24811
netweters
|
152868
antwoorden
|
20750
vragen
|
Dag beste Netweters , ik zeg nou ,ga mijn modem only ook eens vervangen wegens niet halen van snelheid,na aanpassing van naar Wigo9 en de optie om je eigen router te gebruiken in combinatie met bridging functie , maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router, gebeld met de klantendienst van Telenet , wordt ik ook geen stap vooruit mee geholpen. melden mij dat alles correct werkt.hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.
Alvast dank
Beste groet. Flipje.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Netweters,
hoop dat jullie mij op het juiste pad kunnen helpen.
Had vraag bij Telenet voor een Docsis 3.1 om bridging mode te kunnen gebruiken. Vandaag geleverd en enthousiast geïnstalleerd. Alles werkt perfect, maar geen bridging mode in mijn telenet terug te vinden.
Het modem type CH8568QE. Reeds bedankt.
@Blade schreef:Alles werkt perfect, maar geen bridging mode in mijn telenet terug te vinden.
Het modem type CH8568QE. Reeds bedankt.
De CH8568QE is geen CV8560E he. Enkel deze laatste ondersteunt mac bridging.
Bedankt voor je snelle reactie, dus ze hebben mij de verkeerde geleverd. Zal contact opnemen met telenet om deze terug te wisselen.
@Blade Volgens deze pagina zou dit wel OK moeten zijn en bridging moeten kunnen:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/welke-instellingen-voor-ipv6-vind-ik-op-mijn-telenet/
Misschien nog eventjes geduld tot alles doorlopen is. Ofwel eens je modem af en terug aan zetten? Dat helpt soms.
Blijkbaar een nieuw / Recenter model?
Beste Ignace, super bedankt voor je reactie. Ik had al een reboot uitgevoerd, maar misschien te snel.
Ik zal nog eens opnieuw booten en anders wachten tot morgen. Heb je enig idee hoe lang een update duurt?
De reboot heeft niet geholpen. ik zal nog even afwachten tot morgen.
Kan iemand met een CH8568QE bevestigen dat mac bridging werkt?
De paginavan Telenet lijkt inderdaad te zeggen dat het werkt, maar het zou niet de eerste fout zijn op hun website 😉
Indien ja, dan heb ik weer iets bij geleerd.
Op https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/ staat bridging trouwens enkel vermeld bij de CV8560E
Ik heb juist call met telenet afgerond. Maar deze persoon kon mij niet verder helpen. Moet via backoffice gebeuren. Zal maandag terug bellen, indien het een software matige ingreep is zal ik mijn CH8568QE behouden en anders omruilen voor docsis 3.1 zonder wifi. Maar daar kon de telenet helpdesk nu niet op antwoorden. Hij gaf wel mee dat de software change van bij installatie zou moeten compleet zijn. Dus volgens hem was afwachten niet echt een optie.
Zoals ik dacht, de CH8568QE (die overigens al een tijdje in roulatie is) ondersteunt geen MAC-bridging. Ik heb de fout op de Telenet website in januari gemeld aan @Suzy
Heb er effe naar moeten zoeken, maar dit is de link:
zal wel een foutje zijn 🙂
@Steven-E Blijkbaar nog niet aangepast dat foutje. Misschien met de nieuwe software aanpassing toch wel mogelijk? We zullen zien zei de blinde. Maar die modem wordt ook niet vermeld op deze pagina: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/
Ze zullen inderdaad eens dringend enkele pagina's moeten reviseren.
@igvfer schreef:Maar die modem wordt ook niet vermeld op deze pagina: https://www2.telenet.be/nl/business/klantenservice/alles-over-mijn-telenet-modem/
Ze zullen inderdaad eens dringend enkele pagina's moeten reviseren.
Er staat wel een CH8568LG. Wellicht is dit dezelfde, en zijn de 2 laatste letters ook typos 😉
Dikwijls duiden die laatste letters op een locaal gewijzigde variant (bijv specifiek voor de Belgische/Europese martkt).
@Blade , ziet je modem er zo uit?
ja inderdaad dat is hem, heb gewoon type nummer gebruikt die op de doos staat.
In mijn geval, QE en niet LG. Ben curieus naar de uitleg die ik morgen zal ontvangen tijdens mijn call met telenet. Modem nogmaals vervangen of een software aanpassing langs hun kant. Ik hou jullie op de hoogte.
@Blade schreef:ja inderdaad dat is hem, heb gewoon type nummer gebruikt die op de doos staat.
In mijn geval, QE en niet LG. Ben curieus naar de uitleg die ik morgen zal ontvangen tijdens mijn call met telenet. Modem nogmaals vervangen of een software aanpassing langs hun kant. Ik hou jullie op de hoogte.
CH8568QE is idd het gebruikte type
bvb bij CH7465 = LG (liberty global)
Pffff, juist call afgerond met Telenet. Heb mij 30 min gefrustreerd. Ik kon maar niet duidelijk maken dat ik bridging mode nodig had op mijn Telenet modem. Heb dan ook gevraagd of ik kon doorverbonden worden met iemand die meer technisch onderlegd was. Maar volgens de persoon aan de lijn, was hij de enige. Hij kende geen verschillen tussen de nieuwste docsis 3.1 modellen en de bridging mode kon volgens hem niet ingesteld worden via mijn telenet en hij betrok er steeds mijn intern netwerk bij. Hij kende enkel verschil tussen modem met wifi en zonder wifi. Modem zonder wifi was voor hem een zware. Hij bleef maar praten en had zeker geen luisterend oor.
Heb hem dan ook gevraagd om mijn modem die de functionaliteit niet had waar ik om gevraagd had om deze te wijzigen naar een modem only (nieuwe docsis) maar hij kon geen type toevoegen.
Dat de mensen aan de 1st line dit niet weten kan ik nog snappen, maar van de 2nd line had ik toch iets meer verwacht.
Heb dan met telenet winkel gebeld en daar krijgen ze morgen een nieuwe lading modems binnen, ook zonder wifi. Dus hopelijk morgenavond kan ik een CV8560E ophalen in de winkel en bridging modus instellen.
Wat een teleurstellende ervaring met de telenet backoffice.
Ik hou jullie op de hoogte.