24652
netweters
|
151405
antwoorden
|
20597
vragen
|
Blijkbaar komt Telenet dit najaar met een nieuwe docsis 3.1 modem, ook met optie zonder wifi! Een oplossing voor diegenen die nu een emta modem only hebben?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik heb intussen ook de CV8560e model kunnen ophalen en is al een aantal weken in gebruik. Ik ben een particulier. Omdat de WAN poort nog niet actief is heb ik voorlopig mijn eigen router als een access point ingesteld.
Ik merk nu wel dat ik via 'Mijn Telenet' -> 'Je thuisnetwerk' -> 'Modem details' helemaal niets kan instellen. Ik kan enkel de modemsnelheid testen en IPv6 comptabiliteit nagaan. Gezien deze modem ook een routerfunctie heeft die ik (voorlopig) niet kan uitschakelen zou ik verwachten dat ik hier ook port forwarding of dmz kan instellen, net zoals bij de HGW.
Vandaag heb ik hierover gebeld met Telenet maar men kon me hierbij niet verder helpen. Ik merk wel dat er bij de helpdesk nog verwarring is of deze modem al dan niet een routerfunctie zou hebben.
Is er hier iemand in een gelijkaardig geval of kunnen jullie toch bij deze modem diverse instellingen wijzigen?
Screenshot van Mijn Telenet:
Kan je de web interface van de router niet openen via 192.168.0.1 (met de standaard login admin/admin)?
Je weet nooit hé dat Telenet het bij deze modem niet geblokkeerd heeft 😊
Je moet wel degelijk extra instellingen van je modem kunnen instellen via "Mijn Telenet": wees er zeker van om "ExpertInstellingen" te kiezen en dan "Geavanceerde Instellingen": dan krijg je de mogelijkheden om je LAN range in te stellen, port forwarding, etc...
Wat ik wel kan zien is dat mijn modem als een ander "model" wordt getoond in "Mijn Telenet":
DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)
Type DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)
Technologie EURODOCSIS 3.0
En bij mij staat er "Modem Details" ipv "Modem Herstarten" dus ik vermoed dat je Telenet moet contacteren om te checken of je wel de juiste modem config krijgt in "Mijn Telenet"...
Zojuist contact gehad met de technische dienst. Daar wisten ze me te vertellen dat het nog wel zeker 1 maand kon duren voor het "bridgen" actief kon zijn.
Een datum konden ze me niet geven.
Je kan bridging vanaf zondag instellen ...
Bridge-modus via MAC passthrough is actief.
Zonet getest en perefect werkende.
Ik zie de optie staan om via de MAC adres bridging te activeren maar kan de wijzigingen niet opslaan.
Voor alle vragen over bridging is er een apart forum topic geopend: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-E-router-CV8560E-bridging-acti...
Hey @Suzy,
Is er toevallig al wat meer nieuws over de Mobile Coverage Extender en de samenwerking met de Bridging functionaliteit? Nu dat ik zie dat de Bridging functionaliteit werkt bij sommige mensen, zou ik graag in de toekomst overgaan op de nieuwe modem, zodat ik dan zowel een Mobile Coverage Extender als TV-box kan aansluiten 🙂
Vriendelijke groeten,
Koen Christiaens.
@ckkoen schreef:
Hey @Suzy, Is er toevallig al wat meer nieuws over de Mobile Coverage Extender en de samenwerking met de Bridging functionaliteit? 🙂
@ckkoen het heeft even geduurd voordat ik duidelijkheid had, maar heb ondertussen de bevestiging gekregen. Je kan de MCE (Mobile Coverage Extender), net zoals de TV-box, gewoon rechtstreeks aansluiten op de Docsis 3.1 E-router, dit zal werken. 😉
@Suzy schreef:
@Steven-E schreef:
@Suzy , zou jij eens kunnen navragen of het blokkeren van poorten ook van toepassing is bij modem-only klanten? Merci!
@Steven-E ik heb het eens nagevraagd, kom erop terug zodra ik uitsluitsel heb. Maar volgens mij zijn deze dezelfde bij zowel HGW als modem-only. Dus vermoed dat de info die @Ex-Netweter hierboven gaf correct is.
@Steven-E, ik heb ondertussen de bevestiging gekregen. Er is geen verschil in de poorten die door Telenet geblokkeerd worden op een eMTA of HGW. En deze lijst is nog geldig. 😉
Alright, dat is goed nieuws! Bedankt voor het snelle antwoord, @Suzy 😊
Klopt het als je je huidige modem-only toestel gaat inruilen voor het nieuwe model dat dit een extra kost van €35 met zich meebrengt?
Tot voor kort was het zo dat als je een modem ging wisselen voor een model dat je niet nodig had voor je abo je moest bijbetalen. Op dit ogenblik spreekt men daar niet meer over, maar je kan best informeren in een service center of de wisseling die jij voor ogen hebt betalend is.
Mensen dat de nieuwe E-router of eMTA gebruiken (CV8560E)
Kunnen jullie aub even bevestigen welke Telenet pakket jullie gebruiken?
Ik zit momenteel nog met (het oudere) whoppa fiber 200 + gigaboost en heb momenteel problemen.
Ik probeer uit te vissen of het door het "verouderde" Telenet pakket komt.
Alvast bedankt