Beantwoorden
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dag beste Netweters , ik zeg nou ,ga mijn modem only ook eens vervangen wegens niet halen van snelheid,na aanpassing van naar Wigo9 en de optie om je eigen router te gebruiken in combinatie met bridging functie , maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router, gebeld met de klantendienst van Telenet , wordt ik ook geen stap vooruit mee geholpen. melden mij dat alles correct werkt.hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.

Alvast dank

Beste groet. Flipje.

   
0 Likes
68 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Welk type modem only had jij.

Ik gebruik deze modem only 24*8 CV7160E EMTA 3.0 en kan vlot 1Gbps aan

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001   Ook niet onder

- mijn netwerk

- modem details

- geavanceerde instellingen

- Bridging.

Het kan soms wel zijn dat je na een modemwissel een 24-tel uur moet wachten voor alles bij Telenet correct verschijnt.
De modem uit en terug aanzetten helpt ook soms.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dankjewel voor je reactie ,zo snel , ja inderdaad heb al gekeken onder mijn netwerk in de mijn telenetpagina , maar niks te vinden , heb momenteel mijn netwerk achter mijn router en router uitgeschakeld , en de modem rechtstreeks op een switch gezet ,om toch maar verbinding te hebben. hopelijk kan ik dit in orde krijgen , zonder aan mijn huidige netwerk configuratie te moeten prutsen.

alles werkte perfect met de modem only. misschien eens proberen 24 hr te wachten , misschien komt er iets bij in mijn telenet qua instellingen. ik veronderstel als de bridging lukt , je niets moet veranderen aan de routerinstelling , is een Asus86UC .hou je op de hoogte. beste groeten.Flip

0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Flipje001  schreef:

... maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router.

hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.


Dat zal natuurlijk niet werken 🙄.

Ofwel heb je geen CV8560E, ofwel heeft Telenet de verkeerde modem ingebracht.

De CV8560E (aka E-router) is een Docsis 3.1 toestel, en dus niet de 24*8 DOC3 EMTA.

 


@Flipje001  schreef:

ik veronderstel als de bridging lukt , je niets moet veranderen aan de routerinstelling , is een Asus86UC.


Je kan de Asus86UC router toch gewoon aansluiten op jouw nieuwe modem/router?

Je zal dan wel "dubbele NAT" hebben, maar alles zal blijven werken (enig verschil is dat de Asus geen publiek IPv4 zal krijgen, en dus moeilijker bereikbaar wordt van buitenaf).

Dit in afwachting dat bridging werkt (Telenet moet eerst de correcte modem inbrengen).

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

dankjewel voor je bericht ,dat is het probleem ,ik werk veel van buitenaf en moet mijn netwerk te benaderen zijn van buitenaf , heb nog eens nagekeken op de doos en het toestel ,is wel degelijk een CV8560E  toestel en staat ook op de modem CV8560E , nu mijn router na de modem zetten ,is toch wel wat aanpassing in de router zelf, en zoveel met ip conflicten weet ik er ook niet van. zal nog eens poging doen om naar telenet te bellen en jullie aanbevelingen te melden. anders gaat ie retour en haal ik mijn 8161 modem only terug, hopelijk dat ik verder kan. beste groeten.

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

ik had de zwarte modem only cv8161  , dus al wat ouder dit toestel.

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Nou terug gebeld met telenet klantendienst , geen meter vooruit geholpen hoor !!

weten mij te zeggen dat u de nieuwste modem only hebt ?? , woensdag gaat er mij een technieker bellen , hopelijk dat die iets kan wijzigen in het systeem , want klantendienst kunnen geen wijzigingen maken. ik hoop dat ik niet teveel van kastje naar de muur gestuurd wordt bij telenet , en dat dit in orde komt , ik kan alleen maar op af gaan ,dat erop de modem CV8560E staat vermeld , en ik toch bij het juiste toestel ben met bridge funktie.  iemand dit nog voorhad dit probleem ?   beste groeten. Flip.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001 schreef

Nou terug gebeld met telenet klantendienst , geen meter vooruit geholpen hoor !!

weten mij te zeggen dat u de nieuwste modem only hebt ??

 

Compal CV8560E HGW 3.1  is geen modem only

 

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Nou,dat dacht ik ook, is inderdaad een compal cv8560E

Hopelijk is dit de juiste IVM bridging,. Telenet shop waar ik de modem afhaalde zal waarschijnlijk een verkeerde ingevuld hebben, het Mac adres klopt wel in mijn Telenet, is dit iets wat Telenet moet invullen?

Want er staan 3 Mac adressen op de modem. Toch al hartelijk dank voor de snelle reacties aan jullie allemaal. Hoop dat het in orde komt. Beste groeten Flip.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Ik doe wel alles via een Telenet center,nog nooit problemen gehad

Heb al 5x een upgrade doorgevoerd.Steeds vlekkeloos verlopen.

Via WhatsApp heb ik regelmatig contact met Telenet.

 

Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Ik had gehoopt dat dit van de eerste keer in orde zou zijn, maar helaas, heb jij dezelfde modem als ik vragen mag,en is dit de juiste? welk Mac adres staat er in jou Telenet, Mac adres van emta of hgw.

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Er staan 3 Mac adressen op

Zijnde een MTA  HFC.  GW

Welke zou moeten geregistreerd zijn in mijn Telenet?

 

 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001  die mac adressen worden geconfigureerd bij de klantendienst in hun systeem. Als je een modem only hebt of een Docsis 3.1 E-router hebt ziet de provisionering er als volgt uit : 

 

Modem only of een Docsis 3.1 E router : MTA mac id en een HFC mac id

Modem met wifi : MAT , HFC en HGW mac id.

 

Dus jij hebt een modem met wifi erin gebouwd. Waarom ? omdat je een HGW mac id erbij hebt die ook geprovisioneerd wordt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001 

 

Wanneer jij in "mijn telenet" ziet staan dat uw modem een "24*8 DOC3 EMTA docsis" is dan is er bij telenet een foute modem ingegeven. Met als gevolg dat je niet de juiste settings hebt voor uw echte modem en je dus ook niet het menu hebt om een MAC adres voor de PassThrough in te stellen.

 

Je dient bijgevolg de klantendienst te contacteren om de juiste modem in uw "mijn telenet" te configureren. Eens dat in orde zal alles wel naar behoren werken.

 

Je hoeft daarvoor uw tijd niet te verliezen aan de foon, stuur een berichtje via messenger of whatsapp en het komt wel goed.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes