Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Sinds kort staat de nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem op de website van Telenet. Mooi zwart toestel! Zowel voor particulieren als business klanten.

Iemand die deze modem al heeft? Ervaringen? Is deze al goed te verkrijgen via de Telenet centers?

Heeft blijkbaar wifi ax/6 standaard aan boord en ook een 2,5 gbps poort. En zou 10 watt ipv 13 watt verbruiken (tov de witte lelijke cubus die veel lawaai maakt).

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wireless-modems-van-telenet/

Technisch

  • Eurodocsis 3.1 modem
  • 4 ethernet-aansluitingen (Gigabit)
  • 2 RJ11-telefoonaansluitingen
  • WPS-ondersteuning
  • Ondersteuning van 2,4 en 5Ghz frequentiebanden
  • Ondersteuning van IPv4 en IPv6
  • 802.11ax wifi-standaard + ondersteuning 802.11a/b/g/n/ac
  • Downloadsnelheid tot 1 Gbps (Afhankelijk van je abonnement)
  • Standaardverbruik: 10 W
 

 

1.jpeg

2.jpeg

243 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@Ex-Netweter Je krijgt de modem die op dat moment voorradig is. Je kan geen specifiek model kiezen. Enige wat je kan kiezen is de CV8560E wanneer je voor je eigen router een publiek IP-adres nodig hebt.

 

Dat is fieldoxide zijn vraag niet🙄.Dat maakt jij er van

Hij vraagt hoe is het als je van een CV8560E wil switchen naar een HWG?

Antwoord

Gewoon in 'n Telenet center omruilen naar een CH8568LG. 

Ze hebben zelfds nog HGW docsis3.0 voor de laagste formules.

https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/

fieldoxide
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 487
Jij #DTV. Goed bezig! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Dan behoud ik voorlopig mijn CV8560E wel, ik ga niet terug naar die lawaaierige kubus. 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Zo ben je zeker dat je online blijft,en niet verzeild geraakt in het lange wachten op activatie.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik ga effe mijn eigen onderwerp gijzelen. Maar misschien heb ik nog een reden gevonden om mijn witte wifi kubus om te ruilen zonder betalen.

Ik heb iets vreemd voor zenne: zie 2 links:

https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps-platformen/Safespot-app-geen-verbinding-controleer-netwerk/...

https://www.netweters.be/t5/WiFi/wifi-modem-werkt-maar-draadloos-signaal-blijft-uit/m-p/162987/highl... 

 

Is lange tijd geleden als eens doorgegeven aan Telenet klantendienst (en daar hebben ze mij achtergelaten met mijn probleem) en vandaag nog eens doorgegeven via Whatsapp (en na vele uren wachten nog geen reactie). Klantendienst Telenet is écht dramatisch aan het worden. Bellen doe ik niet meer, want als ik bel en een uur met iemand aan de lijn hang dan voel ik mezelf dommer dan voordien.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@robatoras https://www.netweters.be/t5/Lounge/Media-pikt-op-over-de-problemen-die-spelen-bij-Telenet/m-p/163814...

Na meer dan een week wachten nog altijd geen reactie op mijn Whatsapp bericht. 

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Goed nieuws! Ik mag deze namiddag deze nieuwe wifi modem ophalen! Feestje!
Hopelijk verloopt de activatie zonder problemen ... want Telenet is slecht bezig de laatste maanden.

DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

@glennvda 

Wens je veel plezier ermee en hoop/wens op een snelle en vlekkeloze activatie✌️👍

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Test zeker eens je latency met de huidige modem. Ik hoor verschillende verhalen dat de latency met de nieuwe modem slechter is.

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Buiten snellere WiFi zal deze nieuwe HGW niet meer te bieden hebben dan de vorige docss3.1.

1Gbps downspeed zal niet snel verhoogd worden.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Ik ruil omdat mijn huidige wifi modem niet bereikbaar is voor Telenet, de settings niet opgeslagen worden in Mijn Telenet en dat de resetknop niet werkt. Bijkomend maakt die modem enorm veel lawaai.

glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Voila, mijn nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem is al in gebruik genomen. Ging vlotjes zonder problemen.

Bestaande SSID overgenomen, alles werkt zoals voorheen. Modem is nu wel bereikbaar én wat is hij stil ... duh ... er zit geen ventilator in!

Laptop en Samsung S23 Ultra werken nu perfect op WIFI 6! 

Snelheden ga ik straks testen ... nu effe weg van huis. 

Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1748
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Misschien een beetje off-topic, maar toch een vraag die bij mij opkwam, omdat een overstap naar de nieuwe HGW mij ook wel interesseert.

Ik heb nu een CV8560E - model dus zonder wifi. Met deze router heb ik evengoed de mogelijkheid buitenshuis WiFree te gebruiken. Normaal is het een vereiste om wifi op je HGW aktief te zetten, maar bij gebrek aan Telenet Wifi krijgen klanten met een CV8560E ook toegang tot WiFree.

De niewe F@ST3896LG-T HGW heeft wifi, toch zou ik die leiever niet willen aanzetten - ik heb de behoefte niet, en dit zou storing kunnen geven op mijn eigen wifi netwerk.
Zal dit betekenen dat ik dan toegang to WiFree ga verliezen?


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
glennvda
Freshman Veelweter
Berichten: 186
Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO! De volle 100!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Je hebt alleen toegang tot WiFree als je dat zelf aanzet op je modem. Zo is het altijd al geweest, denk ik?

 

@Ex-Netweter effe nieuwe modem getest op oude laptop terwijl Netflix op de TV speelt en die heeft een ping van 9ms en jitter van 1ms. Denk dat dit wel prima is.

Ex-Netweter
 

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Onder de 10 ms is inderdaad prima!

Een geruststelling, bedankt om dit te bevestigen. (De verhalen over hogere ping met deze modem bij Ziggo zullen individuele probleemgevallen geweest zijn.)

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Nieuwe F@ST3896LG-TN wifi modem

Als jij de CV8560E ga omruilen naar de F@ST3896LG-T en je gaat WiFi uitzetten,zul je geen verschil merken tussen beiden.F@ST3896LG-T ing .10 of 9 ping kan iedere CV8560E .