24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
Ik heb een paar weken geleden een smart tv gekocht. Hem aansluiten op mijn netwerk ging probleemloos. Maar vorige week viel de aansluiting weg en sindsdien raak ik niet meer aangesloten. Ik heb al geprobeerd met het paswoord opnieuw ingeven, met het IP adres opnieuw ingeven. Ik heb geen idee waarom het uitgevallen is en ik weet ook niet wat ik nu moet doen.
Samsung en via Wifi. Hij geeft verschillende foutmeldingen. Enerzijds dat hij geen netwerk vindt. Als ik dan probeer met IP adres ophalen staat er een 0 achter Gateway. Router helemaal afzetten heeft ook niet geholpen. Ik vind het vreemd dat het bij de initiële installatie van de tv geen problem was en nu ineens wel terwijl er niets veranderd is.
2 mogelijkheden:
1 via DHCP.:
Dan moet je niets invullen. Alles gebeurt automatisch.
2 vast ip adres:
Ip adres handmatig invullen 192.168.0.X waar X staat voor een cijfer tussen 50 en 99 (vrij te kiezen)
gateway: 192.168.0.1
netwerkmask 255.255.255.0
dns: 195.130.131.5
Mijn laptop
Ik kan zelf een IP ingeven maar het staat ook al ingevuld. Ik ben zeker van mijn paswoord. Ik heb immers bij de initiële installatie van mijn tv geen enkel probleem gehad om hem op mijn netwerk aan te sluiten.
@AnnJ schreef:Ik kan zelf een IP ingeven maar het staat ook al ingevuld.
Ja dat zal het ip adres zijn die hij via DHCP krijgt.
Geef eens zelf een ip adres in 192.168.0.x
Bij x neem je een cijfer tussen 2 en 49
Als je dat doet moet je ook de gateway en subnetmask invullen zoals in mijn vorig antwoord omschreven, anders gaat het niet werken.
De TV staat toch niet ingesteld om de bekabelde verbinding te gebruiken ipv draadloos te werken.
Als ge zelf een IP instelt moet je zeker zijn dat je geen dubbele adresseren veroorzaak want dat geeft de gekste en onvoorspelbare problemen.
Ik heb dit geprobeerd maar het werkt niet.
Misschien de website van de fabrikant van jouw tv eens doorzoeken om te kijken of er geen software-updates beschikbaar zijn voor jouw model van tv. Als er updates beschikbaar zijn dan kan je die installeren via een usb-stick.
Ik heb de tv nog geen maand. Kan dat zo snel al nodig zijn? Want echt, bij de eerste installatie ging het allemaal vanzelf. Geen enkel probleem om te connecteren.
Hoe ver staat de tv van de modem? Is er op die plek toevallig een slecht signaal?
Mogelijk is er storing bijgekomen (bv een nieuw wifi-netwerk van de buren) waardoor de tv niet genoeg signaal heeft om goed te kunnen verbinden.
Download even Wifi analyzer uit de Windows store (als je Windows 8 of 10 hebt) ga dan met je laptop naast de tv staan en neem dan een screenshot van de wifi netwerken (zo de grafiek met verschillende parabolen).
Edit:
Probeer ook even de tv dichter bij de modem te zetten als dat niet te moeilijk is en kijk of het dan wel gaat.
Als het dan nog niet gaat, reset dan even alle instellingen via Mijn Telenet en probeer dan opnieuw (je moet dan ook je wifinaam en wachtwoord terug instellen.)
Het verbaast me dat dit nog niet is gezegd, ik kan het ook niet vinden tussen de voorstellen: heb je al eens geprobeerd om je modem te herstarten?