24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Heb hier problemen met Netflix en IPv6.
Opstelling: CV8560E, Draytek 2927ax router, meerdere wifi-gebruikers waaronder een Telenet TV-Box.
Werkt zoals het moet, behalve als ik IPv6 inschakel op de router. IPv6 test is 100% OK. TV Box krijgt zowel een IPv4 als een IPv6 adres.
Maar na enige tijd (enkele uren) valt enkel Netflix uit. Nochtans, bij een Netflix self-test, zijn al hun servers bereikbaar (groen vinkje). Modem/router herstarten helpt niet. Kan alleen maar opgelost worden door ofwel opnieuw in te loggen bij Netflix (credentials opnieuw ingeven) ofwel IPv6 op de router uit te schakelen en verder te werken met IPv4.
Iemand advies aub?
Bedankt @Master-Magic !
Vermoedelijk kan IPv6 niet uitgeschakeld worden op de TV Box, zodanig dat al de andere gebruikers wel IPv6 verder kunnen gebruiken?
@Suzy : Graag commentaar?
Ja, OK, maar op mijn router moet ik dan op alle LAN's IPv6 uitschakelen, hij kan dat niet doen enkel voor het IP van de TV Box.
In dit verband, is de TV Box benaderbaar via zijn IP adres? Op het eerste zicht niet.
@Emile51 schreef:Heb hier problemen met Netflix en IPv6.
Opstelling: CV8560E, Draytek 2927ax router, meerdere wifi-gebruikers waaronder een Telenet TV-Box.
Werkt zoals het moet, behalve als ik IPv6 inschakel op de router.
Al eens geprobeerd om de TV-Box rechtstreeks aan de modem aan te sluiten ipv via de Draytek?