|
26.428
netweters
|
164.442
antwoorden
|
|
22.075
vragen
|
Is FUP van 3 TB tijdens piek overigens nog steeds van toepassing op het nieuwe Turbo abonnement ?
Dit is toch nog moeilijk verdedigbaar vandaag: 2,5 Gbps downloadsnelheid, maar een data downloadbeperking van 3 TB tussen 12 en 24u, voor een ‘onbeperkt’ abonnement ?
Bij mijn weten is deze limiet sinds 2020 ook niet meer aangepast/verhoogd... die toen is verhoogd onder invloed van BIPT.
Tijdens corona was de piekperiode ook maar beperkt tot 17-24u. Het lijkt dat we terug zijn naar de 12-24u, dus 5u extra piek...
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Re: Telenet Turbo snelheid wordt niet gehaald.
Kan u uitzoeken en bevestigen als de daluren (in Turbo abonnement) zijn zoals op "Mijn Telenet": 12:00 - 24:00 of zoals op de "App": 17u tot 24u ?
Ook of er plannen zijn bij Turbo (die als ondersteund tot 2.5Gbps kunnen) de 3TB FUP te verhogen of eventueel volledig te laten vallen?
Mvg
Nico
Van die verhoging dat zal niet meteen zijn
Het kleine zusje van Telenet slaat het volgende maand op en een verhoging van data
Anders hadden ze dit ook meteen bekend gemaakt bij de turbo abo
@WG94 schreef:
Op de webversie van MyTelenet zie ik dat ook staan. Op de app staat echter 17-24.
Er is dus duidelijk ergens iets fout. @Moderator
App
Website
@WG94 @Master-Magic We hebben dit nagevraagd hoe dit precies zit met de piek- en daluren. In verband met de verschillende gegevens op de website en app hebben we ook doorgegeven ter onderzoek. We houden jullie verder op de hoogte. Bedankt om dit te melden. 🙂
Dank daarvoor. Juiste, correcte en zorgvuldige informatie is evenwel noodzakelijk vanwege de op Telenet rustende (pre-)contractuele aansprakelijkheidsplicht en is dus niet vrijblijvend …. Je zou toch van een redelijk, omzichtig en professioneel bedrijf verwachten dat alles goed wordt opgevolgd en onmiddellijk wordt aangepast/geactualiseerd.
Niettemin hoop ik ook dat een en ander in een wat ruimer perspectief wordt bekeken, op basis van de bedenkingen die de afgelopen dagen zijn gemaakt door mezelf en andere klanten ivm FUP versus turbo abonnement….
Naar de eigen navel blijven staren, zonder enige rekenschap versus haar klanten lijkt me nu ook niet het toonbeeld van goed bedrijfsbeheer, nog los van de potentiële repercussies / fallout die het bedrijf kan ondervinden door externe druk van toezichthouders e.a. hoewel Telenet hier niet moet op wachten. Een rededelijk en vooruitzichtig bedrijf anticipeert op nieuwe ontwikkelingen, zeker deze die voortvloeien uit een eigen nieuwe aanbod.
@WG94 schreef:
Op de webversie van MyTelenet zie ik dat ook staan. Op de app staat echter 17-24.
App
Website
@WG94 @SD2 We hebben ondertussen meer informatie om mee te delen. De informatie via de website is correct. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen:
In verband met de Fair Use Policy van 3 TB, dit blijft zo en staat niet ter herziening.
Voor MyTelenet wordt nog verder onderzocht waarom dit foutief is, maar daarover hebben we nog geen informatie ontvangen. We houden je hiervan wel verder op de hoogte.
@ChristofM schreef:
@WG94 schreef:
App
Website
@WG94 @SD2 We hebben ondertussen meer informatie om mee te delen. De informatie via de website is correct. Er wordt dus onderscheid gemaakt tussen:
- Onbeperkt surfvolume: Piekuren 17u - 24u
- Beperkt surfvolume: Piekuren 10u30 - 24u
In verband met de Fair Use Policy van 3 TB, dit blijft zo en staat niet ter herziening.
Voor MyTelenet wordt nog verder onderzocht waarom dit foutief is, maar daarover hebben we nog geen informatie ontvangen. We houden je hiervan wel verder op de hoogte.
@SD2 @WG94 Ondertussen is dit ook correct aangepast zodat MyTelenet de juiste informatie weergeeft. Bedankt om ons hiervoor verwittigd te hebben, zodat deze fout kon verbeterd worden. 🙂
We hebben de reacties die specifiek gaan over de FUP voor het nieuwe Turbo abonnement afgesplitst van het oorspronkelijke onderwerp 'Telenet Turbo snelheid wordt niet gehaald'. Zo blijft het overzichtelijk en kan het initiële onderwerp blijven focussen op het niet halen van de download- of uploadsnelheid.