42579
netweters
|
18931
gesprekken
|
20432
vragen
|
Ik krijg nu mijn factuur op papier per post , als ik overschakel naar One blijft dat zo doorlopen ?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: factuur
Opgelost! Ga naar oplossing.
1.dit is echt te zot voor woorden : het gaat erom als iemand kiest voor een factuur per briefwisseling dat dit nog altijd kan en niet mag geweigerd worden, EN voorrang heeft wat iedereen ook mag denken of gemakkelijker kan vinden.
2. of dat dt fouten niet mogen gemeld worden, tja, ik zie hier heel regelmatig deze passeren,
teken des tijds zeker.... ik kan alleen maar meegeven dat ik dit zielig vind.
@Padalby helaas zal dit dus niet meer aan de orde zijn. Telenet heeft dit beslist en dat zal dus niet terug gedraaid worden. En daar kan je het wel of niet mee eens zijn maar het is telenet die dit heeft beslist .
Digitaal is het nieuwe normaal!
Dat is waar wat @RuZ zegt.
Kreeg een update van mijn bank voor internetbankieren en ineens zie ik alles in Doccle staan maar nooit gebruikt. Ook nooit een melding gehad dat ik het ga krijgen. Nu maakt het dan weinig uit want het is nu eenmaal zo en het is het nieuwe normaal zoals al aangegeven door @RuZ .
En mij hoor je er ook niet over klagen en ik klaag ook niet bij de bank dat dit is aangepast.
@Padalby Al dat papier is ook slecht voor het milieu hé.
Lees onderstaande antwoord van Telenet eens:
Niet alle klanten van Telenet zullen hun factuur enkel nog maar digitaal ontvangen. “Het gaat over nieuwe klanten die vast of mobiel internet afnemen”, verduidelijkt Geeraerts. “Zij kunnen hun factuur enkel nog maar digitaal krijgen, er is in ons systeem geen mogelijkheid meer om een factuur op papier te versturen. Het staat zo ook in het contract, dus klanten zijn ervan op de hoogte als ze een nieuw contract aangaan.”
Als bestaande klant kan je dus wél nog je factuur op papier krijgen, maar het kan zijn dat Telenet je binnenkort zal vragen om over te schakelen naar digitale facturen. Dat gebeurt wanneer je iets aanpast aan je contract of een nieuw product neemt bij Telenet als bestaande klant. Maar dat gebeurt nooit zomaar, stelt Geeraerts gerust: “Het is echt de bedoeling dat medewerkers het gesprek met klanten aangaan. Klanten moeten weten dat ze hun aanrekening elektronisch zullen ontvangen, en ook wanneer en op welk e-mailadres de factuur zal toekomen.”
Nieuwe klanten die vast of mobiel internet afnemen zullen hun factuur enkel nog maar digitaal krijgen.
Maar wat als je toch een papieren factuur wilt ontvangen, bijvoorbeeld omdat je digitaal nog niet goed mee bent? “Er kunnen uitzonderingen voorzien worden als klanten zich niet op hun gemak voelen bij een digitale factuur. Dan zorgen wij ervoor dat zij wel nog een papieren factuur zullen ontvangen”, vertelt Geeraerts. Maar ook dat geldt enkel voor bestaande klanten, voor nieuwe klanten is die optie er niet meer.
Waarom een digitale factuur?Waarom kiest Telenet om zo veel mogelijk af te stappen van de papieren aanrekening? Er zit vooral een ecologische redenering achter. “Wij besparen daar heel veel papier mee”, legt Geeraerts uit. “Met alle papieren aanrekeningen die we versturen, zitten we aan 15 miljoen bladzijden papier per jaar. Dat is gigantisch veel, dat willen we reduceren.”
Met alle papieren aanrekeningen die we versturen, zitten we aan 15 miljoen bladzijden papier per jaar.
“Maar ook voor klanten zijn er voordelen”, zegt Geeraerts. “De factuur is sneller bij jou, want ze moet niet meer via de drukker en via de post bezorgd worden. Bovendien kan je via sms een geheugensteuntje krijgen, om ervoor te zorgen dat je niet vergeet te betalen.”
Het is inderdaad "not done" om taal- of schrijffouten aan te halen op een forum. De achterliggende gedachte is dat niet iedereen even vlot ter taal is, niet iedereen even lang naar school geweest is, en nog andere van dergelijke redenen. En vermits een forum voor iedereen is, wordt daar dus over gezwegen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat een post lezen van iemand die 15 regels schrijft zonder interpunctie of met jammerlijke taal, dat dit niet aangenaam is. Dan moet je even slikken en doorgaan ...
@Padalby schreef:
2. of dat dt fouten niet mogen gemeld worden, tja, ik zie hier heel regelmatig deze passeren,
teken des tijds zeker.... ik kan alleen maar meegeven dat ik dit zielig vind.
Oké, dan mag jij vanaf nu alle (dt-) fouten verbeteren op dit forum.
En dan mag je er ook meteen punten op geven.
Van mij krijgt @patrick37 alvast 10/10.
@Ex-Netweter schreef:
Van mij krijgt @patrick37alvast 10/10.
Van mij ook. Bereidheid om anderen te helpen, dat is veel meer waard dan een T teveel of te weinig.
@Padalby schreef:
...
2. of dat dt fouten niet mogen gemeld worden, tja, ik zie hier heel regelmatig deze passeren,
teken des tijds zeker.... ik kan alleen maar meegeven dat ik dit zielig vind.
@Padalby ik sluit me aan bij de reacties die hier al zijn gegeven. Iemand wijzen op mogelijke taalfouten is niet echt vriendelijk en gaan we hier op De Netweters dan ook niet doen.
Sommigen leden kiezen er bijvoorbeeld voor om geen hoofdletters te gebruiken, anderen om geen leestekens te plaatsen. Ok, de post is dan niet altijd even makkelijk om te lezen, maar denk dat we allemaal akkoord zijn dat de moeite nemen om iemand te helpen of advies te geven belangrijker is dan foutloos schrijven. 😉
Geen domiciliëring , heb daar slechte ervaringen mee gehad en wat de kosten betreft dan zeg ik alles af en kijk ik waar ze nog papieren facturen geven ofwel zonder , ik kan daar ook mee leven , internet is iets dat ik niet perse nodig heb , het leven is meer dan dat .
Hier moet alles nog op papier komen de facturen , ik persoonlijk vind het discriminerend dat de mensen die opgegroeid zijn zonder digitaal tijdperk gedwongen zijn om digitaal te gaan zonder kennis van zaken . Dat is hier ons standpunt . Wij betalen nog zoveel mogelijk nog cachs ook .
@Fr11 Informeer eens bij Orange zit op dezelde kabel van Telenet.
Overstappen gaat vlot.
https://www.orange.be/nl/form/aanvraag-voor-ontvangst-van-facturen-op-papier
Willen of niet. Als je internet hebt, krijg je bij Telenet de facturen enkel nog digitaal.
Wees maar gerust dat er nog veel bedrijven gaan volgen.
Bij de autokeuring kan je enkel nog elektronisch betalen.
Wat is daar dan een oplossing? Je auto niet meer laten keuren?
@RuZ Je zegt dat je alles afzegt,en elders kijkt.
Oplossing gaf ik je toch.
https://www.orange.be/nl/form/aanvraag-voor-ontvangst-van-facturen-op-papier
Autokeuring
Hier bij ons betalen we nog met baar geld en dat zal nooit kunnen verboden worden , geld is een wettig betaalmiddel .