24752
netweters
|
152359
antwoorden
|
20693
vragen
|
Besten
Enkele maanden geleden hebben we onze oude modem vervangen met deze 24*8 DOC 3 WIRELESS modem. Sindsdien heb ik problemen om verbinding te maken met mijn server in mijn garage. Als ik verbind met mijn server op hetzelfde netwerk (thuis dus) via het externe adres van mijn netwerk, crasht de modem en verlies ik toegang tot verschillende websites, exclusief Google, Telenet, en een paar anderen op al mijn toestellen. Na lange analyse ben ik nu tot het besluit gekomen dat dit probleem niet aan mijn server of andere toestellen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan de modem.
Het probleem komt zich niet voor als ik verbind met mijn server via zijn intern adres, of als ik met de server verbind via het externe adres vanuit een ander netwerk. Het probleem stelt zich ook niet voor als ik verbind met de server voor een korte periode (zoals bijvoorbeeld de homepagina van mijn website bezoeken). Maar andere zaken (zoals bijvoorbeeld een groot aantal bestanden verzenden via FTP) zorgt meteen voor het probleem.
Ik weet niet goed hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen. Terug een nieuwe modem zetten is niet meteen de eerste oplossing en natuurlijk is er geen zekerheid of dit het zal oplossen.
Alvast bedankt voor de hulp 🙂
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste Suzy,
deze middag Telenet Klantendienst aan de lijn gehad voor zelfde issue. Konden mij echter niet voorthelpen en persoon aan de lijn begreep voglens mij ook niet echt wat ik bedoelde. Heeft dan 2e lijn gecontacteerd en ik kreeg als antwoord dat ik voor mijn probleem maar een externe IT'er moest aanspreken. Dit vind ik echt absoluut ondermaats van de klantendienst, iets wat ik niet gewend ben en zeker niet na wat ik al allemaal gelezen heb over dit probleem.
Wat moet ik doen om dit issue bij mij opgelost te krijgen?
Alvast bedankt
Philip
Hei @PhilipH,
Ik weet niet of echt ondermaats is, me heeft men letterlijk gezegd dat Telenet geen ondersteuning geeft omtrent 'NAS' en 'Port Forwarding', mijn idee is dat de medewerker niet wist waarover ik had, en dat ik een externe IT firma moest contacteren dus volgens is gewoon dat de klantendienst niet voor getraind is.
Anders als klantendienst van een telecom bedrijf zou ik denken dat men toch vragen over modem, switch en router krijgen, het tegendeel zou me toch verwonderen, niet?
Als we objectief bekijken 'NAT Hairpinning' is op zich geen groot probleem, we moeten "gewoon" zorgen dat men nooit de WAN adres binnen de LAN gebruiken, toch?!
Grtz
Hallo,
Dat had men dat toch gewoon kunnen zeggen of niet ...
Zeker als ik lees in verschillende posts hier dat Klantendienst wel degelijk op de hoogte is, dat techniekers zeggen dat klantendienst perfect update kan doen van de toestellen bij zulke problemen, ...
Maar om terug te komen op jouw laatste zin, WAN-adres niet lokaal gebruiken ... hoe los je dat dan op als je dat toestel zowel op LAN als op WAN gebruikt voor dezelfde doeleinden, zonder telkens bv. je hosts file te moeten aanpassen, zonder nog eens een aparte DNS server op te zetten, zonder ... ?
Mvg
Philip
Philip
Hei @PhilipH
Bedoel je een NAS dat je benaderd van binnen of buiten 't huis om te streamen bv.?
Zo ja, ik heb geen oplossing maar wel een dergelijk "workaround", zie mijn commentaar over "Readdle Documents" op de 4de pagina van dit post.
Grtz
@Suzy schreef:
@patchkabel goed nieuws, blijkbaar is er effectief een fix voor het NAT Hairpinning probleem.
Sinds 20/01 wordt er op de CH7465LG modems een nieuwe software upgrade geïmplementeerd, hier zit deze fix in. De software versie wordt geleidelijk aan uitgerold en de einddatum is 17/03. Dat betekent dat iedereen met een CH7465LG modem ten laatste op 17/03 een oplossing zal hebben voor dit probleem.
Heb je een CH7465LG modem in combinatie met Safespot? Dan moet je nog iets langer geduld hebben, hier moet er namelijk een aparte software upgrade ontwikkeld worden en die zit nog in testfase.
Kan je deze upgrade al sneller krijgen? Nee, dit lijkt niet mogelijk te zijn.
Ik geef jullie hier graag een laatste update hierover:
De software werd ondertussen volledig uitgerold naar CH7465LG modems. Enkel de klanten die Safespot hebben in combinatie met deze modem konden de software nog niet krijgen. Voor hen moet het Safespot onderdeel eerst uitvoerig getest worden. Ondervind je toch nog problemen en heb je Safespot niet? Dan kan je best je modem eens rebooten, het kan zijn dat jouw modem net niet bereikbaar was toen ze de upgrade hebben uitgerold. Een reboot kan dit alsnog forceren.
Dag Suzy,
bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?
Alvast bedankt
@PhilipH schreef:Dag Suzy,
bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?
Alvast bedankt
Ik meen mij te herinneren dat die vraag al eens gesteld werd en dat @Suzy daar ontkennend op heeft geantwoord. Dus, neen, je kunt dat zelf niet nagaan.
@PhilipH nee, helaas kan je dit zelf niet controleren. De collega's van de klantendienst kunnen dit wel voor je nakijken in de systemen. De nieuwe software versie je nu op je CH7465LG modem (24*8 Docsis 3 Wireless) zou moeten hebben staan is: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-1p4-SSAM-NOSH. 😉
Dag Suzy,
Zo te zien is dit een gekende "probleem", zou geen idee zijn van dit "bugfix" naar alle modems met dit nummer te sturen? Telenet kan klanten verwittigen van dergelijk update via een mail. Veel klanten en Klantendienst zouden dit appreciëren.
Zo moeilijk kan dit toch niet zijn of heb ik iets gemist?
Grtz
@KelvinUceta bedankt voor je feedback.
Indien er een persoonlijk dossier voor je was aangemaakt, gelinkt aan dit algemene issue, werd je geïnformeerd. Telenet gaat deze informatie niet naar alle klanten met deze modem sturen, omdat het merendeel niets aan deze informatie heeft. Er is slechts een beperkte groep klanten die hun modem op deze manier gebruikt en nood heeft aan deze informatie.
Uiteindelijk is de software naar alle modems van dit type uitgerold, behalve als je Safespot hebt. Ervaar je nog problemen, kan je altijd contact opnemen met Telenet om het te laten nakijken.
Hoi,
Hoe kan ik een persoonlijk dossier laten opstellen?
Ik heb al tal van keren gebeld naar de support dienst maar opstel van zo een dossier hebben ze, denk ik, nog nooit gedaan voor mij. Ik heb dit wel al meermaals gevraagd maar daar is tot nu toe nog geen antwoord op gekomen via telefonische helpdesk.
Gezien ik hier nog dagelijks problemen mee ondervind zou ik deze mail-updates heel hard apprecieren.
mvg
Jeroen
@Jeroenvh ondertussen zouden alle modems (buiten de modems van klanten met Safespot) de update moeten ontvangen hebben. Als je nog steeds problemen ondervindt, moet er door de Telenet medewerker een dossier (case) opgemaakt worden richting de back office collega's.
Geldt dit ook voor de modelen zonder ingebouwde wifi? CV8560E.