Beantwoorden
BartVS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

ik heb vandaag onverwacht een nieuwe witte modem gekregen (om sneller internet te hebben ?)

mijn huidige port forwarding regels (die al meer dan 6 jaar werken op de zwarte modem docsys 3) werden perfect automatisch mee overgezet naar de nieuwe modem - alle andere instellingen ook - maar niets van de poorten werkt er nog als ik buiten het huis ben (via wifi wel)

ik heb ze er dan allemaal (al die forwarding regels) uitgezwierd en 1 voor 1 (in totaal 11) ingevoerd en niets werkt

dus mijn camera bewaking ... is niet toegangelijk

 

ik heb uiteraard wel het nieuwe externe ip adres ingevuld in de toestellen die van buiten toegang moeten krijgen dus dat is het niet

iemand een oplossing aub ?

0 Likes
19 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@BartVS Voordien had je misschien een modem only ipv een e-router nu ? 

Kan je even je setup duidelijk maken zodat we een goede troubleshooting kunnen doen van je probleem aub?


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@BartVS 

Uw nieuwe HGW heeft een nieuw extern ipv4 adres gekregen. Dit adres kan je zien in mijn Telenet. Als je gebruik maakt van een DDNS, moet je evoor zorgen dat die ook je nieuw ipv4 adres kent. 

0 Likes
BartVS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

neen de docsys  modem + router

0 Likes
BartVS
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

had ik uiteraard gedaan (moet dit trouwens alle 6 maanden doen bij nieuw extern ip adres)

 

heb ondertussen al oplossing gevonden

 

modem uit de stekker getrokken en terug opgestart

alle regels verwijderd + opgeslagen

 

modem terug uit de stekker getrokken en terug opgestart

alle regels er terug in en opgeslagen en modem opstarten via website

(niet via stekker uittrekken)

 

resultaat : alles werkt maar trager

ik kan via 1 app  alles doen (via die poort)

 

wil ik andere app met andere poort moet ik ongeveer 20 seconden wachten

is niet ideaal maar voorlopig is zo beter dan niets

 

misschien later update van de modem die dit oplost

 

1 ding weet ik al hier voor naar Telenet bellen helpt niet want dit behoort niet tot hun takenpakket

 

 

0 Likes
Terr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

ik heb onlangs een witte modem van telenet gekregen voor snellere internet de oude zwarte eruit gedaan ,maar nu krijg ik geen verbinding met mijn domotica via een externe netgear router waar ik vroeger in kon

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5237
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@Terr 

 

Dit heeft mogelijk te maken met portforwarding. Door de plaatsing van de nieuwe modem is er misschien een reset geweest van de regels die je ingesteld hebt. Kan je nakijken via Mijn Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Terr
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

ik heb het nagekeken er geen ip of portforwarding ingegeven het probleem is dat ik niet weet hoe ik in  dmz moet invullen en daaronder vraagt ip lokaal is dat van telenet of van netgear router de poorten kan ik wel ingeven

0 Likes
3s
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Ik heb net hetzelfde probleem, en reeds een lange tijd. Na het plaatsen van de DOCSIS 3.1 E-router kan ik ook niet meer van buitenaf aan mijn domotica systeem.

 

Bijkomstig is het ook zo dat ik de router geheel niet kan beheren via Mijn Telenet. Ik kan dus geen port forwarding instellen daar, maar kan daar enkel de router herstarten. Hier is reeds een paar maanden een support case voor open bij de technische dienst, maar dat lijkt niet veel op te leveren.

 

Bij mijn laatste contact met de klantendienst kreeg ik zonet de boodschap om een EMTA router te halen bij een Telenet shop, want prot forwarding zou nooit werken op de DOCSIS 3.1.

 

Iemand hier advies over?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@3s 

 

Is uw modem/router combo correct ingeschreven in "mijn telenet"? Met andere woorden, heb je effectief de e-router en staat er de e-router vermeld?

 

Als daar een van beide niet klopt kan dat al veel verklaren.

 

Een modem-only ga je niet meer krijgen, dus wie dat advies geeft moet dringend bijgeschoold worden.

 

Zodus, om te beginnen, kijk eens op uw toestel wat er op de sticker staat. Kijk dan in "mijn telenet" als modem/router vermeld staat. Daarna kunnen we verder zien.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3s
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Het advies om de modem te gaan inruilen voor een EMTA router zal dus niets bijdragen aangezien deze niet meer verdeeld worden?

 

 

Ik heb de sticker op de modem en weergave in Mijn Telenet even nagekeken.

 

Onderstaand de sticker op het toestel:

 IMG_7528.jpg

 

En zo staat deze in mijn Mijn Telenet:

MijnTelenet_Modem.PNG

 

Maakt dit het al iets duidelijker?

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@3s 

 

Dat toont in ieder geval al aan dat je effectied de e-router hebt en dat die ook als dusdanig vermeld staat in uw "mijn telenet".

 

Dat betekent dat je dan wel degelijk in de settings (via "mijn telenet" dus) zou moeten kunnen geraken en daar de nodige aanpassingen zou moeten kunnen doen.

 

Misschien eens een paar screenshots maken van de schermen waar je niet verder geraakt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
3s
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Probleem met portforwarding na vervanging modem

Veel meer dan wat je op de screenshot van Mijn Telenet ziet, valt er niet te tonen. Wanneer ik in Mijn Telenet naar "Internet > Je thuisnetwerk" ga zie ik volgende scherm:

MijnTelenet_Scherm1.PNG

 

Wanneer ik doorklik op modem details, krijg ik onderstaande scherm. Bij mijn vorige router stond er een link om naar de instellingen te gaan, maar deze is dus spoorloos.

 

MijnTelenet_Scherm2.PNG

 

Ik was wel bij de eerste installaties van deze modem volgens de installateur die de plaatsing is komen doen.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@3s 

 

Dat is wel eigenaardig .. Nu, ik kan niet vergelijken want ik heb een modem-only.

 

Maar zou een andere Netweter die wel de ook de e-router heeft eens een screenshot kunnen plaatsen van hoe dit scherm er bij hem/haar uitziet?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met portforwarding na vervanging modem

@StefaanH  en @3s  heb even voor jullie de screenshot gemaakt hoe het er dan uitziet :

 

patrick37_0-1605606595816.png

@StefaanH  ja had het ook zo mogen vragen hoor geen enkel probleem. 

 

Als je dan de modem details aanklikt : 

 

patrick37_1-1605606792584.png

 

Bij de groen aangestreepte kan je dan poort forwarding instellen en dergelijke. 

 

@3s  houd er wel rekening mee dat je beheerder moet zijn van 'mijn Telenet' en geen gebruiker. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes