De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem 24*8 DOC 3 valt uit bij verbinding

Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Hey, jij weer! :-) Gelezen en goedgekeurd!

Beste Suzy,

deze middag Telenet Klantendienst aan de lijn gehad voor zelfde issue. Konden mij echter niet voorthelpen en persoon aan de lijn begreep voglens mij ook niet echt wat ik bedoelde. Heeft dan 2e lijn gecontacteerd en ik kreeg als antwoord dat ik voor mijn probleem maar een externe IT'er moest aanspreken. Dit vind ik echt absoluut ondermaats van de klantendienst, iets wat ik niet gewend ben en zeker niet na wat ik al allemaal gelezen heb over dit probleem.

Wat moet ik doen om dit issue bij mij opgelost te krijgen?

Alvast bedankt

Philip

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Say what?! Tien op tien! On a roll... Goed gevonden!

Hei @PhilipH,

 

Ik weet niet of echt ondermaats is, me heeft men letterlijk gezegd dat Telenet geen ondersteuning geeft omtrent 'NAS' en 'Port Forwarding', mijn idee is dat de medewerker niet wist waarover ik had, en dat ik een externe IT firma moest contacteren dus volgens is gewoon dat de klantendienst niet voor getraind is.

 

Anders als klantendienst van een telecom bedrijf zou ik denken dat men toch vragen over modem, switch en router krijgen, het tegendeel zou me toch verwonderen, niet?

 

Als we objectief bekijken 'NAT Hairpinning' is op zich geen groot probleem, we moeten "gewoon" zorgen dat men nooit de WAN adres binnen de LAN gebruiken, toch?!

 

Grtz

ASROCK Z390 Phantom G9 / i7-9700F 3000
Vengeance LPX bk K2 COR D432GB 2666
CooMas MasterLiquid ML360R RGB
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Hey, jij weer! :-) Gelezen en goedgekeurd!

Hallo,

Dat had men dat toch gewoon kunnen zeggen of niet ...

Zeker als ik lees in verschillende posts hier dat Klantendienst wel degelijk op de hoogte is, dat techniekers zeggen dat klantendienst perfect update kan doen van de toestellen bij zulke problemen, ...

Maar om terug te komen op jouw laatste zin, WAN-adres niet lokaal gebruiken ... hoe los je dat dan op als je dat toestel zowel op LAN als op WAN gebruikt voor dezelfde doeleinden, zonder telkens bv. je hosts file te moeten aanpassen, zonder nog eens een aparte DNS server op te zetten, zonder ... ?

Mvg

Philip

Philip

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Allesweter
Berichten: 1979
De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster! Applaus voor jezelf! Hallo zeg! Wat weet jij niet?

@PhilipH 

Bekijk in deze draad het antwoord van @Suzy  van 14-02-2020 om 16:30.


   janne_man | Krak
    In het land der blinden is eenoog koning.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Say what?! Tien op tien! On a roll... Goed gevonden!

Hei @PhilipH 

 

Bedoel je een NAS dat je benaderd van binnen of buiten 't huis om te streamen bv.?

 

Zo ja, ik heb geen oplossing maar wel een dergelijk "workaround", zie mijn commentaar over "Readdle Documents" op de 4de pagina van dit post.

 

Grtz

ASROCK Z390 Phantom G9 / i7-9700F 3000
Vengeance LPX bk K2 COR D432GB 2666
CooMas MasterLiquid ML360R RGB
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3039
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Suzy  schreef:

@patchkabel goed nieuws, blijkbaar is er effectief een fix voor het NAT Hairpinning probleem.

 

Sinds 20/01 wordt er op de CH7465LG modems een nieuwe software upgrade geïmplementeerd, hier zit deze fix in. De software versie wordt geleidelijk aan uitgerold en de einddatum is 17/03. Dat betekent dat iedereen met een CH7465LG modem ten laatste op 17/03 een oplossing zal hebben voor dit probleem. 

 

Heb je een CH7465LG modem in combinatie met Safespot? Dan moet je nog iets langer geduld hebben, hier moet er namelijk een aparte software upgrade ontwikkeld worden en die zit nog in testfase.

 

Kan je deze upgrade al sneller krijgen? Nee, dit lijkt niet mogelijk te zijn. 


Ik geef jullie hier graag een laatste update hierover:

 

De software werd ondertussen volledig uitgerold naar CH7465LG modems. Enkel de klanten die Safespot hebben in combinatie met deze modem konden de software nog niet krijgen. Voor hen moet het Safespot onderdeel eerst uitvoerig getest worden. Ondervind je toch nog problemen en heb je Safespot niet? Dan kan je best je modem eens rebooten, het kan zijn dat jouw modem net niet bereikbaar was toen ze de upgrade hebben uitgerold. Een reboot kan dit alsnog forceren. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Pageturner! Hey, jij weer! :-) Gelezen en goedgekeurd!

Dag Suzy,

bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?

Alvast bedankt

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Meesterweter
Berichten: 1807
De slimste mens? Dat ben jij. Wat een systeem! Jij #DTV. Goed bezig! GP, kort voor Giga Poster!

@PhilipH  schreef:

Dag Suzy,

bedankt voor deze update. Kunnen we zelf controleren of deze update wel degelijk op onze modem werd geïnstalleerd?

Alvast bedankt


Ik meen mij te herinneren dat die vraag al eens gesteld werd en dat @Suzy daar ontkennend op heeft geantwoord. Dus, neen, je kunt dat zelf niet nagaan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden
Community Manager
Berichten: 3039
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@PhilipH nee, helaas kan je dit zelf niet controleren. De collega's van de klantendienst kunnen dit wel voor je nakijken in de systemen. De nieuwe software versie je nu op je CH7465LG modem (24*8 Docsis 3 Wireless) zou moeten hebben staan is: CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-1p4-SSAM-NOSH. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Professional Weetjesweter
Berichten: 37
Say what?! Tien op tien! On a roll... Goed gevonden!

Dag Suzy,

 

Zo te zien is dit een gekende "probleem", zou geen idee zijn van dit "bugfix" naar alle modems met dit nummer te sturen? Telenet kan klanten verwittigen van dergelijk update via een mail. Veel klanten en Klantendienst zouden dit appreciëren.

 

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn of heb ik iets gemist?

 

Grtz

ASROCK Z390 Phantom G9 / i7-9700F 3000
Vengeance LPX bk K2 COR D432GB 2666
CooMas MasterLiquid ML360R RGB
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3039
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Fulatins bedankt voor je feedback.

Indien er een persoonlijk dossier voor je was aangemaakt, gelinkt aan dit algemene issue, werd je geïnformeerd. Telenet gaat deze informatie niet naar alle klanten met deze modem sturen, omdat het merendeel niets aan deze informatie heeft. Er is slechts een beperkte groep klanten die hun modem op deze manier gebruikt en nood heeft aan deze informatie. 

Uiteindelijk is de software naar alle modems van dit type uitgerold, behalve als je Safespot hebt. Ervaar je nog problemen, kan je altijd contact opnemen met Telenet om het te laten nakijken. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Hoi,

 

Hoe kan ik een persoonlijk dossier laten opstellen? 

Ik heb al tal van keren gebeld naar de support dienst maar opstel van zo een dossier hebben ze, denk ik, nog nooit gedaan voor mij. Ik heb dit wel al meermaals gevraagd maar daar is tot nu toe nog geen antwoord op gekomen via telefonische helpdesk.

Gezien ik hier nog dagelijks problemen mee ondervind zou ik deze mail-updates heel hard apprecieren. 

 

 

mvg

Jeroen

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3039
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Jeroenvh ondertussen zouden alle modems (buiten de modems van klanten met Safespot) de update moeten ontvangen hebben. Als je nog steeds problemen ondervindt, moet er door de Telenet medewerker een dossier (case) opgemaakt worden richting de back office collega's. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
Highlighted
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! Hallo! Welkom! De kop is eraf!

Geldt dit ook voor de modelen zonder ingebouwde wifi?  CV8560E.

0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Community Manager
Berichten: 3039
It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel! It's your fourth party!

@Jeroenvh  schreef:

Geldt dit ook voor de modelen zonder ingebouwde wifi?  CV8560E.


Nee, de upgrade waarover er gesproken werd in dit topic ging specifiek over de CH7465LG modem. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Beantwoorden