Beantwoorden
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

Ik kan KB 4502016 niet installeren
Bij de patch-Tuesday van augustus 2019 waren er 7 belangrijke updates. 1 belangrijke update kan ik onmogelijk installeren. Het installeren van de 6 andere ging vlot. Wat is de reden dat KB 4502016 niet kan gedownload worden op Windows 7? Met dank

 

 
0 Likes
14 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Windows update KB 4502016

omdat ze bezig zijn om de windows 7 niet meer te ondersteunen misschien 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

Ik heb een andere desktop met Windows 7.

Daar verliep de update zonder problemen.

Daar staat een Microsoft Framework 4.8 op terwijl op de 'lastige'desktop een Framework 4.7 op staat.

Zou dat er iets mee te maken hebben?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows update KB 4502016

Als Windows een update doet, zijn er verschillende stappen.

  • Download van de update
  • Een nieuwe kopie maken van het systeem
  • Update installeren
  • ...

Als de download niet gebeurt is, kan dit later nog altijd gebeuren. Het kan voorkomen dat een update niet gebeurt omdat er reeds een latere update geïnstalleerd is, waarbij de eerste overbodig is.

 

Het gaat mij niet aan met welk verouderd systeem je werkt, je zal daar wel goede redenen voor hebben, maar weet dat 15 januari 2020 de einddatum is van de ondersteuning en updates van Windows 7.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows update KB 4502016


@janne_man  schreef:

... knip ...

Het gaat mij niet aan met welk verouderd systeem je werkt, je zal daar wel goede redenen voor hebben, maar weet dat 15 januari 2020 de einddatum is van de ondersteuning en updates van Windows 7.


Klopt, ik heb die melding ook gekregen. Ik namelijk ook nog (tot volle tevredenheid) windows 7 erop staan.

 

Wat mij geweldig stoorde in dat bericht:

Indien uw systeem ouder is dan 3 jaar raden wij u aan om een nieuw systeem (PC of laptop) aan te kopen want uw hardware is dan echt te oud om windows 10 deftig te draaien.

 

Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt de 7 door de 10 te vervangen. Platte commerce. En daar heb ik een hekel aan.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows update KB 4502016

https://www.askwoody.com/

 

Kijk hier eens of je er iets over kunt terugvinden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows update KB 4502016

@StefaanH 

Je kan die altijd vervangen door één of andere Linux distributie en met Wine kan je de meeste Windows programma's blijven gebruiken.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows update KB 4502016

[OT]

 

@janne_man 

 

Dat klinkt makkelijker dan dat het is. Bovendien is Wine niet almachtig (ik spreek uit ervaring). En eigenlijk, als je naar Linux gaat om je Windows programma's onder Wine te bollen, dan kan je net zo goed bij Windows blijven.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

Even iets verduidelijken.

Het KB4502016 wordt wel geïnstalleerd.

De desktop moet dan heropgestart worden.

Bij het automatisch heropstarten start de desktop niet op maar doet hij een herstel.

Na dat herstel start desktop op en biedt Microsoft weer dat KB4502016 aan omdat de vorige installatie is mislukt.

Zo heb ik het 'spelletje' een keer of 10 herhaald.

Telkens zegde Microsoft dat de update mislukt was.

Toen ik KB4502016 bij de verborgen updates zette functioneerde desktop normaal.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows update KB 4502016

Herstel stoppen is geen optie? System Restore is een van de eerste dingen die ik uitschakel bij een nieuwe installatie.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

@sb 

Herstel uitschakelen gaat niet nadat de desktop heropgestart.

de cursor is verdwenen.

Bedoel je systheemherstel met System Restore?

Hoe schakel je dat uit?

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Windows update KB 4502016

System restore is idd systeemherstel. Via Google 'windows 10 systeemherstel uitschakelen' geraak je er wel.

 

Zorg dan wel voor een alternatieve backup. Zelf gebruik Free Macrium Reflect. Daarmee kan je een kopie nemen van je C: schijf.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Windows update KB 4502016

KB4502016 is normaal een Windows 10 update? dus ik vermoed dat deze niet kan geïnstalleerd worden omdat je Windows 7 draait. Dit zal een fout zijn in hun update catalogus, er zijn 2 mogelijkheden. Optie 1 schakel deze update gewoon uit, deze is niet kritiek aangezien deze zorgt voor de CameraCaptureUI API ( windows 10 ) en de bitlocker update ( ook belangrijk in windows 10 )

 

Optie 2 deze is ook voor Windows 7 nodig ( lijkt me sterk ) dan kan u deze proberen rechtstreeks te downloaden van de windows update catalog : http://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4507469

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
Torchwood
Professional Meerweter
Berichten: 121
Een bus vol! Topicvreter! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

Heb het eens nagekeken en op men 2 Win10 systemen is er geen sprake van  KB 4502016 update. Google stuurde me enkel naar netweters pages en de updatecatalogus van MS kent ze ook niet. Ik denk dat het een hardware update is specifiek voor je systeem en dat je, indien je geen problemen ondervind, die update best kan verbergen en vergeten.

khaemwaset
Freshman Veelweter
Berichten: 172
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Windows update KB 4502016

@Torchwood 

Bedankt voor de info.

Ik heb de update de dag van patch-Tuesday in augustus verborgen en sindsdan functioneert alles weer normaal.