Beantwoorden
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

 

Ik heb gisteren een antwoord geplaatst op https://www.netweters.be/t5/Surfen-bellen-sms-en/vaste-telenetlijn-geeft-maar-1-kiestoon-daarna-stil...

Ik kon het zien na posting, maar vandaag is er niets. Ook geen bericht van afkeuring of een placeholder zoals bij afbeeldingen.

Ik dacht dat ik slecht heb gezien en opnieuw hetzelfde gepost, met hetzelfde resultaat.

Is er een probleem indien er en weblink in het antwoord zit? Indien wel, waarom is niets erover vermeld in de spelregels of een privé bericht gestuurd?

Ik probeer nu voor derde keer het antwoord te geven zonder die link en zal zien wat zal gebeuren.

Volgens eerdere topic op https://www.netweters.be/t5/Lounge/Is-mijn-eerder-post-verwijderd-Moderator/m-p/58367 vind ik dat het niet zou moeten gebeuren, maar vandaag zijn we een paar jaren later.

14 reacties
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?


@abc1  schreef:

Sim kaart werd reeds in ander gsm toestel gestoken en ook reeds vervangen. Probleem lijkt dus niet bij proximus te liggen. 

Probleem lijkt wel bij Proximus te liggen, al dan niet met de simkaart of jouw toestel.

De beltoon is door de opgeroepen operator naar de beller gestuurd. Daarom hoor je Engelse beltoon wanneer je naar UK belt. Sommige GSM operatoren laten hun klanten het geld besteden om te kiezen wat hun bellers te horen krijgen, bijv. T-Mobile Tsjechië

Het is dus Proximus die de oproepen vanuit Telenet netwerk naar het nummer van jouw partner anders/foutief behandelt. Het wordt wel een uitdaging om dit aan hun klantendienst uit te leggen. Veel geluk ermee.

(Dit is al derde poging om dit antwoord te geven. Twee zijn spoorloos, misschien omdat er een link naar de dienstbeschrijving van T-Mobile Tsjechië zat?)

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Er is blijkbaar een automatisch proces dat berichten aanduidt als ongewenst. Deze berichten worden achteraf nagekeken en dan toch gepost. het is natuurlijk heel vervelend als je bijvoorbeeld op vrijdagavond een reactie plaatst en dat er pas op maandag een controle op is. Dat is een nadeel van die pseudo AI in dat systeem. Meer moet je daarachter niet zoeken.

amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Hoi @janne_man 

Bedankt voor de reacie. Je zegt "blijkbaar" dus ik vind dat het niet bevestigd is.

Ik vraag me af waarom dit soort van informatie niet in de spelregels staat zoals over afbeeldingen, waarom de poster geen bericht ontvangt zoals bij afbeeldingen?

Wetend dat er regels bestaan voor hyperlinks zou ik ze zeker volgen. Al heb ik geen idee hoe Google vertaling van een openbaar pagina een probleem kan vormen.

everwaes
Ex-Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up? Topicwurm!

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

@amk Ik zag dat je bericht om de één of andere reden als spam was geregistreerd. 

Ik heb dit vrijgegeven, maar zag ook dat er al wat reacties op waren dus het bericht was wel zichtbaar. 😊

 


Ellen | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

@amk 

Van uw drie pogingen staan er hier toch wel degelijk twee ... Er is slechts eentje spoorloos.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Ik vermoed dat "amk" iets van een browser geplakt heeft in zijn antwoord. Dan komt er een melding dat er HTML codes verwijdert zijn met de vraag of het zo mag gepubliceerd worden. Als je dan niet opnieuw op de knop "posten" klikt dan is uw antwoord verloren.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5185
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

@Janneke_Dust 

Intussen heeft de moderator van dienst in een tweede topic hierover reeds geantwoord dat de eerste post ten onrechte aangemerkt was als spam. En intussen teruggeplaatst is. Waar het derde exemplaar is? Geen idee ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Hoi @Janneke_Dust 

Er was geen melding van html codes, gewoon post zoals normaal. Het probleem was dus met de link naar translate.goog.

De moderator heeft een kopie vrijgemaakt.

Ik zou liefst de herhaling en de posten over dit onderwerp laten verwijderen, ze horen niet onder dit topic maar naar https://www.netweters.be/t5/Lounge/Antwoord-op-Netweeters-niet-zichtbaar/m-p/163131

amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Hoi @everwaes 

Bedankt voor de bevestiging van de "spam" operatie en voor het vrijgegeven van een kopie van mijn bericht.

Zou jij enkele suggesties willen doorgeven?

  • Vermeld de mogelijke vertraging in de spelregels
  • Laat de gebruikers weten onmiddellijk dat er een probleem is - zoals met afbeeldingen.
  • Tijdens quarantaine laat de poster zijn post blijven zien - zoals met afbeeldingen.
  • Neem de rank, badges en historie van de poster in aanmerking wanneer het systeem over "spam" beslist.

Ik denk ook dat de antwoorden over dit probleem in het oorspronkelijke topic wel "OFF TOPIC" zijn, is het mogelijk deze naar hier te verplaatsen?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

@amk 

Je hebt dan niet goed gezocht hoor want bij ' hoe werkt het ' staat wel duidelijk uitgelegd wat er gebeurd met je afbeeldingen. Als je de spelregels hebt gelezen moet je dat stukje ook lezen. Dus betreft de afbeeldingen lijkt het mij erg duidelijk.

 

Scherm­afbeelding 2023-02-26 om 18.23.50.png


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?


@patrick37  schreef:

Je hebt dan niet goed gezocht hoor want bij ' hoe werkt het ' staat wel duidelijk uitgelegd wat er gebeurd met je afbeeldingen.


Je hebt dan niet goed gelezen waarover dit topic gaat, want het zijn de afbeeldingen niet.

Ik heb ze gebruikt als een voorbeeld van hoe het zou moeten zijn. En wat gisteren en vandaag niet is gebeurd.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

Het klopt dat ik niet volledig zeker ben. Het is een gissing met een groot waarschijlijksheidsgehalte. Doordat ik toch al enkele jaren vrij regelmatig (dus soms ook onregelmatig) de netweters volg, zijn er al berichten van @Suzy geweest die vaststelt dat een bericht onrechtmatig automatisch als spam gemerkt werd. Als je de Netweters op pc volgt dan heb je allicht in rechterbenedenhoed gelezen Powered by Khoros. De Netweters is dus een gecustomiseerde versie van een product van Khoros. In zulke producten kan de klant (Telenet) de layout gedeeltelijk aanpassen zodat het past bij de andere webpagina's van die klant. Naast een aantal nog andere customisatie ondergaat Telenet ook het gedrag van dit product van Khoros. Indien ik de bevoegdheid zou hebben, zou ik niet ingaan op de vraag om de criteria te publiceren. Dit zou juist een uitnodiging zijn om malafide gebruikers het systeem te misbruiken. Voor een aantal customisaties zal Telenet allicht Khoros nodig hebben. Ik neem aan dat Telenet al die vragen verzameld (hieronder valt ook de ten onrechte spam) en ten gepaste tijde afspraken maakt met Khoros. In die sector is het ook heel normaal dat alle extra tussenkomsten aangerekend worden. Dit houdt in dat een sporadisch spam probleem niet direct als algemeen probleem zal opgelost worden. Ook zal er een kosten baten analyse zijn tussen enerzijds het ongemak bij een sporadische valse spammelding en de kost om dit te laten aanpassen.

Al wat hierboven staat is geen evangelie, maar gebasserd op mijn waarnemingen en mijn ervaringen in de ict.

amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?


@janne_man  schreef:

Het klopt dat ik niet volledig zeker ben. gebasserd op mijn waarnemingen en mijn ervaringen in de ict.


Het is alles juist wat je zegt. Ik verwacht ook niet dat de criteria openbaar zouden zijn. Wat ik mis is een vermelding in de regels dat in sommige gevallen het bericht niet meteen verschijnt en dat ook een privé bericht aankomt indien het gebeurd. Ik zou dan afwachten en dit topic niet opstarten.

De criteria zelf zouden ook best aangepast worden. Ik kan me niet voorstellen dat een gebruiker die in loop van de voorbije weken meerdere like's kreeg plots een spambericht zou willen posten. Er is ook de mogelijkheid om bericht als ongepast te melden, dat vind ik voldoende in het geval zoals hier.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Antwoord op Netweters niet zichtbaar?

@amk bedankt voor je suggesties! Ik moet toegeven dat de situatie waarbij iemand zijn onderwerp of antwoord door het systeem als spam wordt gemarkeerd inderdaad niet omschreven staat in de spelregels. Ben dan ook akkoord dat we dat zeker kunnen verduidelijken. Ook zal ik de melding die je boven het onderwerp of antwoord ziet staan eens bekijken. We gaan ermee aan de slag. 

Sowieso mijn excuses voor de verwarring en vooral de vertraging. @everwaes had ondertussen één van je antwoorden terug vrijgegeven, maar nu stond het inderdaad dubbel. Ik heb  daarom net jouw dubbele antwoord en de bijhorende (off-topic) antwoorden uit de initiële thread gehaald en in deze toegevoegd. Zo is de andere thread terug volledig on-topic.

@janne_man ook in het weekend zijn er moderatoren aanwezig, maar pas in de namiddag. amk zijn berichten (die onterecht als spam werden gemarkeerd door het systeem) zijn zaterdagavond na 23:00 gepost, waardoor het inderdaad even duurde voordat deze werden nagekeken door een moderator.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.