Beantwoorden
stefanu
Freshman Meerweter
Berichten: 51
π-DAY! Say what?! Alles op zijn plek! On a roll...

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Blijkbaar komt Telenet dit najaar met een nieuwe docsis 3.1 modem, ook met optie zonder wifi! Een oplossing voor diegenen die nu een emta modem only hebben?

0 Likes
126 reacties
timc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Ik heb intussen ook de CV8560e model kunnen ophalen en is al een aantal weken in gebruik. Ik ben een particulier. Omdat de WAN poort nog niet actief is heb ik voorlopig mijn eigen router als een access point ingesteld.

Ik merk nu wel dat ik via 'Mijn Telenet' -> 'Je thuisnetwerk' -> 'Modem details' helemaal niets kan instellen. Ik kan enkel de modemsnelheid testen en IPv6 comptabiliteit nagaan. Gezien deze modem ook een routerfunctie heeft die ik (voorlopig) niet kan uitschakelen zou ik verwachten dat ik hier ook port forwarding of dmz kan instellen, net zoals bij de HGW.

Vandaag heb ik hierover gebeld met Telenet maar men kon me hierbij niet verder helpen. Ik merk wel dat er bij de helpdesk nog verwarring is of deze modem al dan niet een routerfunctie zou hebben.

Is er hier iemand in een gelijkaardig geval of kunnen jullie toch bij deze modem diverse instellingen wijzigen?

 

Screenshot van Mijn Telenet:

Mijntelenet.jpg

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Kan je de web interface van de router niet openen via 192.168.0.1 (met de standaard login admin/admin)?

 

Je weet nooit hé dat Telenet het bij deze modem niet geblokkeerd heeft 😊

0 Likes
Tek_No
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Yelo Play-app voor Windows? Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Je moet wel degelijk extra instellingen van je modem kunnen instellen via "Mijn Telenet": wees er zeker van om "ExpertInstellingen" te kiezen en dan "Geavanceerde Instellingen": dan krijg je de mogelijkheden om je LAN range in te stellen, port forwarding, etc...

 

Wat ik wel kan zien is dat mijn modem als een ander "model" wordt getoond in "Mijn Telenet":

 

DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)
Type DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)
Technologie EURODOCSIS 3.0

 

En bij mij staat er "Modem Details" ipv "Modem Herstarten" dus ik vermoed dat je Telenet moet contacteren om te checken of je wel de juiste modem config krijgt in "Mijn Telenet"...

Michael3
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Zojuist contact gehad met de technische dienst. Daar wisten ze me te vertellen dat het nog wel zeker 1 maand kon duren voor het "bridgen" actief kon zijn.

Een datum konden ze me niet geven.

0 Likes
Sjekke
Experienced Meerweter
Berichten: 110
BINGO! De volle 100! Al 25 duimen! Goed bezig!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Je kan bridging vanaf zondag instellen ... 

Kopernikus
Freshman Meerweter
Berichten: 71
WOW, overzichtelijk! Al 25 duimen! Goed bezig! π-DAY!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Bridge-modus via MAC passthrough is actief.

Zonet getest en perefect werkende.

0 Likes
aboutkab
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Ik zie de optie staan om via de MAC adres bridging te activeren maar kan de wijzigingen niet opslaan.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Voor alle vragen over bridging is er een apart forum topic geopend: https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-E-router-CV8560E-bridging-acti...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Hey @Suzy,

 

Is er toevallig al wat meer nieuws over de Mobile Coverage Extender en de samenwerking met de Bridging functionaliteit? Nu dat ik zie dat de Bridging functionaliteit werkt bij sommige mensen, zou ik graag in de toekomst overgaan op de nieuwe modem, zodat ik dan zowel een Mobile Coverage Extender als TV-box kan aansluiten 🙂

 

Vriendelijke groeten,

Koen Christiaens.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi


@ckkoen  schreef:

Hey @Suzy, Is er toevallig al wat meer nieuws over de Mobile Coverage Extender en de samenwerking met de Bridging functionaliteit? 🙂


@ckkoen het heeft even geduurd voordat ik duidelijkheid had, maar heb ondertussen de bevestiging gekregen. Je kan de MCE (Mobile Coverage Extender), net zoals de TV-box, gewoon rechtstreeks aansluiten op de Docsis 3.1 E-router, dit zal werken. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi


@Suzy  schreef:

@Steven-E  schreef:

@Suzy , zou jij eens kunnen navragen of het blokkeren van poorten ook van toepassing is bij modem-only klanten? Merci!


@Steven-E ik heb het eens nagevraagd, kom erop terug zodra ik uitsluitsel heb. Maar volgens mij zijn deze dezelfde bij zowel HGW als modem-only. Dus vermoed dat de info die @Ex-Netweter hierboven gaf correct is. 


@Steven-E, ik heb ondertussen de bevestiging gekregen. Er is geen verschil in de poorten die door Telenet geblokkeerd worden op een eMTA of HGW. En deze lijst is nog geldig. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

ckkoen
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Alright, dat is goed nieuws! Bedankt voor het snelle antwoord, @Suzy 😊

Extreme8eight
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Say what?! Wereld gedichtendag Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Klopt het als je je huidige modem-only toestel gaat inruilen voor het nieuwe model dat dit een extra kost van €35 met zich meebrengt?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

@Extreme8eight 

Tot voor kort was het zo dat als je een modem ging wisselen voor een model dat je niet nodig had voor je abo je moest bijbetalen. Op dit ogenblik spreekt men daar niet meer over, maar je kan best informeren in een service center of de wisseling die jij voor ogen hebt betalend is.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BanditsAtZero
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
π-DAY! Alles op zijn plek! De 3 wijzen! Dat loopt vlotjes.

Nieuwe docsis 3.1 modem zonder wifi

Mensen dat de nieuwe E-router of eMTA gebruiken (CV8560E)

Kunnen jullie aub even bevestigen welke Telenet pakket jullie gebruiken?

 

Ik zit momenteel nog met (het oudere) whoppa fiber 200 + gigaboost en heb momenteel problemen.

Ik probeer uit te vissen of het door het "verouderde" Telenet pakket komt.

 

Alvast bedankt

0 Likes