Beantwoorden
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

Hallo, ik heb gelezen dat Telenet tijdens de COVID-19 situatie de limiet van Dal en Piek uren heeft verlegd van 0:00 tot 17:00 uur i.p.v. tot 12:00 uur, is er echter iets veranderd aan de "limiet" van ongelimiteerde netwerken.

 

zo verbruiken wij gemiddeld tussen de 250 en 500 GB/Maand deze maand zaten we op 1038 waarvan 399 in de piekuren (4 mensen thuis waarvan 2 thuiswerkende en een gamer). gaat er "gezaag" komen omdat we 1TB verbruiken of wordt dit niet bijgehouden/bekeken.

 

Mvg.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
Tags (3)
0 Likes
12 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@Mathuas  ongelimiteerd blijft ongelimiteerd. Dus als je in 1 en dezelfde maand je grens van 750 GB overschrijd in de piek uren kan je door surfen aan verlaagde snelheid. Daar veranderd niks aan. Enkel wat je nu hebt is dat als je 100 GB in de piek uren verbruikt je wordt aangerekend voor 50 GB. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@Mathuas 

Op volgende plaats vind je alle info zoals telenet het heeft beschreven.

(Voor de piekuren nog even doorklikken op die plaats)

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-onbeperkt-surfen/


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?


@patrick37  schreef:

ongelimiteerd blijft ongelimiteerd. Dus als je in 1 en dezelfde maand je grens van 750 GB overschrijd in de piek uren kan je door surfen aan verlaagde snelheid. Daar verandert niks aan. Enkel wat je nu hebt is dat als je 100 GB in de piek uren verbruikt je wordt aangerekend voor 50 GB. 


@patrick37 

Jouw antwoord is verwarrend: je haalt 2 zaken door elkaar...

 

  1.  Gebruikers die een abonnement hebben met een vast volume krijgen dubbele data:
    • verbruik tijdens de piekuren (10.00-24.00) wordt aan 50% meegerekend.
    • verbruik tijdens daluren (24.00-10.00) wordt aan 25% meegerekend.
  2. Gebruikers met een "onbeperkt" abonnement (FUP):
    • verbruik tijdens de piekuren (17.00-24.00) wordt meegerekend (100%) voor de FUP (grootverbruiker vanaf 750GB).
    • verbruik tijdens daluren (00.00-17.00) wordt niet meegerekend (0%).
    • tijdens daluren surf je altijd aan de volle snelheid, tijdens piekuren surfen grootverbuikers aan 20/2.

"dubbele" data slaat dus op de abonnementen met vast volume!

"FUP" slaat op de abonnementen met "onbeperkt" volume. Hier wordt inderdaad de FUP behouden, maar worden de daluren uitgebreid tot 17.00 (en niets aan 50% zoals jij schrijft)!

 

Blijkbaar blijft dit toch voor verwarring zorgen, niettegenstaande de duidelijke communicatie (#samenerdoor) 🤔

 

 

Ex-Netweter
 

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?


@Mathuas  schreef:

zo verbruiken wij gemiddeld tussen de 250 en 500 GB/Maand deze maand zaten we op 1038 waarvan 399 in de piekuren (4 mensen thuis waarvan 2 thuiswerkende en een gamer). gaat er "gezaag" komen omdat we 1TB verbruiken of wordt dit niet bijgehouden/bekeken.


Dat is toch perfect, en er zal geen gezaag van komen:

- de 1TB speelt geen enkele rol.

- wat je in de daluren (00.00-17.00) verbruikt is ongelimiteerd wat betreft volume en snelheid.

- zolang je binnen de 750GB blijft in piekuren blijf je aan de volle snelheid surfen.

Er is dus helemaal géén probleem met jouw verbruik (1TB waarvan 400GB tijdens piekuren) 😊.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5804
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@Ex-Netweter  je hebt helemaal gelijk , mijn uitleg was niet volledig. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@Ex-Netweter

 

Klopt dat wel? Ik zie op deze pagina geen uren staan voor vast internet.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/samen-er-door/

 

Vast internet

 

Hoeveel extra volume krijg ik voor mijn vast internet? 

 

Je verbruik tellen we vanaf maandag 16/3 maar voor de helft. Verbruik je maandag bijvoorbeeld 2 GB? Dan gaat er maar 1 GB van je internetvolume. Zo gaat je volume dubbel zo lang mee.     Bijvoorbeeld: je hebt thuis Basic Internet en kan maandelijks 150 GB gebruiken. Daar verbruikte je al 100 GB van. Op 20/3 ontvang je je aanrekening, en wordt je Telemeter dus ook op 0 gezet. Tot 20/3 heb je dus in theorie nog 50 GB over. Maar: omdat we maar de helft van je verbruik tellen, kan je niet 50 GB, maar wel 100 GB gebruiken. Als je teller op 20/3 weer op 0 staat, heb je opnieuw 150 GB. Je verbruik tellen we ook in je nieuwe periode maar voor de helft mee. In praktijk kan je dus tot 300 GB gebruiken.

 

Edit: Nu zie ik juist dat jouw uitleg dit niet uitsluit. Het is wel verwarrend dat Telenet geen uren vermeldt én zegt dat je op deze manier je limiet verhoogt van 150 naar 300 GiB. Ik moet wel toegeven dat ik zelf in de waan was dat de daluren voor Basic Internet ook verplaatst waren naar 00:00-17:00.

 

@Suzy 

 

Kan die uitleg wat duidelijker? Voor mij blijft het toch nog verwarrend...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@sb de info die @Ex-Netweter deelde is helemaal correct. De daluren/piekuren zijn voor vaste internetabonnementen niet gewijzigd, daar telt enkel het verbruik voor de helft mee. Voor de internetabonnementen met een onbeperkt internet, werden de daluren uitgebreid en werd de snelheid verhoogd eens je een grootverbruiker bent tijdens de piekuren (meer dan 750 GB). 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

Bedankt voor de bevestiging. Dat betekent wel dat ik in principe méér kan verzetten dan maximum 300 GiB/maand.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?


@sb  schreef:

Bedankt voor de bevestiging. Dat betekent wel dat ik in principe méér kan verzetten dan maximum 300 GiB/maand.


Ja, wanneer je enkel tijdens de daluren verbruikt. Dat verbruik telt nu dus maar voor 25% mee. Als je dus nooit in de piekuren verbruikt kan je dus nu 600 GB verzetten tijdens de daluren. Dat is de theorie natuurlijk.

In de praktijk zul je altijd een combinatie hebben, maar wanneer je het zwaartepunt op de daluren legt kun je inderdaad boven de 300 GB uitkomen.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?


@Suzy  schreef:

de info die @Ex-Netweter deelde is helemaal correct... 


Altijd 😀.

Als ik het antwoord niet weet of niet zeker ben, dan antwoord ik gewoon niet.

Als ik wel antwoord op iets, dan mag je ervan uitgaan dat mijn antwoord correct is 😏.

 

Als ik het niet 200% zeker weet, dan zal ik mijn antwoord altijd nuanceren met woorden als "waarschijnlijk", "volgens mij..." of "ik denk dat …"

HansM
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Handje vol! Leesbeest! Netjes!

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

Hallo @Suzy   Als Telenet klant van het eerste uur ben ik steeds zeer tevreden geweest over de kwaliteit en service.  De beslissing die jullie uiteindelijk hebben genomen om de FUP tijdelijk aan te passen door te verlengen van 12u naar 17u was schitterend.  Waar ik me daarvoor (soms onnodig-) oncomfortabel voelde door de mogelijke smallband is dat gevoel nu volledig weggevallen. 

Bestaat er een kans dat deze FUP aanpassing van blijvend is?

 

Alvast bedankt voor je feedback!

 

Mvg,

Hans 

0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Wijzigde Telenet ook de FUP door COVID-19?

@HansM bedankt voor je vraag. We zouden je hier graag al een antwoord op geven, maar daar hebben we nu nog geen zicht op. Uiteraard is men zich er bij Telenet van bewust dat sommige klanten de FUP liever zien verdwijnen of de huidige aanpassing blijvend willen maken. Hopelijk wordt dit duidelijk na de hele Corona-maatregelen. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes