24773
netweters
|
152602
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hoi
Heb volgende instellingen ingegeven , maar werkt absoluut niet, reeeds meerdere malen herstart en alles uit geprobeerd, krijg het niet voor mekaar om scan naar mail te doen
HP Color laser jet pro MFP 4302dw
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Scannen naar email met HP Color laser jet pro MFP 4302d
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier nogmaals de netwerkinstellingen zonder mij mailadres.
als ik het goed begrijp moet smtp.telenet.be vervangen worden door een ander adres zoals van Gmail. Maar ik weet niet wat daarin moet staan (ik ken enkel mijn gmailadres).
quid met de poort die op 587 staat ?
De beveiliging voor uitgaande mail is StartTLS, indien deze optie niet aanwezig is, dan TLS (niet SSL/TLS dat is voor inkomende mail).
Ik zie enkel SSL/TLS staan maar geen andere opties zoals enkel TLS !
@Ives1 schreef:
als ik het goed begrijp moet smtp.telenet.be vervangen worden door een ander adres zoals van Gmail. Maar ik weet niet wat daarin moet staan (ik ken enkel mijn gmailadres).
quid met de poort die op 587 staat ?
Server: smtp.gmail.com
Poort: (kiezen)
Server Gmail : ok
maar poort : hoe te kiezen ? Ik zie geen keuzemogelijkheid in de netwerkinstellingen !
wat ik ook niet begrijp : als ik mijn gebruikersnaam van Gmail en wachtwoord invul zoals diegene die ik gebruik om in te loggen bij Gmail, dan geeft dit hier fout :
@Ives1 schreef:maar poort : hoe te kiezen ? Ik zie geen keuzemogelijkheid in de netwerkinstellingen !
Er staat toch SMTP-poort, net onder SMTP-server? Je hebt dat dus ingesteld. Ik bedoelde dat je moest kiezen tussen SSL of TLS poort (afhankelijk van de mogelijkheden van je toestel)
Vergeet ook niet "Gebruik altijd beveiligde verbinding (SSL/TLS)" aan te vinken.
@Ives1 schreef:wat ik ook niet begrijp : als ik mijn gebruikersnaam van Gmail en wachtwoord invul zoals diegene die ik gebruik om in te loggen bij Gmail, dan geeft dit hier fout :
Ben er redelijk zeker van dat je een app-wachtwoord moet maken: https://myaccount.google.com/apppasswords (info)
Vergeet ook niet "Gebruik altijd beveiligde verbinding (SSL/TLS)" aan te vinken.
Als ik dat aanvink dan krijg ik een foutmelding op de display van de printer dat de server (Telenet dus ?) geen beveiligde verbinding ondersteunt !!
Bij Telenet weten ze niet wat te doen en verwijzen mij naar hier.
Maar ook hier blijkt men precies ook niet wat te doen.
Ik zou via SMTP. GMAIL.COM moeten proberen, maar daar slaag ik dus ook niet in. Maar het heeft altijd met SMTP.TELENET.BE gefunctioneerd, maar niemand die men kan zeggen waarom het nu plots niet meer gaat, terwijl het nog steeds dezelfde apparaten zijn die gebruikt worden.
Het zijn smpt.gmail.com en smtp.telenet.be volledig in kleine letters.
@Ives1 schreef:Ik zou via SMTP. GMAIL.COM moeten proberen, maar daar slaag ik dus ook niet in. Maar het heeft altijd met SMTP.TELENET.BE gefunctioneerd, maar niemand die men kan zeggen waarom het nu plots niet meer gaat, terwijl het nog steeds dezelfde apparaten zijn die gebruikt worden.
Zoals @WG94 hierboven al schreef, als je de smtp van Gmail gebruikt mag je niet jouw normale gmail paswoord gebruiken.
Je moet via jouw Google account een "App paswoord" aanmaken (uniek voor de printer) en dit nieuwe paswoord gebruiken.
@janne_man schreef:Het zijn smpt.gmail.com en smtp.telenet.be volledig in kleine letters.
hoofdletters of kleine letters maakt helemaal niets uit (alleen paswoorden zijn case sensitive)
Je mag zelfs SmTp.GmAiL.CoM gebruiken 😀
Ik denk de stappen te hebben gevolgd zoals uitgelegd mbt app paswoord om smtp.gmail.com te gebruiken en dus alzo ingevuld :
Het wachtwoord heb ik gekopieerd vanuit app-paswoord uit de Google account :
maar toch blijft het fout geven :
Soms heb je iets meer dan je denkt als je iet kopiëert. Ingeval van het wachtwoord raad ik u aan dat je het eerst plakt in bijvoorbeeld kladblok (notepad) en daar kan je zie of het volledige wachtweer er staat en niets anders dan het wachtwoord. Vervolgens plak je het, zonder nieuwe copy, in het invulveld van gmail.
Een ander mogelijkheid is dat gmail nu ook OAuth gebruikt en dat dit vereist is voor nieuwe aanloggingen.
Ik heb het paswoord volledig overgetypt zonder te plakken om zeker te zijn dat het juist is, maar dat geeft hetzelfde resultaat en zelfde foutmelding !!
Ik merk echter dat na ingave van het Gmailpaswoord en na indrukken van "Toepassen" dat daarna het paswoord (met 16 letters) blijkbaar niet wordt aanvaard en mijn oorspronkelijk paswoord (van 10 karakters) teruggezet wordt !
zo geraken we dus nergens.
moeten we ons niet terug focussen op de foutmelding op de printer dat de server (Telenet dus) geen beveiligde verbinding ondersteunt ? Is dat zo ?
@Ives1 schreef:moeten we ons niet terug focussen op de foutmelding op de printer dat de server (Telenet dus) geen beveiligde verbinding ondersteunt ? Is dat zo ?
Voor de zoveelste keer, als “de server” smtp.gmail.com is dan is het een Google server en heeft Telenet daar niets mee te manen.
@Ives1 schreef:Ik merk echter dat na ingave van het Gmailpaswoord en na indrukken van "Toepassen" dat daarna het paswoord (met 16 letters) blijkbaar niet wordt aanvaard en mijn oorspronkelijk paswoord (van 10 karakters) teruggezet wordt !
Hoe merk je dat? Zie je echt het "oude" paswoord terug verschijnen?
Na "Toepassen" verdwijnt je paswoord en wordt vervangen door **********, maar het aantal *** is niet noodzakelijk geleijk aan de lengte van je paswoord?
@Ives1 schreef:moeten we ons niet terug focussen op de foutmelding op de printer dat de server (Telenet dus) geen beveiligde verbinding ondersteunt ? Is dat zo ?
Ben je 100% zeker dat jouw printer de meeste recente Firmware gebruikt?
Ik spreek hier niet van de printersoftware op jouw PC, of van de drivers. Maar ook de printer zelf bevat software (Firmware), en die moet ook up-to-date zijn. Dat kan je checken via de Printer Web interface.
Wanneer de Telenet server zijn beveligings protocol geupdate heeft naar nieuwe versies (wat wij van een goede ISP verwachten), dan moet ook de Printer deze nieuwe (veiligere) versies ondersteunen ...
@Ives1 schreef:Maar het heeft altijd met SMTP.TELENET.BE gefunctioneerd, maar niemand die men kan zeggen waarom het nu plots niet meer gaat, terwijl het nog steeds dezelfde apparaten zijn die gebruikt worden.
Dat kunnen we je wel zeggen: Telenet heeft zijn beveigings protocollen geupdated naar een nieuwe versie.
Oudere e-mail clients werken niet meer, of moeten ook geupdated worden (vandaar de vele posts hier over problemen met Telenet mail)