Twijfel over aankoop Netgear Orbi RBK53 Multiroom wifi
Hallo,
Tijdens deze coronaperiode wordt de wifi constant gebruikt binnen ons gezin. De vaste toestellen worden allemaal via de kabel aangesloten. Voor onze draagbare toestellen maken wij gebruik van 2 draadloze routers. De telenetmodem met ingebouwde router en accespoint die zich in de garage bevindt wordt gebruikt als router. Daarnaast hebben we in de woonkamer een tweede router staan die eigenlijk enkel dienst doet als accespoint. De snelheid in de keuken, terras en slaapkamers boven is niet optimaal vandaar dat ik nu overweeg een Netgear Orbi RB53 aan te schaffen. Zelf ben ik zeker geen proffesioneel als het gaat om netwerken alhoewel ik wel vertrouwd ben met een aantal begrippen. Vandaar een aantal vraagjes:
- Zet ik de wifi op de telenet router beter uit? Gaan die 2 draadloze netwerken elkaar storen of is dit geen probleem indien deze op een verschillend kanaal zitten?
- Indien ik die wifi van de telenet modem zou uitzetten kan ik dan nog beroep doen op de telenet hotspots binnen België. Ik dacht dat dit een voorwaarde was, jij mag de wifi van een ander gebruiken als een ander ook deze van jou mag gebruiken...
- Kan de router op de telenetmodem uitgeschakeld worden, of moet ik deze dan doorsturen naar de router van de orbi als ik eigenlijk de router mogelijkheden van de orbi wil gebruiken... Het zou waarschijnlijk zonde zijn de Orbi enkel als acces points te gebruiken...
- Is er ergens een goede site waar jullie weet van hebben waar goede uitleg staat omtrent het instellen van routers en draadloze netwerken...
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Labels:
-
modem (HGW)