|
26.563
netweters
|
165.194
antwoorden
|
|
22.169
vragen
|
Ik zou graag mijn modem CH8568LG willen omwisselen voor een F@ST3896LG-TN met bridgemodus. Hoe ga ik best tewerk?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb contact opgenomen met de klantendienst. Mag gaan omwisselen maar weten niet welke modems ze hebben in stock. Hebben van jullie hier ervaring mee of weten jullie waar er in stock zijn omgeving Mechelen, Vilvoorde?
Er zijn maar 2 modellen modem die "bridge" ondersteunen.
F@ST3896LG-TN - beschikt over wifi en één 2.5Gbps LAN aansluiting. Ik heb deze sinds ongeveer 3 maanden nu, na een upgrade van mijn internet snelheid. Ik ben zeer tevreden. Ik heb de wifi uitgeschakeld (via my telenet).
CV8560E - dit model beschikt niet oveer wifi. Heeft enkel maar 1 Gbps aansluitingen. Had ik lange tijd, tot de recente upgrade. Gaf soms problemen met IPv6. Ik miste de wifi niet, omdat ik daar met mijn eigen hardware in voorzie.
1. Telenet winkel BELLEN en vragen naar voorraad
2. Indien er voorraad is en je hebt geargumenteerd dat die van jou oud is en geen bridge-mode ondersteunt:
3. Wisselen bij telenet winkel
4. Voorzichtig bridge-mode opzetten met deze handleiding
hallo vandaag de modem omgewisseld geen enkel probleem. Beetje aan kijken in mytelenet heb de bridge modusgevonden maar geen knop om de wifi aftezetten zit die ook in bridge modus als je deze aanzet?
@Novan schreef:Beetje aan kijken in mytelenet heb de bridge modusgevonden maar geen knop om de wifi aftezetten zit die ook in bridge modus als je deze aanzet?
Ik heb op dit ogenblik geen toegang tot een Fast modem, maar bij een oudere modem (CH7465LG) is er een knopje om de WiFi uit te schakelen
Wat betreft bridge mode: dit verandert niets aan de instellingen van jouw Telenet modem. Deze behoudt nog altijd zijn eigen netwerk ...
@Novan schreef:hallo vandaag de modem omgewisseld geen enkel probleem. Beetje aan kijken in mytelenet heb de bridge modusgevonden maar geen knop om de wifi aftezetten zit die ook in bridge modus als je deze aanzet?
Welk type modem heb je ontvangen? In dien het de CV8560E is, dan is het normaal dat je wifi niet kunt aan of uitzetten. Dat model heeft wel bridge, maar geen wifi
Bij de fast model zou je wifi moeten kunnen uitschakelen, in de config rubriek "Algemeen"
Bovenstaand is een screenshot van mijn My Telenet
De modem is een F@st3896lg-tn. En via algemeen zie ik geen knop om de wifi af te zetten. Heb hier ook al zien voorbijkomen dat sommige dit ook niet hebben vandaar de vraag?
Ga hiervoor naar Mijn Telenet, Via je thuisnetwerk, op naam van je netwerk klikken, modem, Geavanceerde instellingen, expertinstellingen inschakelen, Bridging aanzetten.
Sorry maar heb de knop gevonden allemaal bedankt voor de info