Beantwoorden
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dag beste Netweters , ik zeg nou ,ga mijn modem only ook eens vervangen wegens niet halen van snelheid,na aanpassing van naar Wigo9 en de optie om je eigen router te gebruiken in combinatie met bridging functie , maar helaas modem is volgens telenet juist ingesteld op mijn telenet zijnde 24*8 DOC3 EMTA docsis , maar kan geen instellingen vinden voor mac adres in te voeren van mijn router, gebeld met de klantendienst van Telenet , wordt ik ook geen stap vooruit mee geholpen. melden mij dat alles correct werkt.hopelijk wordt ik wat op weg geholpen door jullie ervaringen met de Modem CV8560E ,hoe dit voor elkaar te krijgen.

Alvast dank

Beste groet. Flipje.

   
0 Likes
68 reacties
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

Dus mijn CV8560. Met 3 Mac adressen is een met Wi-Fi !!!!

Hebben toch gezegd dat het een zonder Wi-Fi is, kan je dan met deze modem ook bridgen?

Ook al een what's app gestuurd hoor, maar geen antwoord. In mijn Telenet staat alleen 24*8 emta 3 docsis modem ,en totaal niks instellen.   Welk Telenet center kunnen jullie mij aanbevelen ? Ik ben van regio Temse.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001  ja je hebt eentje met wifi omdat de HGW mac id is geprovisioneerd. Dus daaraan kan je dat zien en dan heb jee gen bridging die erin zit. Je kan ook gewoon terug gaan met die modem en een modem swap doen naar de juiste modem. Je hebt recht op de modem die je vraagt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Flipje001  schreef:

Dus mijn CV8560. Met 3 Mac adressen is een met Wi-Fi !!!!


Neen, een CV8560E heeft in ieder geval géén WiFi

Tenzij het geen CV8560E is, maar dan zitten we hier allemaal op het verkeerde spoor 


@Flipje001  schreef:

In mijn Telenet staat alleen 24*8 emta 3 docsis modem, en totaal niks instellen.  


Wat in Mijn Telenet staat is met zekerheid verkeerd

"24*8 EMTA 3 DOCSIS" is de benaming van de Docsis 3.0 modem only (CV7160E).

 

@patrick37  schreef:

Modem only of een Docsis 3.1 E router : MTA mac id en een HFC mac id

Modem met wifi : MAT , HFC en HGW mac id.

 

Dus jij hebt een modem met wifi erin gebouwd. Waarom ? omdat je een HGW mac id erbij hebt die ook geprovisioneerd wordt. 


Als dat waar zou zijn, dan moet hij de HGW in Mijn Telenet kunnen zien, en kunnen instellen.

Bij een HGW kan je inderdaad geen Mac passtrough ingeven, maar alle andere zaken wel (WiFi naam en paswoord, port forwarding, etc ...).

Er is dus duidelijk een fout gebeurd bij Telenet.

 

Ik vind het in ieder geval straft dat jij beweert dat hij een modem met WiFi heeft, als hij zelf zegt dat het een CV8560E is ...

 

@patrick37  schreef:

Je hebt recht op de modem die je vraagt. 


Voor zover die in voorraad is 😊...

Een CV7160E (modem-only) zou de beste oplossing zijn voor de TS (als vervanging van zijn trage 6181), maar die kan je (bijna) niet meer krijgen ...

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Ex-Netweter  ik heb altijd die provisioneringen gedaan bij Telenet dus ik weet wat er in gegeven wordt. Als je een HGW mac id ingeeft heb je een HGW modem. Bij een modem only zit er geen HGW mac id bij en dat staat ook niet op de doos waar de modem in zit. Blijkbaar zal er iets fout gegaan zijn bij de provisionering en je kan TBO dat laten oplossen maar het punt is hij heeft de verkeerde modem. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

De E-router is toch ook een HGW, maar dan zonder WiFi.

Ik neem dus aan dat die ook een HGW Mac adres heeft (voor zijn LAN)?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Ex-Netweter  nee want ik heb ook een E-router. En daar staat geen HGW mac id bij. Als je een HGW mac id provisioneerd dan wil dus zeggen dat je wifi activeerd in het Telenet systeem op die manier kan je de HGW functie gebruiken in de HGW modem. Als je de provisionering niet doet heb je dus geen HGW gedeelte in je modem. Elke modem wordt specifiek een mac adressen gekoppeld en weet men op die manier welke modem men heeft en welke men gebruikt. Het mac id wat je ziet in 'mijn Telenet' is het hoofd MAC id dus de MTA mac id.  


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

ik zal eens een foto proberen te posten van de doos , kunnen jullie zien wat voor modem het daadwerkelijk is. en wat er juist moet gebeuren , welk mac id er in het telenet systeem moet staan

of andere modem nodig is.  nochtans op telenet pagina staat de info ivm modems dat de CV8560E ook bridging toelaat.  toch bedankt al voor de vele reacties , met jullie hulp kan ik overtuigend te werk gaan als ik terug naar de winkel moet.modem 1.jpgmodem.jpg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001  je hebt wel de E-router dat zie ik aan je modem en alles wat erop staat. De GW staat voor Gate Way en HGW voor Home Gate Way. Dus in dit geval moet je toch bellen met de klantendienst en vragen wel mac adressen er ingegeven zijn. Ik vermoed dat de provisionering niet goed gelopen is waardoor jij niks ziet in 'mijn Telenet' . Dan zal er een case opgemaakt moeten worden voor de backoffice en die moeten alles recht zetten. 

GW wordt niet meegenomen in de provisioneren dat is niet nodig enkel om de modem kenbaar te maken de HFC en MTA mac id. Geef die wel door telefonisch aan ze zodat ze de juiste gegevens hebben.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

een beeld zegt meer dan duizend woorden hé , dus ik heb de juiste router ,das punt 1,

volgende hoe kan ik aan die mensen bij klantendienst wijsmaken dat de provisionering niet goed is, heb al verschillende malen gebeld 6x !! en weten mij telkens te zeggen modem is oke , en alles staat juist !!! zou een telenet center de mogelijkheid hebben dit ook te doen , anders doe ik het via deze weg , want bij klantendienst wordt je hopeloos van , mischien kan ik de admin van dit forum zijnde Suzy@ eens vragen om dit door te geven, weet het niet. alle suggesties zijn welkom hoor.

0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

dus het is een modem zonder wifi hé ??

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001  jij hebt de juiste modem. Nu bellen voor een case op te maken en zeggen dat je niet alle juiste functionaliteiten hebt in 'mijn Telenet'. Dan zal de backoffice dit moeten recht zetten. Dat heeft geheel niks met de provisionering te maken hoor dat is gewoon dat 'mijn Telenet' niet juist geconfigureerd wordt 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

oke , dan zal ik morgen nog eens een poging wagen voor te bellen ,en een case te laten opmaken,

ben ik dan juist in gedachte , dat mijn netwerk en mijn router mag blijven zoals het was met de modem only , alles stond ingesteld in een 2.x configuratie ,domotica ,cameras wakeonlan,enz...

als de bridging werkt , en mijn router een publiek adres krijgt, of heb ik het mis?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging

@Flipje001  Van zodra je eigen router een publiek IPv4 adres ontvangt zal alles werken zoals vanouds. Je moet er alleen voor zorgen dat je DDNS het juiste publiek IPv4 adres ontvangt. Maar meestal heb je dat al ingesteld op je router of een of andere camera om dit correct door te geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@Flipje001  schreef:

als de bridging werkt , en mijn router een publiek adres krijgt, of heb ik het mis?


CV8560E kan niet als Layer 2 bridge of Layer 1 modem geconfigureerd worden (toch niet via 'mijn telenet').

- De IPv4 'bridge' functionaliteit wordt op CV8560E door een feature genaamd 'MAC Passtrough' geimplementeerd op basis van MAC adres van je eigen router. Vergelijkbaar met IPv4 proxy ARP?

- Qua IPv6 functionaliteit is CV8560E een router met welbepaalde features. Hierover vind je informatie in de topic 'IPv6 op de CV8560E (E-router)'. Nogal wat gebruikers met eigen router hebben moeite om IPv6 werkend te krijgen en te houden. @Arnie en anderen hebben reeds wat woelige waters doorzwommen, het vervolg van het CV8560E IPv6 verhaal wordt nog volop geschreven.

{*niet* 'like'-en aub}
0 Likes
Ex-Netweter
 

Nieuwe modem CV8560E aangesloten maar geen bridging


@patrick37  schreef:

@Flipje001  jij hebt de juiste modem. Nu bellen voor een case op te maken en zeggen dat je niet alle juiste functionaliteiten hebt in 'mijn Telenet'. Dan zal de backoffice dit moeten recht zetten. Dat heeft geheel niks met de provisionering te maken hoor dat is gewoon dat 'mijn Telenet' niet juist geconfigureerd wordt 


Ja, dat zeiden we toch al de hele tijd ...

Tot jij hier verwarring bracht met te beweren dat een modem met 3 MAC adressen per definitie een HGW is met WiFi 🤔.

Niet dus 😊.