Beantwoorden
Scartlex
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Besten

 

Enkele maanden geleden hebben we onze oude modem vervangen met deze 24*8 DOC 3 WIRELESS modem. Sindsdien heb ik problemen om verbinding te maken met mijn server in mijn garage. Als ik verbind met mijn server op hetzelfde netwerk (thuis dus) via het externe adres van mijn netwerk, crasht de modem en verlies ik toegang tot verschillende websites, exclusief Google, Telenet, en een paar anderen op al mijn toestellen. Na lange analyse ben ik nu tot het besluit gekomen dat dit probleem niet aan mijn server of andere toestellen ligt, maar hoogstwaarschijnlijk aan de modem.

 

Het probleem komt zich niet voor als ik verbind met mijn server via zijn intern adres, of als ik met de server verbind via het externe adres vanuit een ander netwerk. Het probleem stelt zich ook niet voor als ik verbind met de server voor een korte periode (zoals bijvoorbeeld de homepagina van mijn website bezoeken). Maar andere zaken (zoals bijvoorbeeld een groot aantal bestanden verzenden via FTP) zorgt meteen voor het probleem.

 

Ik weet niet goed hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen. Terug een nieuwe modem zetten is niet meteen de eerste oplossing en natuurlijk is er geen zekerheid of dit het zal oplossen.

 

Alvast bedankt voor de hulp 🙂

79 reacties
PhilipH
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Beste Suzy,

deze middag Telenet Klantendienst aan de lijn gehad voor zelfde issue. Konden mij echter niet voorthelpen en persoon aan de lijn begreep voglens mij ook niet echt wat ik bedoelde. Heeft dan 2e lijn gecontacteerd en ik kreeg als antwoord dat ik voor mijn probleem maar een externe IT'er moest aanspreken. Dit vind ik echt absoluut ondermaats van de klantendienst, iets wat ik niet gewend ben en zeker niet na wat ik al allemaal gelezen heb over dit probleem.

Wat moet ik doen om dit issue bij mij opgelost te krijgen?

Alvast bedankt

Philip

0 Likes
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Hei @PhilipH,

 

Ik weet niet of echt ondermaats is, me heeft men letterlijk gezegd dat Telenet geen ondersteuning geeft omtrent 'NAS' en 'Port Forwarding', mijn idee is dat de medewerker niet wist waarover ik had, en dat ik een externe IT firma moest contacteren dus volgens is gewoon dat de klantendienst niet voor getraind is.

 

Anders als klantendienst van een telecom bedrijf zou ik denken dat men toch vragen over modem, switch en router krijgen, het tegendeel zou me toch verwonderen, niet?

 

Als we objectief bekijken 'NAT Hairpinning' is op zich geen groot probleem, we moeten "gewoon" zorgen dat men nooit de WAN adres binnen de LAN gebruiken, toch?!

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
PhilipH
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Hallo,

Dat had men dat toch gewoon kunnen zeggen of niet ...

Zeker als ik lees in verschillende posts hier dat Klantendienst wel degelijk op de hoogte is, dat techniekers zeggen dat klantendienst perfect update kan doen van de toestellen bij zulke problemen, ...

Maar om terug te komen op jouw laatste zin, WAN-adres niet lokaal gebruiken ... hoe los je dat dan op als je dat toestel zowel op LAN als op WAN gebruikt voor dezelfde doeleinden, zonder telkens bv. je hosts file te moeten aanpassen, zonder nog eens een aparte DNS server op te zetten, zonder ... ?

Mvg

Philip

Philip

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@PhilipH 

Bekijk in deze draad het antwoord van @Suzy  van 14-02-2020 om 16:30.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Hei @PhilipH 

 

Bedoel je een NAS dat je benaderd van binnen of buiten 't huis om te streamen bv.?

 

Zo ja, ik heb geen oplossing maar wel een dergelijk "workaround", zie mijn commentaar over "Readdle Documents" op de 4de pagina van dit post.

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@Suzy  schreef:

@patchkabel goed nieuws, blijkbaar is er effectief een fix voor het NAT Hairpinning probleem.

 

Sinds 20/01 wordt er op de CH7465LG modems een nieuwe software upgrade geïmplementeerd, hier zit deze fix in. De software versie wordt geleidelijk aan uitgerold en de einddatum is 17/03. Dat betekent dat iedereen met een CH7465LG modem ten laatste op 17/03 een oplossing zal hebben voor dit probleem. 

 

Heb je een CH7465LG modem in combinatie met Safespot? Dan moet je nog iets langer geduld hebben, hier moet er namelijk een aparte software upgrade ontwikkeld worden en die zit nog in testfase.

 

Kan je deze upgrade al sneller krijgen? Nee, dit lijkt niet mogelijk te zijn. 


Ik geef jullie hier graag een laatste update hierover:

 

De software werd ondertussen volledig uitgerold naar CH7465LG modems. Enkel de klanten die Safespot hebben in combinatie met deze modem konden de software nog niet krijgen. Voor hen moet het Safespot onderdeel eerst uitvoerig getest worden. Ondervind je toch nog problemen en heb je Safespot niet? Dan kan je best je modem eens rebooten, het kan zijn dat jouw modem net niet bereikbaar was toen ze de upgrade hebben uitgerold. Een reboot kan dit alsnog forceren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

PhilipH
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag Suzy,

bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?

Alvast bedankt

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@PhilipH  schreef:

Dag Suzy,

bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?

Alvast bedankt


Ik meen mij te herinneren dat die vraag al eens gesteld werd en dat @Suzy daar ontkennend op heeft geantwoord. Dus, neen, je kunt dat zelf niet nagaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@PhilipH nee, helaas kan je dit zelf niet controleren. De collega's van de klantendienst kunnen dit wel voor je nakijken in de systemen. De nieuwe software versie je nu op je CH7465LG modem (24*8 Docsis 3 Wireless) zou moeten hebben staan is: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-1p4-SSAM-NOSH. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Dag Suzy,

 

Zo te zien is dit een gekende "probleem", zou geen idee zijn van dit "bugfix" naar alle modems met dit nummer te sturen? Telenet kan klanten verwittigen van dergelijk update via een mail. Veel klanten en Klantendienst zouden dit appreciëren.

 

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn of heb ik iets gemist?

 

Grtz


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@KelvinUceta bedankt voor je feedback.

Indien er een persoonlijk dossier voor je was aangemaakt, gelinkt aan dit algemene issue, werd je geïnformeerd. Telenet gaat deze informatie niet naar alle klanten met deze modem sturen, omdat het merendeel niets aan deze informatie heeft. Er is slechts een beperkte groep klanten die hun modem op deze manier gebruikt en nood heeft aan deze informatie. 

Uiteindelijk is de software naar alle modems van dit type uitgerold, behalve als je Safespot hebt. Ervaar je nog problemen, kan je altijd contact opnemen met Telenet om het te laten nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Jeroenvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Hoi,

 

Hoe kan ik een persoonlijk dossier laten opstellen? 

Ik heb al tal van keren gebeld naar de support dienst maar opstel van zo een dossier hebben ze, denk ik, nog nooit gedaan voor mij. Ik heb dit wel al meermaals gevraagd maar daar is tot nu toe nog geen antwoord op gekomen via telefonische helpdesk.

Gezien ik hier nog dagelijks problemen mee ondervind zou ik deze mail-updates heel hard apprecieren. 

 

 

mvg

Jeroen

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

@Jeroenvh ondertussen zouden alle modems (buiten de modems van klanten met Safespot) de update moeten ontvangen hebben. Als je nog steeds problemen ondervindt, moet er door de Telenet medewerker een dossier (case) opgemaakt worden richting de back office collega's. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Jeroenvh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Geldt dit ook voor de modelen zonder ingebouwde wifi?  CV8560E.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding


@Jeroenvh  schreef:

Geldt dit ook voor de modelen zonder ingebouwde wifi?  CV8560E.


Nee, de upgrade waarover er gesproken werd in dit topic ging specifiek over de CH7465LG modem. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes