Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

 

Volgens de modemfabrikant zijn download- en uploadsnelheden van maximaal 5Gbit/s en 2Gbit/s mogelijk, maar Delta biedt momenteel via de kabel maximaal download- en uploadsnelheden van 1Gbit/s en 100MBit/s

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Bovenstaande heb ik ook gevonden via Google, maar de vraag is of deze al te vinden is via de Telenet shops en of er hier Netweters zijn die hem al hebben en ervaringen/meningen hebben? 🙂

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dit is het eerste wat ik hier hoor en lees van dit nieuwe type modem. 

@Suzy Weet jij of deze modem al beschikbaar is in de Telenet shop? 

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@glennvda  schreef:

Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Geen idee, is al een tijdje verkrijgbaar bij Ziggo in Nederland. Maar als je huidige modem correct functioneert, zal je toch geen nieuwe krijgen.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Als je aanhaald dat je huidide CH8568LG hard lawaai maakt, ruilen geen enkel probleem.

En als de nieuwe verkrijgbaar is in het Telenet center,ruil hem gewoon.

 

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik heb deze namiddag gebeld met de klantendienst en er staat een notitie bij mijn klantennummer dat ik gratis mag wisselen naar een andere modem. Maar over deze nieuwe modem kreeg ik niets te horen.
De mijne maakt inderdaad enorm veel lawaai. Erg storend, want die staat in de living naast de tv en dus op 3m van mijn oren.
En als het stil is, dan hoor je hem kei hard. Teleurstellend toestel is het.

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dit nieuwe HGW model is nog niet beschikbaar voor klanten. Hij wordt momenteel binnen Telenet getest.

Momenteel lijkt dit type modem ook geen meerwaarde te bieden naar de klanten, boven die je krijgt met de CV8560E, gezien de abonnementen nog gelimiteerd zijn op 1Gbps (OneUP / GigaBoost).

 

In het verleden heeft @Suzy als eens geschreven dat er geen testen bij klanten mogelijk zijn. Daar is veel reaktie opgekomen, zeker ook vanuit de Kraks en andere aktieve netweters. Het schijnt in overweging te worden genomen, maar het is nog lang niet zeker of het ook mogelijk zal zijn.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Arnie 

Telenet loopt te pronken op hun websites, bij contacten enzovoort, dat als je iets niet vind ze altijd naar netweters.be kunnen gaan. Dus ze gebruiken dit fora toch als een heel groot vangnet wat zij anders allemaal moeten doen

Dan lijkt me toch logisch zoals je zegt, dat netweters/kraks deze kunnen uitbundig gebruiken en testen, door lensen die hem gewoon gebruiken, of met hun installaties, zodat er veel sneller bugs/fixes/feedback komen voor ie uitkomt voor klanten.

Tis net omdat hij voor het gewone volk is, deze ook door gewone mensen zoals kraks moeten getest worden (is niet persoonlijk naar jou toegericht, was aanvulling op je tekst)

Btw: waarom hem online zetten met beschrijvingen en al, als de klant hem toch niet kan halen al???

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Daar valt weinig aan te testen

Dat ze maar eerst de upload van 40Mbps naar 100Mbps verhogen,dat kunnen ze makkelijk nu analoog is verdwenen.

1Gbps down/100Mbps up is ruim zat de eerste 5 jaar

Zoals Delta Zeeland al 1 jaar aanbied over cox.

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Arnie De grootste meerwaarde die het nieuwe model biedt ten aanzien van klanten  met de CV8560E is volgens mij geen geluidslast meer. 

En zo te lezen zijn er hier veel klanten die vinden dat de CV8560E veel geluid maakt door de ventilator. 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@fieldoxide  schreef:

@Arnie De grootste meerwaarde die het nieuwe model biedt ten aanzien van klanten  met de CV8560E is volgens mij geen geluidslast meer. 

En zo te lezen zijn er hier veel klanten die vinden dat de CV8560E veel geluid maakt door de ventilator. 


De CV8560E HGW heeft geen ventilator, en is bij gevolg muisstil. Een eventuele meerwwarde is wellicht wel de wifi.

Een CV8560E heeft geen wifi, en dit nieuwe model schijnbaar wel.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Arnie correct, het model met de fan is de CH8568LG. 

Ik bezit de CV8560E en die heeft inderdaad geen ventilator. 

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1574
Champagne, lezer van het jaar! Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem


@Arnie  schreef:

Momenteel lijkt dit type modem ook geen meerwaarde te bieden naar de klanten, boven die je krijgt met de CV8560E, gezien de abonnementen nog gelimiteerd zijn op 1Gbps (OneUP / GigaBoost).


De meerwaarde zou kunnen zijn dat je de Sagem modem in bridge kan zetten. Je eigen router, aangesloten op de 2.5Gbit poort (LAN4) krijgt dan een publiek IP adres (zo werkt het bij Ziggo) 😊

Een echte bridge is véél keer beter dan die Mac passtrough truuk van de E-router ...


@glennvda  schreef:

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet.

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)

Wat een grap, die "technische" specificaties op de Telenet website 😁

  • 4 ethernet-aansluitingen is verkeerd: het zijn 3 Gigabit poorten en één 2.5 Gbps poort (LAN4) 🤔
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement). Wat heeft een abonnement nu te maken met de technische details van een modem. Dit is een nieuwe Docsis 3.1 modem die veel hogere snelheden aankan 🤔

 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Misschien is de meerwaarde dat dit apparaat de goede eigenschappen van de CV8560E en de CH8568LG combineerd:

CV8560E eigenschappen te vinden in dit nieuwe model:

  • mogelijkheid tot configureren van een "bridge" functie
  • stil, want geen ventilator
  • compacte bouwvorm
  • geen onnodig verlichting

CH8568LG eigenschappen in dit nieuwe model:

  • wifi

 

Doorbovenop:

  • een 2.5 Gbps aansluiting, met toekomst potentieel voor hogere internet snelheden (nu nog niet relevant)
  • 802.11ax wifi-standaard

   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.