Beantwoorden
glennvda
Freshman Veelweter
WOW, overzichtelijk! Een bus vol! BINGO! De volle 100!

Telenet Turbo - waar is Safespot en die 2500/100 speed?

Sinds kort heb ik Telenet Turbo. Voorheen OneUp for 1.

Maar alles in de Safespot+ app staat offline. Waar is Safespot+ gebleven? Is dit dood?

Bijkomend: ik heb de Turbo 2500 mbps down en 100 mbps up. Maar ik krijg maar 1000 mbps down en 50 mbps up. Zie ik ook zo staan in My Telenet.

Bij mij thuis komt fiber van Telenet binnen in de garage en wordt het dan omgezet naar coax. En dit op de F@st modem. Waarom krijg ik geen snelheid waarvoor ik betaal?

26 reacties
Suzy
Community Manager
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! Tag away, my dear! TAGGING MASTER!

@glennvda we hebben jouw topics samengevoegd, aangezien het 2 exact dezelfde vraagstellingen waren. Zo kan alles in één thread opgelost worden. Weet dat er ook al een ander topic over de Turbo snelheid bestaat op De Netweters, waar je al wat extra info kan vinden.

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

glennvda
Freshman Veelweter

@Suzy op Mijn Telenet krijg ik geen opties te zien als ik bij Turbo doorklik naar "beveiliging tegen phishing". Dan krijg ik de melding (zie screenshot hierboven/eerder in dit topic): "er zijn geen opties beschikbaar".

En over SafeSurf: dat gaat enkel over phishing/URL's, maar SafeSpot+ blokkeerde ook loginpogingen/portscans/etc van buitenaf door derden/vreemden. Zit dit ook nog in SafeSurf?

Dat SafeSpot+ zonder verwittiging wordt geschrapt/afgenomen als gratis optie die inbegrepen is in OneUp, terwijl ik nu een Turbo (zwaarste internetpakket) heb ... is not done. Met excuses los je niet alles op.

PS: ondertussen gemaild naar de Mediation afdeling van Telenet.

ChristofM
Expert Moderator
Jij alziend oog. ;-) Champagne, lezer van het jaar! Waar zijn die handjes? De race is begonnen!

@glennvda  schreef:

@Suzy op Mijn Telenet krijg ik geen opties te zien als ik bij Turbo doorklik naar "beveiliging tegen phishing". Dan krijg ik de melding (zie screenshot hierboven/eerder in dit topic): "er zijn geen opties beschikbaar".

En over SafeSurf: dat gaat enkel over phishing/URL's, maar SafeSpot+ blokkeerde ook loginpogingen/portscans/etc van buitenaf door derden/vreemden. Zit dit ook nog in SafeSurf?

Dat SafeSpot+ zonder verwittiging wordt geschrapt/afgenomen als gratis optie die inbegrepen is in OneUp, terwijl ik nu een Turbo (zwaarste internetpakket) heb ... is not done. Met excuses los je niet alles op.

PS: ondertussen gemaild naar de Mediation afdeling van Telenet.

@glennvda Het is goed dat je ondertussen contact hebt met onze collega's. Ze gaan jouw dossier dan verder behandelen omdat we via De Netweters geen individuele klantendossiers kunnen inkijken. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngChristof
Expert Moderator

glennvda
Freshman Veelweter

Morgen komt er een Telenet technieker langs om uit te zoeken waarom ik geen 2,5 gbps down en 100 mbps up krijg en waarom ik geen opties zie bij Mijn Telenet om Safesurf te activeren. Ik begrijp wel niet waarom er iemand moet langskomen. Dit kan toch op afstand?

BeAtSs
Freshman Weetjeslezer
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hoe is dit verder afgelopen, sinds vandaag ook omgeschakeld naar Turbo, de nieuwe modem geïnstalleerd. Echter maar 1000/50 verbinding. Ik weet dat recent de nodes hier allemaal geupgrade zijn naar fiber. 

Is dit iets dat door telenet aangepast moet worden door het nieuwe profiel te activeren voor mijn adres? 

Bij de technische support beweren ze dat deze snelheid niet voor Coax is maar enkel voor Fiber, maar voor zover ik weet staat dat er los van? Het wordt ook niet als een Fiber product verkocht? 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@BeAtSs  Je hebt al de nieuwe modus, 

maar is je pc en kabels als voorbereid voor 2500 snelheid ??

ook zien dat je het toestel verbind op poort 4 van de fast modem.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
BeAtSs
Freshman Weetjeslezer

@Master-Magic 

Ik heb er een UCG Fiber tussen zitten via bridging, maar deze zit dus wel op Port 1 en niet op Port 4. Verder heb ik intern voor sommige devices 10G en andere 1G. 

Dus dat ik niet overal 2.5G download haal, dat weet ik. Maar had wel op zijn minst de 100Mbit upload verwacht. 

Los van Port 4 staat op My Telenet mijn max download en upload dus ook op 1000/50, dus denk niet dat het daarmee te maken heeft. Ik ken de persoon die hier de nodes recent heeft omgezet naar fiber, dus dat is 100% gedaan.

Marc9820
Freshman Veelweter
Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

Indien je de nieuwe modem hebt en de utp kabel in 2.5 poort steekt zou dit moeten werken. Je node dient wel 2.5 aan te kunnen. Normaal zou je dat hebben moeten zien bij de aanvraag of je in aanmerking komt voor 2.5

Via Utp zou je dan rond de 2000 dl en 95 upl moeten komen. Over wifi zou dat rond de 1000 dl en 95 upl moeten zijn. Wel zien indien je switchen of andere accesoires gebruikt dat deze ook 2.5 compatibel zijn. Anders blijf je hangen op die gigabit snelheid.

BeAtSs
Freshman Weetjeslezer

Bij de aanvraag kreeg ik melding dat de maximum snelheid 1Gbps is, maar over upload snelheid wordt in dat bericht niets gezegd. Dus ging er van uit dat we die 100Mbit upload wel gingen krijgen, niet dus. 

Is het geweten hoe de node upgrades gepland zijn? Zoals gezegd, ik weet dat de nodes hier in de wijk recent allemaal overgezet zijn op fiber. 

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@BeAtSs  Dan is de node nog niet goed aangepast waar je op zit of kan er achterliggend toch iets fout gaan.

Als er op de mail melding was gemaakt van 1000 download is je node nog niet aangepast.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
luc55
Professional Meesterweter
Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster! Netweters’ orakel!

BeAtSs
Freshman Weetjeslezer

De nodes zijn afgelopen maand op fiber gezet, maar misschien dat ze nog aangepast moeten door Telenet zelf dan? Voor zover ik weet is er geen fiber in de straat zelf nodig tot aan de huizen voor de 2.5Gbps. 

Een technieker laten langskomen zal ook niet veel helpen als de nodes nog niet aangepast zijn voor de nieuwe snelheden. De voorbereidingen zijn in ieder geval. 
Ik ken de aannemer die de fiber aansluitingen heeft gedaan hier in de buurt, alle nodes in onze wijk zijn nu op fiber aangesloten. 

Nu ik mijn UCG Fiber op Port4 heb gestoken, heeft deze inderdaad ook een 2.5Gbe uplink.