niet mogelijk om Safespot te installeren op Windows 11. Dit is in een ander topic ook besproken waarop reeds een antwoord is gekomen. Je kan dit vinden via deze link: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Telenet-Safespot-niet-compatibel-met-Microsoft-W...

Gr

Bert


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
lorre2020
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

installatie was op Windows 10 bij mij, niet 11

 

mvg

 

Laurent

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

@lorre2020  

Vermoedelijk ligt het aan de updates die gebaseerd zijn op windows 11 die je gaat krijgen ( als je pc er voor in aanmerking komt ). Door dat er daar bepaalde software is zal de safespot niet samen werken met die software. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Johert
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Hoe Safespot installeren op pc met Windows 10?

Binnenkort doe ik een clean install van Windows 10 en dan geef ik het nog eens een kans.

k Ben nieuwsgierig...

0 Likes