Beantwoorden
HKoen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Handje vol! Goed gevonden! Primeur!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Onlangs is mijn All-internet gewijzigd naar Gigabit snelheid, maar men modem CV8560E behaalde maar slechts 250 Mbps download via kabel (Cat 6).
Vandaag een nieuwe CV8560E geïnstalleerd, maar nog steeds dezelfde lage snelheid.

Mensen die nog dit probleem hebben?  

17 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5291
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@HKoen all internet is max 300 zonder speedboost, als je speedboost hebt krijg je de gigasnelheid 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1088
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@Master-Magic ik vermoed dat @HKoen wil zeggen dat zijn All-Internet naar Giga-Internet werd omgezet; wat bij een hele groep klanten die All-Internet + TV hadden.

In dat geval zou hij weldegelijk 1 Gbps moeten halen.

@HKoen als dat effectief de situatie is, dan kan je best contact opnemen met de klantendienst. Als je echter nogsteeds All-Internet hebt (zonder de Speedboost optie) dan is 300 Mbps de geadverteerde maximum snelheid. (250 is dan redelijk normaal)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
HKoen
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Star Wars Day Handje vol! Goed gevonden! Primeur!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Abonnement is wel degelijk van All-Internet naar Gigabit overgezet zonder speedboost. Is een algemene communicatie voor geweest.

Alsook staat dit al in mijn diensten maar werkt het nog niet 100%. Dus zal een leuk avontuur worden met de klantendienst 😉.

 

IMG_0963.jpeg

IMG_0964.jpeg

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

1 Gbps moeten halen of wel  300 Mbps dat zeker en vast

modem toestel kan het aan

zonder stroom 5 min heb je al gedaan

 

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2586
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@HKoen je afbeeldingen zijn nog niet goedgekeurd, maar All-Internet zonder Speedboost is nog steeds 300Mbps download speed. Ben wel benieuwd naar die communicatie. Heb je ook TV Iconic? Dan heb je misschien een upgrade gekregen.

Maar normaal geldt:

Wil je 1 Gpbs dan neem je ofwel “All-Internet Speedboost” ofwel het pakket “One Up”.
Als je product dus is omgezet naar "All-Internet Speedboost", dan bel je best naar de klantendienst. Zou persoonlijk Whatsapp aanraden.

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/internet/?CMP=sbr_telenet%20all%20internet_e%7C&s_k...


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Netwerkkaart moet 10/100/1000 zijn.chtstreeks aan de modem,ik heb 

Met UTH kabel rechtstreeks aan de modem,ik gebruik al jaren Belkin type 5.

Anders wordt 1Gbps niet gehaald.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

De snelheidsspecificaties van All-Internet zijn:

  • maximaal 300 Mbps download
  • maximaal 20 Mbps upload

All Internet-klanten hebben geen recht op 1 Gbps download, daarvoor moet je overschakelen naar de formule Giga Internet.
Mogelijks is die overschakeling niet correct uitgevoerd in het "systeem" van Telenet.

Veel succes met de Telenet-klantendienst om dit op te lossen!

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Je kan internetten tot 300Mbps, overzetten naar 1Gbps komt heus wel goed.

Elders buiten Orange haal je amper 65Mbps.Iets meer dan de upload van Telenet.Dag in dag uit met dit probleem.

Das veel  erger.Ze kunnen niet meer speed geven,aan 90Mbps maximaal stopt internet over het  koper lijntje.

 

 

0 Likes
BhoFF
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Jij bent af! Leesbeest! Netjes!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Ik heb het zelfde probleem, bij mij al sinds januari. Ik ze hebben de f4st modem al komen installeren, maar telenet zelf geeft maar max 300mbps door. Klantendienst kan mij hier ook niet helpen omdat zij niet kunnen communiceren met de technische dienst. Bullsh*t als je het mij vraagt.. ik heb dan uiteindelijk een 'klacht' gestuurd naar telenet om zo hopelijk bij telenet zelf terecht te komen.

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@BhoFF in dit geval moet de persoon van de klantendienst met wie je gesproken hebt een dossier maken en jou niet zo maar wandelen sturen. Zo'n dossier wordt vervolgens behandeld door onze technische backoffice, want heel waarschijnlijk staat er voor jou ergens iets niet juist in het systeem. Ik zou zeker de MAC-adressen die op de sticker van de modem staan noteren voor je contact opneemt (telefonisch of via WhatsApp/Facebook Messenger), zodat deze informatie direct mee in het dossier geplaatst kan worden.

Ik ben liever transparant, dus hou er rekening mee dat dit type van dossier in de huidige situatie niet de hoogste prioriteit krijgt. Uiteraard zal je probleem worden opgelost, maar dit zal langer op zich laten wachten. Je hebt namelijk nog internet alleen niet met de juiste snelheden. Uiteraard hopen we met je mee dat het snel in orde gebracht kan worden! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Ex-Netweter
 

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Duidelijk. Als Telenet de snelheid zoals afgesproken in de overeenkomst (1 Gbps/0,040 Gbps) al 5 maanden niet levert dan moet je je aanrekeningen betwisten.
En best ook onmiddellijk downgraden naar een abonnement met lagere snelheid-specificaties die op jouw adres wel kunnen geleverd worden.

 

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

Hem nog wat verder in de problemen duwen met een downgrade,

Nog langer in de rij staan.

Je moet 40Mbps up nog wat onduidelijker maken,man man

Gewoon doen wat Suzy aanbeveelt.

Op ieder adres in vlaams Belgie kan vandaag 1Gbps geleverd worden door Telenet.

Niet zoals bij andere providers vandaag amper op 22% na 7 jaar uitrol.

0 Likes
BhoFF
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day Jij bent af! Leesbeest! Netjes!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@Suzy bedankt voor uw antwoord.

Ik begrijp heel goed dat ik geen voorrang krijg, verder heb ik geen problemen, maar al van 27/03?

Screenshot_20230508_071138_com.google.android.apps.messaging_edit_2961796916213.jpg

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7387
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondanks nieuwe CV8560E, geen Gigabit snelheid

@BhoFF we hebben jouw afbeelding afgekeurd. Je kan best even de referentie zelf verbergen, zodat er geen misbruik gemaakt kan worden van deze info.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.