Telenet verzoek: vervang modem CH6643E door CH8568LG
Momenteel heb ik bij Telenet een abonnement voor TV, internet en vaste telefoonlijn. Alles werkt prima, ik heb geen klachten. Toch ontving ik op 5/07/2023 van Telenet een e-mail waarin stond dat ik mijn oude modem (CH6643E) moest vervangen door een nieuwe modem (CH8568LG), zonder nadere uitleg. Die modem zou in 3 eenvoudige stappen zelf te installeren zijn. Die modem werd mij gratis opgestuurd na een klik op de bijgevoegde link om hem te bestellen.
Ondanks talloze pogingen om die nieuwe modem te installeren was het resultaat steeds hetzelfde:
Geen kiestoon meer op mijn vaste telefoonlijn.
TV stopt regelmatig om te bufferen met een draaiend cirkeltje.
Sommige websites waaronder die van telenet zelf, zijn via pc moeilijk of helemaal niet meer bereikbaar.
Internet is veel trager op iPad en gsm.
Geen enkele bank app werkt nog: noch via smartphone of tablet, noch via mijn pc.
Bij het het opnieuw aansluiten van de oude modem werkt weer alles perfect.
Op het telenet center kreeg ik als reactie dat ik mij tot de klantendienst van Telenet zelf moest wenden omdat ik de modem niet bij het telenet center besteld had!
De klantendienst op zijn beurt insinueerde eerst dat ik de kabels waarschijnlijk niet goed had ingeplugd maar nadat ik geschreven had dat ik reeds zes maal oude en nieuwe modem verwisseld had met steeds hetzelfde resultaat hebben ze geantwoord dat ze het verder zouden onderzoeken en mij zo vlug mogelijk iets zouden laten weten. Sindsdien niets meer. Kan het zijn dat ik een defecte modem heb ontvangen?
Ik heb ondertussen de oude modem terug geïnstalleerd en alles werkt nu weer terug prima.
Waarom maant Telenet, dat nu zelf zoveel problemen heeft, mij aan om mijn goed werkende modem (CH6643E) plots te vervangen door een nieuwe modem (CH8568LG), die slecht functioneert? Maar hoelang zal ik nog probleemloos verder kunnen? Ik begrijp dat Telenet veel problemen heeft maar waarom geeft Telenet (al was het maar op zijn website) niet ten minste wat uitleg met wat ze bezig zijn en wat de implicaties zijn?
Dit komt bij mij heel grof over.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen of verklaringen voor dit bizarre gedrag van Telenet?
- Labels:
-
modem (HGW)