Beantwoorden
Bart_79
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Jij bent af! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Enkele weken geleden ben ik mijn Telenet AP in een Telenet shop gaan omruilen naar een Wi-Fi 360° pod.

Telkens ik de pod in de Telenet app wil toevoegen (door de streepjes code op de achterkant van de pod in te scannen of manueel in te geven) krijg ik de error "Wi-Fi pod not found, we are unable to register your Wi-Fi pod". De Telenet klantendienst kon me vertellen dat pods met serie nummer XB... nog niet gekend zijn in het systeem, pods met serie nummer XA... zouden dan weer geen probleem zijn. Ik wacht nu al een paar weken maar het registeren van de pod werkt nog steeds niet.

Heeft iemand gelijkaardige problemen met het registreren van XB... pods, of heeft de klantendienst van Telenet mij iets wijsgemaakt?

Ik heb even de shop gecontacteerd en die bevestigden dan ze enkel XB... pods hebben...

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Registratie vanWi-Fi 360° pods met serie nummer XB...

 

 

36 reacties
Philippe_
Moderator
Berichten: 34
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Dag van de Chocolade

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

@LD2 

Hou je het wel een beetje netjes? 🙂 Zo'n bericht enkel in hoofdletters leest niet zo fijn! 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewPhilippe | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Waarschijnlijk een probleem met zijn keyboard...😀

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Iemand al vordering met de 360 pods met de XB serienummer?

Blijft stil bij Telenet hierover 

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

@Dragon_Racing , ik denk niet dat die XB er iets mee te maken heeft, ik heb 2 werkende pods en 1 niet werkende pod. Alle 3 beginnen ze met XB.

Er zijn al 2 techniekers hiervoor aan huis geweest maar die konden die 3de pod ook niet activeren (of registreren).

Uiteindelijk ben ik naar de winkel geweest om die 3de pod te ruilen, maar doordat dit een openstaand technisch probleem is, moet er opnieuw een technieker langskomen (op 22/5) om die pod gewoon te ruilen…

Dus uiteindelijk zullen er 3 techniekers langs gekomen zijn gewoon om 1 niet-werkende pod te ruilen…

In de veronderstelling natuurlijk dat het probleem opgelost zal zijn op 22/5.

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Beste William. 

 

Telenet heeft zelf tegen een andere persoon gezegd dat er problemen zijn om de XB pods te activeren.  Iets met problemen met het systeem om deze reeks er nog jiet zou in staan 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Tja @Dragon_Racing , ik kan alleen maar mijn situatie beschrijven hé..., maar waarom zou dat dan meer dan een maand duren om die XB pods in hun systeem te steken?

Ik denk echt dat er iets fout zit met sommige pods (misschien komt het serienummer aan de buitenkant niet overéén met het serienummer in de pod zelf?) want anders zouden ze dit toch al lang centraal opgelost hebben?

De vraag is hoe lang wacht je hé? Ik was het beu dus ik heb zelf voorgesteld om die pod te verwisselen, we zien wel op de 22e wat er gebeurt.

 

0 Likes
Asomers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Ik heb 3 weken geleden 2 XB pods gehaald en probleemloos geactiveerd. 

Dag later was modem echter al kapot, nadat ik een nieuwe had gekregen werkten de pods niet meer. 
Deze waren blijkbaar nog toegewezen aan de kapotte modem. 

Vorige week is er een technieker langsgeweest en na redelijk veel werk (want blijkbaar is het absoluut niet simpel om een al geactiveerde POD te verhangen)  en via hun eigen interne systemen, en die van plume hebben ze dan wel kunnen de pods opnieuw toewijzen en activeren. 

 

Dus hier is het uiteindelijk wel 2x al gelukt om 2 XB pods te activeren, lijkt dan toch misschien eerder pod specifiek?

Hopeljk kunnen de tecniekers soelaas brengen. 

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

@Asomers , @Dragon_Racing , dat is dus wat ik niet begrijp..., vanals er één technieker een procedure heeft om het probleem op te lossen, zou dit toch moeten gecommuniceerd worden aan de andere techniekers? Want het probleem lijkt overal hetzelfde...

Bij mij zijn er 2 geweest (heel vriendelijk en correct) maar geen van beide had er enig idee van hoe dit probleem op te lossen...

 

0 Likes
Asomers
Freshman Weetjesweter
Berichten: 9
Star Wars Day A born reader! Handje vol! Follow the reader, reader!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Klopt, maar volgens wat de technieker mij vertelde is het echt hopeloos gecompliceerd gemaakt. 

Ook de technieker zelf kon niet in het portal om mijn bestaande pods los te koppelen en opnieuw toe te wijzen (tot zijn verbazing) 
Hiervoor moest hij bellen naar iemand anders, die wel rechten had daarvoor (ik neem aan een supervisor)

En zomaar de 2 pods inruilen voor 2 nieuwe ging ook niet lukken, omdat ik anders 4 pods ging toegewezen hebben... 

Dus samengevat, voor iets wat eigenlijk op het eerste zicht heel simpel lijkt, zijn ze er in geslaagd om iets extreem gecompliceerd te maken, 
wat enkel maar zorgt voor tijdsverlies en frustraties. 

Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Screenshot_20230506_144824_WhatsApp.jpg

Sinds 8 april 🤣🤷

0 Likes
William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

@Dragon_Racing , zie jij die pods staan in Beheer je thuisnetwerk, Gehuurde toestellen? 
Ik zie daar op dit moment 2 pods met een serienummer (dat zijn mijn werkende pods) en 2 zonder serienummer, met het bericht: 

"Het toestel kan momenteel niet worden gedeactiveerd. Probeer het later opnieuw of contacteer de klantendienst indien dit probleem blijft aanhouden."

Waarom er 2 zo staan weet ik niet, ik had maar één pod die niet werkte (die ik teruggebracht heb naar de winkel).
Op 22/5 zou er nu een technieker komen met een nieuwe pod...

 

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

@William_L 

Ik heb bij gehuurde toestellen 2 items staan.

Mijn Wit acces point, dat ik wel gehuurd had (was toen 5 eur voor levering en 0 eur huur).  Staat ook de optie bij van: huurtoestel opzeggen



En dan de Telenet 360 pod. 

 

Maar bij deze laatste staat helemaal niks ingevuld bij serienummer en datum.  Mogelijk ook door dat ik die nog steeds niet kan registreren.  Via de app geeft hij dus steeds bij de serienummer dat bericht van niet te kunnen activeren

Maar bij de pod staat ook de tekst zoals bij u: 


"Het toestel kan momenteel niet worden gedeactiveerd. Probeer het later opnieuw of contacteer de klantendienst indien dit probleem blijft aanhouden."

0 Likes
Dragon_Racing
Freshman Meerweter
Berichten: 60
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Is er nu al bij iemand hier die problemen had de activatie gelukt.

Pod ligt hier nu al meer als 1 maand gewoon in de kast niks te doen. 

 

Case is al lang aangemaakt maar zie niks veranderen.  Klantendienst blijft stil 

0 Likes
Chris1962
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Dag van de Chocolade Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Op 31/07/2023, meer dan 3 maanden na uw probleem zou je denken dat het is opgelost. Mijn pod met serienummer XB… kan ook niet worden gevonden.  Dezelfde dag no naar de klantendienst gebeld die er een “dossier” voor moest opmaken voor een achterliggende dienst. Ik zal een sms krijgen wanneer het in orde is. 3 dagen later nod niks en ik kan mijn WiFi powerlines niet terug gebruiken want deze zijn gedeactiveerd na de opstart van de nieuwe wifi6 modem. Hopelijk word het probleem deze week nog opgelost. Heeft er nog iemand hiermee problemen want dit topic is al meer dan 3 maanden oud.

William_L
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Registratie van Wifi pods met serie nummer XB lukt niet

Ik merk ook dat het een probleem blijft (maar het heeft niks te maken met die serienummers)...

Bij mij waren uiteindelijk de 3 pods actief maar toen zag ik dat er bij mijn gehuurde toestellen 4 pods stonden... (en ik betaalde dus ook voor 4), 2 pods met hetzelfde serienummer..., ik vroeg om dit op te lossen, nu zie ik er maar 3 bij mijn gehuurde toestellen maar die pod is ook gedesactiveerd...

En toen begon terug de calvarie..., elke dag iemand anders op Whatsapp (Whitney, Luna, Anouk, Ruben, Jirte, enz...). En elke keer mijn zelfde verhaal...

Ik maakte zelfs een pdf met een beschrijving van het probleem maar dat kunnen ze blijkbaar niet lezen in hun Whatsapp...

Uiteindelijk heeft Ruben het doorgegeven aan de technische diensten en ik ben terug wachtende (met 2 werkende pods, maar ik betaal wel voor 3).

Onbegrijpelijk dat de activatie van die pods zo lang moet duren (na al die maanden).

0 Likes