Beantwoorden
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dag beste Netweters , ik zeg nou ,ga mijn modem only ook eens vervangen wegens niet halen van snelheid,na aanpassing van naar Wigo9 en de optie om je eigen router te gebruiken in combinatie met bridging functie , maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router, gebeld met de klantendienst van Telenet , wordt ik ook geen stap vooruit mee geholpen. melden mij dat alles correct werkt.hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.

Alvast dank

Beste groet. Flipje.

   
0 Likes
68 reacties
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Hoi  Netweters,

hoop dat jullie mij op het juiste pad kunnen helpen.

 

Had vraag bij Telenet voor een Docsis 3.1 om bridging mode te kunnen gebruiken. Vandaag geleverd en enthousiast geïnstalleerd. Alles werkt perfect, maar geen bridging mode in mijn telenet terug te vinden.
Het modem type CH8568QE. Reeds bedankt.

 

Blade_0-1606587219185.png

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Blade  schreef:

Alles werkt perfect, maar geen bridging mode in mijn telenet terug te vinden.

Het modem type CH8568QE. Reeds bedankt.


De CH8568QE is geen CV8560E he. Enkel deze laatste ondersteunt mac bridging.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Bedankt voor je snelle reactie, dus ze hebben mij de verkeerde geleverd. Zal contact opnemen met telenet om deze terug te wisselen.

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Blade  Volgens deze pagina zou dit wel OK moeten zijn en bridging moeten kunnen:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-instellingen-voor-ipv6-vind-ik-op-mijn-telenet/ 

Misschien nog eventjes geduld tot alles doorlopen is. Ofwel eens je modem af en terug aan zetten? Dat helpt soms.

Blijkbaar een nieuw / Recenter model?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Beste Ignace, super bedankt voor je reactie. Ik had al een reboot uitgevoerd, maar misschien te snel.

Ik zal nog eens opnieuw booten en anders wachten tot morgen. Heb je enig idee hoe lang een update duurt?

0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

De reboot heeft niet geholpen. ik zal nog even afwachten tot morgen.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Kan iemand met een CH8568QE bevestigen dat mac bridging werkt?

De paginavan Telenet lijkt inderdaad te zeggen dat het werkt, maar het zou niet de eerste fout zijn op hun website 😉


Indien ja, dan heb ik weer iets bij geleerd.

 

Op https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ staat bridging trouwens enkel vermeld bij de CV8560E


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Ik heb juist call met telenet afgerond. Maar deze persoon kon mij niet verder helpen. Moet via backoffice gebeuren. Zal maandag terug bellen, indien het een software matige ingreep is zal ik mijn CH8568QE behouden en anders omruilen voor docsis 3.1 zonder wifi. Maar daar kon de telenet helpdesk nu niet op antwoorden. Hij gaf wel mee dat de software change van bij installatie zou moeten compleet zijn. Dus volgens hem was afwachten niet echt een optie.

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Blade @igvfer 

 

Zoals ik dacht, de CH8568QE (die overigens al een tijdje in roulatie is) ondersteunt geen MAC-bridging. Ik heb de fout op de Telenet website in januari gemeld aan @Suzy 

 

Heb er effe naar moeten zoeken, maar dit is de link:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Docsis-3-1-E-router-CV8560E-bridging-acti...

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

zal wel een foutje zijn 🙂

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Steven-E  Blijkbaar nog niet aangepast dat foutje. Misschien met de nieuwe software aanpassing toch wel mogelijk? We zullen zien zei de blinde. Maar die modem wordt ook niet vermeld op deze pagina: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ 

Ze zullen inderdaad eens dringend enkele pagina's moeten reviseren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@igvfer  schreef:

Maar die modem wordt ook niet vermeld op deze pagina: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ 

Ze zullen inderdaad eens dringend enkele pagina's moeten reviseren.


Er staat wel een CH8568LG. Wellicht is dit dezelfde, en zijn de 2 laatste letters ook typos 😉

Dikwijls duiden die laatste letters op een locaal gewijzigde variant (bijv specifiek voor de Belgische/Europese martkt).

 

@Blade , ziet je modem er zo uit?

Screenshot 2020-11-29 at 10.27.03.png


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

ja inderdaad dat is hem, heb gewoon type nummer gebruikt die op de doos staat.

In mijn geval, QE en niet LG. Ben curieus naar de uitleg die ik morgen zal ontvangen tijdens mijn call met telenet. Modem nogmaals vervangen of een software aanpassing langs hun kant. Ik hou jullie op de hoogte.

 

Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Blade  schreef:

ja inderdaad dat is hem, heb gewoon type nummer gebruikt die op de doos staat.

In mijn geval, QE en niet LG. Ben curieus naar de uitleg die ik morgen zal ontvangen tijdens mijn call met telenet. Modem nogmaals vervangen of een software aanpassing langs hun kant. Ik hou jullie op de hoogte.

 


CH8568QE is idd het gebruikte type

bvb bij CH7465 = LG (liberty global)

 

0 Likes
Blade
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Pffff, juist call afgerond met Telenet. Heb mij 30 min gefrustreerd. Ik kon maar niet duidelijk maken dat ik bridging mode nodig had op mijn Telenet modem. Heb dan ook gevraagd of ik kon doorverbonden worden met iemand die meer technisch onderlegd was. Maar volgens de persoon aan de lijn, was hij de enige. Hij kende geen verschillen tussen de nieuwste docsis 3.1 modellen en de bridging mode kon volgens hem niet ingesteld worden via mijn telenet en hij betrok er steeds mijn intern netwerk bij. Hij kende enkel verschil tussen modem met wifi en zonder wifi. Modem zonder wifi was voor hem een zware. Hij bleef maar praten en had zeker geen luisterend oor.  

 

Heb hem dan ook gevraagd om mijn modem die de functionaliteit niet had waar ik om gevraagd had om deze te wijzigen naar een modem only (nieuwe docsis) maar hij kon geen type toevoegen.

 

Dat de mensen aan de 1st line dit niet weten kan ik nog snappen, maar van de 2nd line had ik toch iets meer verwacht.

 

Heb dan met telenet winkel gebeld en daar krijgen ze morgen een nieuwe lading modems binnen, ook zonder wifi. Dus hopelijk morgenavond kan ik een CV8560E  ophalen in de winkel en bridging modus instellen. 

 

Wat een teleurstellende ervaring met de telenet backoffice.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

0 Likes