|
25.860
netweters
|
160.397
antwoorden
|
|
21.597
vragen
|
Ik vrees dat na meer dan 20 jaar klant te zijn bij Telenet, het verhaal stilaan op zijn einde loopt. Al geruime tijd zag ik dat mijn modem bijna dagelijks lijkt te “crashen” en dan lijkt hij opnieuw op te starten , dan telkens een aantal minuten internet kwijt maar daarna weer normaal . Dit ging zo maanden door maar had er niet zoveel hinder van omdat het maar ongeveer 1 keer per dag was . Echter plots begon dit meer en meer op te treden en viel mij internet steeds vaker weg . Ik belde en een technieker werd opgeroepen , echter die contacteerde me en zei : het heeft geen zin dat ik langskom want het probleem ligt buiten uw huis … dit werd zo geregistreerd en er zo aan gewerkt worden . Veel veranderde er niet en stelselmatig leken de problemen erger en erger te worden. Ondertussen 3 de keer technieker en derde keer : probleem ligt buiten uw huis , uw installatie is in orde …. Vanaf maandag is het nu zo erg dat ik al 4 dagen op rij geen werkbaar internet meer heb , extreem onstabiel , extreem traag als er af en toe iets doorkomt ( bvb upload 0.29 Mbps, download 64 Mbps terwijl ik normaal 37 Mbps upload en 900 Mbps download had ). Heeft er hier iemand ervaring met “problemen aan de straatkant “ en geraken die ooit opgelost of kan ik beter overstappen naar Proximus met een nieuwe fiber kabel ?
Niet veel woorden aan vuil maken, stap onmiddellijk over als je niet tevreden bent.
De wereld is veel leuker met allemaal tevreden mensen.
Het probleem is buiten dan zal er moeten gegraven worden en een vergunning gevraagd worden aan de Gemeente
En mensen die dit kunnen doen daar zijn er geen veel van en er wachten nog mensen op werken die bij hun moeten gebeuren
Die klagen ook in de krant en media maar krijgen geen duidelijk antwoord wanneer het opgelost is of gestart worden
Je zou tijdelijk een Tadaam kunnen nemen tot probleem opgelost is
Met andere woorden je storingen komen van buitenaf en dat is aan Telenet op te lossen.
Hier dient een netwerk technieker voor te komen , je hoeft er ook niet thuis voor te zijn. Maar dit soort werken kunnen niet direct ingepland worden. Denk aan vergunningen die aangevraagd moeten worden voor herstel werken uit te voeren. Dat is bij iedere provider zo als de stoep open moet of iets waardoor de technieker vrij bij de kabels kan komen.
Een vergunning krijg je niet zomaar en niet direct want alles is op aanvraag.
Om nu hiervoor over te stappen..? daar kies je zelf voor natuurlijk. Het komt bij iedere provider wel voor dat er problemen zijn , en ik spreek uit ervaring. Dus nee de moeite is het niet om over te gaan. Hoe vervelend het nu is door deze onderbrekingen geef het ff de tijd en er komt een oplossing.
Heb je al een klacht ingediend bij Telenet? Ontevreden? Laat het ons weten
@Woca ik heb je 2 berichten samengevoegd.
@WG94 schreef:
Heb je al een klacht ingediend bij Telenet? Ontevreden? Laat het ons weten
@Woca ik heb je 2 berichten samengevoegd.
@WG94 bedankt! Aangezien het 2x over exact dezelfde tekst ging, heb ik het dubbele bericht weggedaan.
Ik heb recent nog gebeld met klantendienst en werd een keer of 5 doorverbonden met andere personen , maar ik denk dat ze op zich de klacht wel ontvangen/ begrepen hebben. Er werd mij ondertussen ook een korting toegekend, al heb ik daar niet echt naar gevraagd , ik zou liever geen korting hebben maar mijn internet verbinding van vroeger terugkrijgen .
Ik moet zeggen dat de gesprekken telkens vlot verliepen en er werd respectvol geluisterd en gereageerd. Enkel als de persoon aan de helpdesk een Hollands accent had , werd ze snel arrogant en belerend (alsof het mijn fout was ) en ze begreep mijn probleem ook niet zo goed omdat ze maar half luisterde…
Dien klacht in via de website zoals voorgesteld. Pas daarna kan je klacht indienen bij de ombudsdienst (en dan gaat het soms al wat sneller).
Hoi,
Begin november had ik ook te maken met wekelijkse storingen en ’s avonds zelfs volledige onderbrekingen. Ik heb toen uren aan de telefoon gehangen met de klantendienst. Er zijn drie techniekers langsgekomen. De derde vertelde mij uiteindelijk dat het probleem bij de coaxkabel buiten lag en dat dit niet meteen opgelost kon worden.
Begin december was voor mij de maat vol. Op aanraden van een goede vriend, die in de IT werkt, heb ik eind november fiber bij Proximus besteld.
In december zijn er nog twee installateurs langs geweest en uiteindelijk ben ik correct aangesloten geraakt. Sindsdien kan ik alleen maar zeggen dat ik enorm tevreden ben. Sinds ik fiber heb, heb ik geen enkele storing meer gehad. Alles werkt zoals het hoort.
Voor mij geen Telenet meer. Dat heeft me heel wat frustratie en ergernis bezorgd. Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt en bovendien ben ik nu ook nog eens goedkoper af.
Je zal dit toch tijd moeten geven
Ze kunnen niet overal zijn en mensen zijn in deze tijden schaars dat deze werken doen
Je zal een back up moeten gebruiken of wachten