Beantwoorden
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Sinds gisteren geraak ik niet meer op mijn website die ik al jaren dagelijks gebruik : ipmanchess.yolasite.com

Krijg gewoon een StopPage met melding: U werd naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u tracht te bezoeken, of een website op hetzelfde domein, verdachte inhoud bevat.

Raar? wist niet dat schaken verdachte inhoud zou hebben 🙂

Ok,overal geprobeerd mijn website te openen ,verschillende browsers ,computers en gsm ,met steeds dezelfde StopPage?

Gevraagd aan vrienden in buitenland ,kunnen jullie mijn website openen..en daar geen enkel probleem!

System gescand ,virus ,malwarebytes ,cookies verwijderd ,probleem blijft..

Heb ook NSLoopup & Tracert logs hieronder van vandaag:

NSLoopup-Tracert.PNG

Gisteren kreeg ik een andere output..zie foto:

Tracert ipmanchess.PNG

Daarna Browsec VPN extensie toegevoegd aan Firefox ..dan krijg ik mijn website terug te zien!

Had ook al een e-mail verstuurd via Mijn Telenet->contact..met als reply:

Goed om te weten: je bericht kreeg het nummer (dossiernummer weggehaald door mod Lieselot91 vanwege privacyregels). Dat nummer is handig voor de verdere opvolging van je dossier.

Met vriendelijke groeten,

Jean-Paul.

 
0 Likes
51 reacties
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Nu al 5 keer geprobeerd om Yola antwoord hier te Posten..

zie het in beeld ,is juist begin van tweede pagina..

Daarna is bericht gewoon weg?

Is er een probleem om een tweede pagina aan te maken?

Heel raar.. mijn bericht met Yola antwoord stond hieronder..dan plots weer verwijderd?

 

 
 
 
0 Likes
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Dear Jean-Paul,

Thank you for sharing these details with me! I have passed them to our Engineering Team so they could look into this problem further and advise best if there's something we can do from our end to make yolasite.com work for Telenet users. Once you receive a reply on Telenet's forum, please share it with me - it will help in our investigation.

As for the claim filed for yolasite.com sites, please rest assured that our Abuse and Compliance Team regularly checks Yola-built sites (not only those published to the free yolasite.com subdomains) and disables them if they turn out to be fraudulent, phishing, or violating our Term and Service in any other way.

 
0 Likes
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Okee..na 7 keer is het gelukt om bericht te Posten..

Probleem was that yolasite.com was linked ,dit wordt waarschijnlijk niet aanvaard.

Heb deze links verwijderd.. dan weer Posten ,maar weer verwijderd?

Zelfde bericht gekopieerd en nu onderlijnt en het wordt wel aanvaard?!

 

Nu zien wat Telenet verder gaat onderzoeken..

JP.

 

 

 
 
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mijn website geblokkeerd


@sb  schreef:

Het lijkt er eerder op dat de website werd geblokkeerd door 'The Great Firewall of Belgium'. Iedereen die via een Belgische verbinding werkt krijgt waarschijnlijk eenzelfde melding te zien. Vandaar dat het wél werkt via een (niet-Belgische) VPN of bijvoorbeeld Tor Browser (heb ik net getest).

Je neemt volgens mij beter contact op met de FCCU.

Edit: Het probleem doet zich ook voor bij andere subdomeinen. Naast de FCCU kan je dus ook de support van Yola contacteren. Misschien weten zij meer.


Volgens mij niets met de FCCU te maken.

Via mijn Proximus aansluiten kan ik bovengenoemde sites perfect openen ...

Het is Telenet die een redirect doet naar een eigen STOP pagina (niet deze van de FCCU)

 

Ik wist niet dat providers het recht hadden (zonder "gerechterlijk" bevel) om sites te blokkeren voor hun gebruikers 🤔??

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd

Het probleem doet zich enkel voor via de Telenet DNS servers. Deze beantwoorden de DNS requests voor yolasite.com hostnamen met een alternatief IP adres, die verwijst naar een stop-server bij Telenet, in plaats van de server van yolasite.com zelf.

Ik heb vast internet van Telenet, maar gebruik bij de instellingen alternatieve DNS servers (opendns: 208.67.222.222 en 208.67.220.220).

De website https://ipmanchess.yolasite.com/ is voor mij probleemloos bereikbaar.

 

Op dezelfde manier werd door Telenet in het verleden de toegang tot bijvoorbeeld piratebay sites "geblokkeerd", of eigenlijk enkel maar moeilijker gemaakt.

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1605
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Mijn website geblokkeerd

Met welk recht blokkeert Telenet websites? Dat is toch de taak van de FCCU alias Home | Safeonweb ?

En is ook zeer misleidend, want de Telenet "STOP" pagina vertoont (te) veel gelijkenissen met de FCCU "STOP" pagina, zodat de klant denkt dat dit een blokkering is in opdracht van de overheid 🙄.

Niet netjes van Telenet (en tegen de regels van netneutraliteit 🤔).

Alleen in zéér uitzonderlinge gevallen kan een provider de toegang tot een website blokkeren (vb als deze schade berokkent aan het Telenet netwerk)

 

@Ipmanchess 

  • Stuur een officiële klacht naar Telenet, en vraag hen die blokkering op te heffen (geef hen 14 dagen tijd). Ook gebruikers van uw website kunnen de blokkering aanklagen.
  • Is het probleem niet opgelost binnen de gestelde termijn, dan moet je je wenden tot de regulator.
0 Likes
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Bedankt om nog een keer een bevestiging te zien dat het bij Proximus wel werkt!

Zeer interessant Arnie om alternative DNS server in te stellen.. maar mensen bij Telenet die gewoon in Google Ipmanchess
opzoeken krijgen gewoon een stop scherm ,ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die dan gaan denken ik moet
hier DNS settings gaan aanpassen.Ikzelf weet niet hoe ik dit moet doen? gebruik nu VPN extensie in FireFox..

Waarom niet gewoon naar de datum terug gaan waar het nog werkte ,en de dag nadien niet meer..wat is er gebeurd? ,en maak
het ongedaan! Dan is het voor alle Telenet gebruikers terug in orde ,dan allerhande settings te gaan veranderen voor èèn website.


Maar goed om te weten dat het op een alternatieve manier wel gaat bij Telenet! Bedankt hiervoor!

JP.

 
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Mijn website geblokkeerd

@Ipmanchess 

Een alternatieve DNS instellen interessant... Misschien, maar persoonlijk zou ik geen Google of OpenDNS instellen. Het zijn Amerikaanse bedrijven die het niet zo nauw nemen met je privacy. In het verleden was het bij OpenDNS ook zo dat je naar een ad geleid werd als je bijvoorbeeld een typo maakte in het webadres. Het is niet voor niets dat zij deze diensten 'gratis' aanbieden.

Ik werk met een Pi-Hole (zonder Unbound, voorlopig) en die blokkeert yolasite.com ook niet, maar leidt naar de DNS van TN die 'm dus wél blokkeert.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5188
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn website geblokkeerd

Een alternatieve DNS is ook niet de oplossing ...

Ik heb in mijn router 1.0.0.1 van Cloudflare staan en toch ....

schaaksite niet bereikbaar.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd


@Ipmanchess  schreef:

Waarom niet gewoon naar de datum terug gaan waar het nog werkte ,en de dag nadien niet meer..wat is er gebeurd? ,en maak het ongedaan!


Dag @Ipmanchess  een terechte vraag. Het veranderen van de DNS is inderdaad een oplossing die je niet van iedereen kunt verwachten. Het diende meer als test om het probleem te lokaliseren. Hieruit is nu gebleken dat Telenet de veroorzaker is van de onbereikbaarheid van je site.

Hier nog een paar extra tests die ik uitgevoed heb; verschillede DNS lookups met het commando dig, op verschillende DNS servers:

 

 

Een lookup via de DNS server van google (8.8.8.8)
$ dig @8.8.8.8 +short ipmanchess.yolasite.com
104.16.163.215
104.16.161.215
104.16.160.215
104.16.162.215
104.16.159.215

Ik krijg dezelfde resulaten wanneer ik opendns (208.67.222.222) of Cloudflare (1.1.1.1) gebruikte

De Telenet DNS server geeft me een ander resultaat:
$ dig @195.130.130.1 +short ipmanchess.yolasite.com
213.224.83.39

 

 

Telenet heeft schijnbaar een DNS redirect ingesteld voor *.yolasite.com naar hun eigen stop server (213.224.83.39).

Dit zal zeer waarschijnlijk automatisch gebeurd zin, waarschijnlijk als gevolg van veel spam en ander ongewenst gedrag afkomstig van een yolasite.com gebruiker. Helaas lijden dan alle anderen ook.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Mijn website geblokkeerd

De site zelf toont overigens een aantal fouten, waardoor het https icoontje bij firefox niet groen kleurt. Dit wordt veroorzaakt door een http link op je site naar www.2700chess.com en ook een link naar de afbeelding topten.png op diezeflde site. Die links zou je moeten veranderen naar https.

Dat is echter gewoon een randopmerking, en kan niet de reden zijn dat Telenet de site geblokkeerd heeft.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Dankuwel voor al deze info!

Deze website gebruik ik meer dan 10jaar..en geen enkel ,maar ook geen enkel probleem ondervonden tijdens al die jaren..

Links of wat dan ook gaat over schaken ,door uw verwijzing naar 2700chess ,heb ik een paar dagen geleden (dus waarschijnlijk voor blokkeren website)

deze nog een keer bezocht om info te geven aan een andere persoon. (Is gewoon rating list van beste schakers ter wereld en tornooien)

Nu terug op geklikt en ik krijg inderdaad nu een blokkering?! Ben dan naar 2700chess website gegaan ,en zag ze de code van deze automatische top-10 weergave

was veranderd! Ik heb direkt dit aangepast op mijn website ..kan je nog eens controleren of het werkt. Als ik nu op 2700chess.com klik op mijn website kom ik terug op de juiste pagine/website.

Kan dit het probleem hebben veroorzaakt.. hopelijk is dit het..

 

Ik appricieer al jullie hulp ,bedankt mensen ..laten we dit oplossen Telenet!

JP.

 
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn website geblokkeerd

@IpmanchessNet eens uw site getest via Telenet zonder een aanpassing en kan er op zonder de stop melding, de ban is kennelijk opgegeven door Telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ipmanchess
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi!

Mijn website geblokkeerd

Een nieuwe dag.. en ik krijg nog altijd Stop-pagina..

Telenet heeft schijnbaar een DNS redirect ingesteld voor *.yolasite.com naar hun eigen stop server (213.224.83.39).

Dit zal zeer waarschijnlijk automatisch gebeurd zijn, waarschijnlijk als gevolg van veel spam en ander ongewenst gedrag afkomstig van een yolasite.com gebruiker. Helaas lijden dan alle anderen ook.

-> Kan dit ongedaan gemaakt worden door iemand van Telenet?!

-> Zijn hier mensen zelf van Telenet die deze berichten lezen ,bekijken ,onderzoeken..

-> Moet ik telkens naar Mijn Telenet -> Contact -> en een mail opstellen -> binnen de 2 dagen bellen ze me op ,om ze dan door te verwijzen naar hier Netweters waar nuttige  info staat..

-> Het wordt opgevolgd..hoe,waar,krijg ik een mailtje ,JP we gaan dit oplossen voor u ? nog niets gezien..

-> Eenvoudigste oplossing die ik heb gekregen was ,ik zou u aanraden om uw website ergens anders te plaatsen? Ik heb daar jaren data toegevoegd ,constant updated gehouden..

     Ipmanchess ,iedereen die mij uit de computer schaak wereld kent mij als a long time engine tester volgen mij via deze website ,waarvan de contacten hebben gezegd geen problemen

     zien om mijn website te openen ,zelfs in Belgie Proximus klanten kunnen het openen ..alleen bij Telenet niet (een eerste persoon hierboven wel) Zou ik alles moeten gaan  veranderen..??

-> Voor mij beste oplossing is gewoon een dag voor blokkeren terug gaan!

 

JP.

 
 
 
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn website geblokkeerd

1C06ADE9-F2DD-4576-A982-757FDEECDDE9.png

Ik kan er op, de dns van Telenet tot bij jezelf moet aangepast worden, dit kan tot 24 uur duren.

momenteel op m’n werk met ander ip adres via Telenet en kan er op.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes